Hej Jon
Hvis det var mig ville jeg sende motoren til Roy og bede ham gøre "det nødvendige". Det vil helt sikkert blive bedre og billigere end at gøre det helt store job, for hvis alt det du nævner skal gøres, så ender det helt sikkert i et større 5 cifret beløb, og hvis det bliver gjort af en, der ikke lige kender motoren, så er det ikke nøvendigvis godt. Der findes ingen bedre end Roy...
Han are også igang med at få lavet nye stempler til 2.2'eren. Han skal bygge min reservemotor op (dog minus top). Jeg ved dog ikke om han har fået samlet bestillinger nok sammen til at få produktionen sat igang?
Det korte af det lange er at jeg kunne være interessert i at vi slog os sammen om transporten derover. Mon ikke, der kan være to motorer på en palle?
/Anders
Hvis det ellers er muligt ville jeg renovere den motor du har og få boret blokken op. Stempler, lejer etc til sådan en er ikke særligt dyre, og så ved du hvad du har... det meste af hvad du kan finde rundt omkring kan vist også vise sig at være godt slidt.
Jeg vil gerne renovere min 2.2 motor. Er der nogen der ved hvor det bliver gjort ordentligt og til en pris der er rimelig? Og hvad er rimeligt for f.eks.:
- Honing af cylindre
Nye stempler og/eller stempelringe
Nye ventilstyr
Slibning af ventiler og ventilsæder
Slibning af krumtaplejer og nye lejer
Afballancering af krumtap og stempler
Afballancering af svinghjul
Hvem kan slibe en standard knast om til en S-knast?
Jeg vil ikke lægge en S-knast i før jeg er sikker på at motoren i øvrigt er i god stand. Efterfølgende er projektet at sætte indsprøjtningsmanifold og MegaSquirt på. (har alle delene
)