Morten Blom
Full Member
Posts: 78
|
|
« on: August 28, 2010, 10:03:34 pm » |
|
Hej Matravenner Så fik jeg endelig lavet størstedelen af min forklap, efter den havde været trafikskadet havde den fået nogle kraftige knæk, og skulle derfor støbes op igen Derfor lagde jeg igår to smalle baner på indersiden af forstærkningen for at "lime" den helt fast igen, og idag har jeg lagt et helt lag på det midterste stykke af klappen og helt ud til forstærkningen. Jeg håber hermed at klappen er blevet brugbar igen Har i nogle projekter igang her for tiden? Med venlig hilsen Morten
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
Philbert
Newbie
Posts: 20
Familie'en Philbert's Matra
|
|
« Reply #2 on: August 28, 2010, 10:41:38 pm » |
|
Hej Matravenner --- Har i nogle projekter igang her for tiden? Med venlig hilsen Morten Det her er Jon som skriver på Philbert's PC. Dagens projekt bestod i at renovere hovedbremsecylinderen. Jeg poster billeder senere. Den blev honet og renset, samt nye pakninger, med et sæt fra Simons til €20. Efterfølgende malet med 99,9% zink og Rally sort. Genmonteret, udluftet og virker perfekt. God, hård pedal i modsætning til den svampede følelse inden renovationen.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Bagheera Lars
Sr. Member
Posts: 170
|
|
« Reply #3 on: August 29, 2010, 12:34:07 am » |
|
Halløj fra midtfyn. De vildeste projekter her er klargøring af Matraer til næste weekends træf. Har fået poleret 530 éren, og Hannis Murena. Mangler nu Bagheeraen. Til trods for at jeg har været Matrakører i mere end 20 år, har de sidste dages "springen rundt" mellem 530, Bagheera og Murena, pludselig givet mig et nyt indblik i Matras omvendte innovative udvikling. Ja, forstå mig ret, vi ved jo alle at Djet én vejer utroligt lidt, og yder relativt meget.....en ren køremaskine!!! men det er slående at megen viden går igen på de efterfølgende modeller, men i en innovativ iver efter at være teknisk og designmæssigt fremme i skoene, er det oprindelige koncept med lav vægt, og høj ydelse, fra en lille motor, afløst af el-drevne sideruder, foldesoltag og lidt for meget komfort!!.... Og dermed væsentlig tungere maskine!!.... Det var muligvis attraktivt i 80érne... og ja, dengang var også jeg facineret af ekstra gejl og el-drevne sideruder!!.... ( jeg eftermonterede det i min Ford Taunus, sammen med en el-dreven antenne!!!...det var for vildt!!). Det ændre dog ikke på min uforbeholdne passion for disse biler, og mit hjerte banker stadig for Bagheeraen, selvom der ikke er tvivl om at det rent konstruktionskmæssigt er den ringeste af deres gadebiler..... Heldigvis fejler køreegenskaberne ikke noget!!.. Forøvrigt har jeg konstateret at en Murena ikke er rustfri!!... Dørrammen i Hannis er ved at være helt gennemtæret, og er vist næste projekt her i huset.
|
|
|
Logged
|
M 530 LX 1972, Bagheera 1 S 1976, Rancho 1978
|
|
|
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
Posts: 3186
WWW
|
|
« Reply #4 on: August 29, 2010, 08:47:59 am » |
|
Good point, Lars... biler i 60'erne var noget andet end senere, hvor der skulle crom på, gejl, luksus m.m. Det er vel i og for sig fortsat op til i dag. Min genbo har købt en 10 år gammel Kleeman Merceds S med over 600 hypper foran - fordi den er luksus. Men den vejer jo 2 ton og selvom den er sænket og har dæk så brede som en flyttekasse, så er det jo ikke en hurtig bil på en snoet bane! Nå men du har i øvrigt ret i at en Murena ikke er rustfri - heller ikke chassis'et. Det er min store hovedpine nu, at det går til i daglig brug og vintervejr. Bare en advarsel! Glæder mig til at se dine flotte biler næste weekend! Mine projekter: Jeg skal have stillet ventiler inden turen til Fyn, og ellers har jeg rustbeskyttet i hjulkasserne bagi. Et nyt bakspejl er det også blevet til - det var rart! PS: Jon, det hedder "renoveringen", ikke "renovation"! /Anders
|
|
« Last Edit: August 29, 2010, 11:37:26 am by Anders Dinsen »
|
Logged
|
1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142 2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah
Used to own: 2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v 1997 Renault Matra Espace 2.0 8V 1987 Renault Matra Espace J11 2.2
|
|
|
|
|
|
|
|