|
muccax
Full Member
Posts: 86
|
|
« Reply #31 on: June 20, 2008, 04:32:14 pm » |
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
muccax
Full Member
Posts: 86
|
|
« Reply #33 on: June 21, 2008, 11:29:49 am » |
|
mange tak ........ jeg glæder mig til at komme ud og køre ....... hvorfor tror alle det er en porsche når de ser den ,,,,,, jeg syntes da ikke den ligner en porsche mvh otto
|
|
« Last Edit: June 21, 2008, 05:23:17 pm by muccax »
|
Logged
|
|
|
|
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
Posts: 3186
WWW
|
|
« Reply #34 on: June 23, 2008, 06:09:56 am » |
|
hvorfor tror alle det er en porsche når de ser den ,,,,,, jeg syntes da ikke den ligner en porsche Bagfra kan den godt ligne en 924, hvis man ikke kender den. Jeg er blevet spurgt om det er en Ferrari: - nej, det er en MATRA - hvad siger du, en MAZDA??
|
|
|
Logged
|
1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142 2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah
Used to own: 2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v 1997 Renault Matra Espace 2.0 8V 1987 Renault Matra Espace J11 2.2
|
|
|
muccax
Full Member
Posts: 86
|
|
« Reply #35 on: June 23, 2008, 08:35:14 am » |
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Lennart Sorth
Administrator
YaBB God
Posts: 832
WWW
|
|
« Reply #36 on: June 30, 2008, 07:46:34 pm » |
|
Hej Otto - og et forsinket velkommen fra mig. Jeg har været lidt optaget siden Le Mans. Så BROK DIG!!!!.. (det har Lennart vist gjort... med held! )
Det er rigtigt at jeg brokkede mig, med held. MEN jeg tog min 1.6'er til DK i 1996, hvor der kun var 4 i T&S's register - og ingen havde nogen anelse om hvad sådan en fætter skulle koste, så de foreslog (håber du sidder ned!) 88kkr ! Jeg fik et verbalt hjertetilfælde og klagede mig - og de var så "venlige" at sænke tilbudet til 56kkr efter vurdering. Tak for kaffe. Det var dengang der stadig var stort forskel på vurderinger mellem Kbh området og Fyn/Jylland - men problemet var at de var i gang med at indføre et online system, så var en bil(stelnummer) først blevet sat til 88kkr - ville den blive sat til det samme hvorsomhelst - OG, man måtte kun bruge det sted der lå nærmest eens bopæl. Jeg bed tænderne sammen og betalte. Men da jeg derefter hørte fra adskillige fra Fyn & Jylland der i det kommende år importerede til 30-35kkr syntes jeg faktisk det var for tåbeligt, og skrev dem et brev hvori jeg bare ønskede luft for min skuffelse over deres tilsyneladende ikke fungerende samkøring. Stor var min forundring da jeg, lidt over et ÅR efter at jeg havde betalt afgiften, modtog en check på 14kkr - så jeg dermed var nede på 42kkr - stadig pænt over hvad udmærkede 2.2'ere kom ind for i Jylland, men da bedre end ingenting - og i sig selv et imponerende resultat. I 2007 udvandrede jeg til UK, og eksporterede dermed bilen igen - og fik 24 kkr minus 15% (for at man ikke skal snyde - FY! - og generelt for at plukke een mest muligt) - så jeg kan aldrig komme til at betale mere end 24kkr. Men det hjælper jo ikke dig til at få afgiften under 20kkr. /Lennart
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
|
|
|
|
muccax
Full Member
Posts: 86
|
|
« Reply #42 on: July 03, 2008, 06:07:44 pm » |
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
muccax
Full Member
Posts: 86
|
|
« Reply #43 on: July 03, 2008, 06:09:52 pm » |
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
Posts: 3186
WWW
|
|
« Reply #44 on: July 03, 2008, 07:53:14 pm » |
|
jeg har fundet nogle fælge der passer med dæk 205/40/17
Det vil blive heftigt. Personligt synes jeg at 15" er rigeligt til Murena, men smag er jo forskelligt. Husk dog at fordækkene skal være smallere end bagdækkene. Med 205'ere bagpå skal du sætte 195'ere foran. 225'ere bagpå giver 205'ere foran. Men da Murena er så let fortil skal du ikke vælge for brede fælge - husk at den ikke har en moderne bils bløde undervogn, så alt hvad du kører over kan du mærke. Striberne på vejen, småsten eller andre ujævnheder; det hele mærkes i rattet! Bredere dæk samler i sagens natur flere ujævnheder op, så hvis man bruger bilen til alt andet end korte ture, så vil jeg nok anbefale at holde måde med dækbredden! Men hvis du bliver på 14" så er en god forbedring at gå ned til 55-profil foran, altså 185/55-R14. Dæk i den størrelse har væsentligt stivere carcass og det giver bedre indstyring - har Roy belært mig om, jeg har aldrig kørt med andet og er super tilfreds! men waldo snakkede om du var havde kik på hans kofanger ..... men hvis du ikke skal bruge den ....... vil jeg gerne ha den ,,,,,,,
Fair nok, men lige netop kofangeren vil jeg godt holde min klamme hånd på!! Min har desværre en del temmelig omfattende revner og skader. Jeg har godt nok kørt med det i snart to år, og man mærker det jo ikke indefra men det bliver ikke nemt at reparere. F.eks. denne: Klag! Og henvis til René's far's vurdering, det vil helt klart hjælpe dig! Send billeder med af alle de kosmetiske fejl du kan finde på din bil. - Anders
|
|
|
Logged
|
1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142 2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah
Used to own: 2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v 1997 Renault Matra Espace 2.0 8V 1987 Renault Matra Espace J11 2.2
|
|
|