Der skulle gerne sidde en skrue til udluftning på et af de tykke rør til kølevand i motor rum.
Det er ikke nok kun at bruge udluftningsskruen på køleslangen ved strømfordeleren. Roy har en vejledning på sin side, som virker, men jeg fandt nedenstående nemmere.
Da jeg skiftede mine kølerør udluftede jeg systemet ved at tage den lille slange i bunden af ekspansionstanken af. Det er lidt bøvlet fordi man skal sætte et lille stykke slange med en prop på studsen, så vandet ikke løber ud af ekspansionstanken. Så satte jeg slangen på en stor plastic injektionssprøjte og brugte en støvsuger til at suge luften ud. Slangen er forbundet til toppen af køleren. så når der ikke kommer flere bobler op i sprøjten (en gang imellem kan det være nødvendigt at hælde vandet ud af sprøjten), så er luften ude af køleren.
Hvis man fjerner skruen på køleslangen kan man sætte sprøjten i hullet og bruge støvsugeren igen. Derefter er der ikke meget luft i systemet og resten burde ende i ekspansionstanken efter nogen tids kørsel.
Ved begge operationer skal man sikre sig at der hele tiden er kølervæske i ekspansionstanken. Hvis man får suget den tom, så får man luft i systemet igen.