MatraSport Forum

Additional features => MatraSport Danish => Topic started by: Fairhansen on May 15, 2015, 05:50:44 pm



Title: Murena 2,2 kobling problemer
Post by: Fairhansen on May 15, 2015, 05:50:44 pm
Hej er der nogen der har et bud på hvilken dell i koblingen der skal skiftes når den dør ved første tryk, efter 2 års stilstand?


Title: Re: Murena 2,2 kobling problemer
Post by: northmurena on May 15, 2015, 07:49:52 pm
Hvis du kan finde bremsevæske i passagerrum, der hvor stangen fra pedalen gå ind i master-cylinder ( Kunpplungsgeberzylinder) kan du være sikker at denne cylinder/pakkning er i stykker. Hvis det dropper under bilen, hvor slavecylinder er, er "Kupplungsnehmerzylinder" i stykker. Til begge kan man bestille en reparations-set eller en helt cylinder.


Title: Re: Murena 2,2 kobling problemer
Post by: Fairhansen on May 15, 2015, 08:37:34 pm
Jeg vil helst nøjes med at købe rep sæt😊 men jeg har ikke fundet væsken endnu.


Title: Re: Murena 2,2 kobling problemer
Post by: northmurena on May 15, 2015, 09:38:42 pm
Stå væskebeholder mellem minimum og maksium-markering ?


Title: Re: Murena 2,2 kobling problemer
Post by: Matra_Hans on May 15, 2015, 10:18:06 pm
Jeg har dårlig erfaring med rep.sæt. Man kan lige så godt købe en ny cylinder i første omgang (hvis problemet er en defekt cylinder).
Hans


Title: Re: Murena 2,2 kobling problemer
Post by: Fairhansen on May 16, 2015, 11:44:04 am
Væske beholderen er på minimum og der er luft og lidt væske der bevæger sig i slangen lige under forruden når man trykker panisk på koblingen:-)

Hans - jeg tænker også at en cylinder er smulret og så giver rep sæt ingen mening..


Title: Re: Murena 2,2 kobling problemer
Post by: Jon Weywadt on May 16, 2015, 05:21:08 pm
Væske beholderen er på minimum og der er luft og lidt væske der bevæger sig i slangen lige under forruden når man trykker panisk på koblingen:-)
---
Nar du kan se luft i slangen skal du først og fremmest udlufte systemet, ligesom med bremser. Med lidt held er luften det det eneste problem. ;)


Title: Re: Murena 2,2 kobling problemer
Post by: Matra_Hans on May 16, 2015, 07:53:54 pm
Hej
Da slavecylindren ligger vandret kan det være vanskeligt at få den udluftet ordentligt. Sidst jeg udluftede slagecylinderen tog jeg den ud af dens holder på koblingshuset og lod slave cylinderen stå lodret medens den blev udluftet.
At afmontere slavecylinderen kan være vanskeligt og meget tidskrævende hvis den har siddet længe og er korroderet fast.

god arbejdslyst Hans


Title: Re: Murena 2,2 kobling problemer
Post by: Fairhansen on June 03, 2015, 09:59:16 pm
Nå, det var et bremserør der var utæt, og når bremsevæsken når ned på minimum kan koblingen ikke nå væsken.

I mandags bestilte jeg følgende ved Simon i Tyskland: styrekugler, nye skiver og klodser til forbremsen, 2 x stabilisator og nogle bremserør..✈️

40 timer efter lander de i Skanderborg👍


Title: Re: Murena 2,2 kobling problemer
Post by: hru on October 19, 2015, 05:44:23 pm
Hejsa

I løbet af sommeren har jeg oplevet at begge koblingscylindre lækkede; først gik den bageste ved gearkassen og knap 2 uger efter at den blev skiftet gik hovedcylinderen også kaput .

Umiddelbart er Car-Joy er noget billigere end Simon-auto hvad priser angår.
(omend de kører med samme reservedelsnumre)

Jeg fandt forresten en slavecylinder til Peugot 2.2, alt passede pånær gevindhullet til fittings.
Det var en tredjedel af prisen iforhold til CAR-joy, men grundet lidt tidspres (konen manglede noget at køre i) blev det til indkøb hos Car-joy.

Er der nogen som har kendskab til andre alternativer end Carjay og Simon ?

Venlig hilsen
Henrik