Hej
Tak for den varme velkomst
Det jeg har gang i er jo en 505ti motor i en Murena, der gerne skulle hentes nogle flere heste ud af. Den er blevet honet, har fået nye ringe, nye udstødningsventiler og styr, nye hoved- og plejllejer, investeret i en større turbo, GEMS EM20 motorstyring, andre dyser, indsugningsmanifold boret op fra ca. Ø32 til Ø34 mm. selvlavet udstødningsmanifold og derfor ikke plads til geararrangementet der så er ændret til kabeltræk og meget andet.
Angående B23 stempler, mener jeg at cylindervæggene bliver for tynde, da de jo skal bores op til Ø96. Men måske kan Volvo 240 turbo stempler bruges, da de kun er Ø92.
Men da det kun er et stempel, der er gået, ville jeg gerne have motoren justeret nogenlunde ind, så den er ovre de værste børnesygdomme inden den store investering (smedede stempler), da der jo som sagt er ofret nye ringe.
Angående overtryksventilen var problemet, at det kun var en blow off ventil. Jeg havde fået oplyst, at den kunne bruges både som det og som overtryksventil. Originalen har ingen overtryksventil.
Ham Veli Matthi kan jeg ganske enkelt ikke finde (Nok mig der er et fjols
).
Jeg har undersøgt prisen på smedede stempler hos West Speed. De koster omkring 7000 kr incl. moms. Det er alligevel noget at brænde af, hvis der skulle vise sig flere uforudsete problemer her i opstartsfasen. For for mager blanding er der vel ingen stempler der holder til. Det tog et inden den havde kørt de første 5 km. og som sagt er der jo helt nye ringe i, saa jeg ville gerne lige finde et enkelt stempel saa jeg kan faa justeret den nogenlunde ind, inden den helt store investering. Desuden kan den skiftes uden motoren skal ud.
Men Krede: hvor har du stempler fra og hvad kostede de?
Mvh Sören