Hej Henrik
Det er klart at hvis karburatoren er tom, så starter motoren ikke, men jeg tror ikke det er problemet. Jeg har samme erfaring med at den er svær at starte og mener at problemet er at benzinen kondenserer i indsugningen og dermed er meget sværere at tænde når motoren er kold. Når den har stået stille er der ingen benzindampe i systemet længere. Også på min dobbelt weber udstyrede motor har jeg problemet, men ikke i lige så høj grad, for indsugningen er væsentligt kortere end på standard 2.2'eren og så er den i øvrigt skrå hele vejen, så tyngdekraften hjælper på at få den benzin, der trods alt flyder på indsugningens vægge trukket ned i motoren.
Løsningen er kun en smule choker, men to-tre lange pump på speederen inden motoren forsøges startet. Derefter tørner du den. Hvis den tænder, men stopper skal den have lidt mere choker. Hvis den slet ikke tænder har du nok givet den for meget choker. Lad da være med at pumpe speederen, men tørn den igen.
Fuld choker er efter min erfaring klun nødvendigt når vejret er iskoldt, 0 grader og derunder.
Men det er svært at give en entydig anvisning - jeg synes du skal prøve dig frem og selv få en fornemmelse af, hvad der virker.
Kør godt!
/Anders