Fairhansen
Guest
|
|
« on: November 22, 2008, 09:56:39 pm » |
|
Der må da findes en pære - i disse moderne tider - der kan kaste vildt meget lys fra sig, så man kan beholde "klapperne" nede og samtidig blive set.
Er der nogen der har prøvet diodepære eller andre nye sager?
Mvh Henrik Hansen
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fairhansen
Guest
|
|
« Reply #7 on: November 23, 2008, 09:10:56 pm » |
|
Jeg har aldrig blinket i en overhaling, så det virker mest interresant med at ændre det ekstra kørerlys - men det er aldrig sjovt at blive nr. 3-4-5- eller 200 det giver jo ikke meget plads i historie bøgerne Mvh HHansen
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
|
Lennart Sorth
Administrator
YaBB God
Posts: 832
WWW
|
|
« Reply #10 on: November 23, 2008, 11:33:58 pm » |
|
( og jeg gjorde det FØR Anders!! ) Du skal altid være bedre, hva'!? Men heller ikke denne gang lykkedes det dig, for jeg KØBTE BARE min bil med kørelys. HA! Drenge! - må jeg indskyde at jeg startede med samme arangement i 1996 :-) Min bil har dog altid været "wired" til formålet - vistnok fordi den oprindelig er Belgisk. Imidlertid vil jeg gerne ombygge systemet, så jeg har to "lidt for krafitge" pærer i serie under normal kørelys tilstand, og så koble dem i parallel til blink (med nogle dobbelt-relæer) - feks nå man vil vise en fodgænger at man holder tilbage. Atså ikke nogen motorbølle manerer her :-) 2 stk 55W pærer i serie vil give ~27W i serie, hvilket muligvis for lidt til kørelys, så derfor planen om at bruge lidt "for kraftige" pærer - især fordi man jo kun bruger den til ganske korte blink, så den forøgede strømforbrug/varmeudvikling burde ikke være det helt store problem. Jeg har et par 100W pærer liggende, men mon ikke der er i overkanten (af hensyn til hendes skrøbelige ledningsnet) ? LED løsningen lyder elegant - den vil jeg gerne høre mere om. /Lennart
|
|
« Last Edit: November 23, 2008, 11:35:33 pm by Lennart Sorth »
|
Logged
|
|
|
|
|
|
|
|