MatraSport Forum
Additional features => Native languages => MatraSport Danish => Topic started by: Philbert on August 20, 2008, 01:15:52 am
-
Det har taget noget tid, men nu er der kommet plader på vores Murena 2,2.
Bilen:
Den er købt i 2007, og er en Matra Murena 2.2 men fleishmann F2 spoiler kit, og gotti fælge......
Det har tager ca 4 måneder at få den "tæt" og lovlig, så der kunne komme danske plader på den.
Tak til Jeko (Jesper) for alle de gode besøg, hvor der lige skulle lidt snak til, for at kunne komme vidre i projektet.
LINK til beskrivelse og billeder: www.pmx.dk/Matra/Matra.html (http://www.pmx.dk/Matra/Matra.html) .
Hilsen
Jan & Peter
-
Hej Jan og Peter.
Dejligt at se at i har fået Kims gamle røde F2ér ud at rulle igen. Det ser rigtig godt ud, det i har fået gjort ved mekanikken. Den ville da helt klart gøre sig godt til Matratræffet i det Sønderjyske d. 6-7. sep. ;). Held og lykke med vognen.
Lars Tjørnelund
-
Hej Jan og Peter
Jeg har fulgt lidt med i jeres projekt gennem Jesper... STORT tillykke med resultatet! Det er rigtig godt gået 8)
- Anders
-
super tillykke - flot dagbog, der er godtnok sket mange ting.
Jeg bukker min hat, som Storm P sagde.
Har du overvejet at producere flere af de rustfrie tank straps ? (hint hint) :-)
/Lennart
-
Takker, for de positive tilbage meldinger.....
En lille en til experterne...
Serienummeret på vores er "VF853C432DX705268"
Hvilket år er den så fra...... ????
fra MatraSport.dk
Production per year:
1981 = "B" Production: 4400 , serial numbers up to 4400, first 2.2 has number 2864
1982 = "C" Production: 3720 , serial numbers 4401 - 8160
1983 = "D" Production: 2040 , serial numbers 8161 - 10200
1984 = "E" Production: 480 , serial numbers 10201 - 10680
fra http://matra.passion.free.fr/histoire_de_matra/histp5.htm
1982
VF 853 C 392 CX
VF 853 C 432 CX
1983
VF 853 C 392 DX
VF 853 C 432 DX
Hilsen
Peter
-
Ja så må det jo være en 83'er ;)
Da din bil er tysk har du nok en "Erstzulassung" (EZ) på den gamle registreringsattest, ikke?
Min er oprindelig belgier, og Belgierne er kendt for ikke at have helt styr på papirerne, så allerede i 1986, da min bil blev importeret til England, kunne man ikke længere finde den oprindelige indregistreringsdato! Derfra og frem er der dog styr nok på det! ;)
- Anders
-
Flot arbejde!! det man man sige!..
-
Flot arbejde!! det man man sige!..
Dét er det! Jeg var forbi i torsdags (Jan lavede mig en M7 møtrik som jeg havde smidt væk) og beundrede bilen over en øl og en god hyggesnak om løst og fast. Jeg tog lidt billeder (ku' ikke la' vær') som ligger på:
http://gallery.dinsen.net/v/biler/Matra/jans/
Bemærk fx dækpladerne på siderne og under køleren - de er ny og bukket/skåret i rustfrit. Meget flot, og meget fint - holdbart.
-
Hvad brugte i til at rense topstykket med?
-
Ja til at rense alt med...? alt se jo ut som det er nytt...
-
Fandt vi nogensinde ud af hvordan gutten rensede de motor stumper?
-
Fandt vi nogensinde ud af hvordan gutten rensede de motor stumper?
De er lakeret med klarlak og/eller alufælgmaling så vidt jeg husker.
-
jeg tænkte på hvad han brugte til at rense motordelene af med (topstykke etc)
-
jeg tænkte på hvad han brugte til at rense motordelene af med (topstykke etc)
For olie eller snavs? Jesper har brugt en roterende messingbørste til sin indsugning m.m. og det skinner som katteskit i måneskind :)
-
Ja.. olie og skidt på INDERSIDEN!! af motoren Hr.Civil ingeniør! :P
-
Ja.. olie og skidt på INDERSIDEN!! af motoren Hr.Civil ingeniør! :P
Der skal skam ikke være skidt på indersiden af motoren, hr! ;)
Nåmen når der er det alligevel... WD40 er vel altid godt, hvis man ikke ligefrem nedsænker blokken eller topstykket i motorrens. Personligt ville jeg nok nøjes med WD40 og så god syntetisk olie med et par hurtige skift når den er startet, med mindre at der sidder store mudderkager i oliekanalerne?
-
Den er remmelig snasket... og stemplerne er svære at få rene med solvent... har hørt at karburator rens skulle være godt til at tage det. Indersiden af indsugningsmanifolden er slemt sodet til også...
-
Den er remmelig snasket... og stemplerne er svære at få rene med solvent... har hørt at karburator rens skulle være godt til at tage det. Indersiden af indsugningsmanifolden er slemt sodet til også...
Jeg ved ikke, hvad karburatorrens er - udover at det må være noget, der opløser benzinsnask og ikke angriber aluminium. Bremserens er vist ret aggressivt overfor aluminium og gummi, så det dutter ikke. Jeg har brugt WD40 til at rense mine karburatorer - det trænger ind overalt, men man skal rense efter med en børste og papir og knofedt bagefter.
Er det din nye turbomotor du roder med?
-
bremserens er lidt for "flygtigt"... men ellers mægtigt godt til alt...:)
Ja.. har en makker der har lavet en held del motorer og han vil se på den sammen med mig for ligesom at vurdere hvor slidt delene er... men først skal jeg lige ha renset det af... regner med at prøve at snige den med i vaskemaskinen ude på kasernen i næste uge...det er noget der virker... :)
-
CRC Quickleen är dyrt, men otroligt effektivt!
(http://www.ordsak.se/Bilder%20Matra/vipparmar.jpg)
Före
(http://www.ordsak.se/Bilder%20Matra/Ventiler-efter.jpg)
Efter
/Lasse
-
citronsyra är väldigt effektivt. det "tar" lite på aluminium men ingen fara!
jag fick bort med ALLT 30år gammalt bromsdamm från fälgarna med "kalkrens" med citronsyra
good shit ;D
diesel går även bra att ta på motorn.
om det är VÄLDIGT skitigt kan man ta kaustiksoda, blanda svagt och använd filtermask!
-
Hej Rødder,
Sorry for den lange svartid.......
Team Philbert har brugt Simple Green rengøringsmiddel til alt med fedt eller olie på, og en god hård pensel, (jeg ved ikke lige hvor min Far har fået det fra, men det kan jo skaffes) og alle små dele har været i ultralydsbad*, med en 1 til 2 opløsning af Simple Green og varmt vand.
Alle dele med rust på har været i bad med fosforsyre for at fjerne rusten............ men husk lige det fjerner også grimme pletter på fliser i garagen ( men det ødelægger ikke dele der ikke er rustne fx. bremsekalibre hvor stemplet sidder). Men pas på for der er KUN noget der bør bruges udefor., og med stor forsigtighed. (Husk lige det Farmand).
Bremseforstærker er blevet børstet med en roterende stålbørste, og derefter malet med "Hammeride for Steel" fra sprøjtepistol.
Alle andre dele som er galvaniserede er selvfølgelig malet med "Hammeride for galvanized steel".
Benzinpumpe og strømfordeler er blevet sandblæst, og malet med alm silver (evt sparydåse) og derefter 2 komponent klar lak - ikke bare fra spraydåse. For det fra dåse kan ikke tåle benzin.
Hilsen
Peter Philbert Michelsen (søn)
Jan Philbert Michelsen (Far).
* Ultralydsbad............ er et kar der vibrerer med ultralyd, som med den rette opløsningsvæske kan rengøre dele for evt. fedt, og andre urenheder.
-
Der er stadig gang i projectet, nu er det bare body work.....
/Philbert