| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] 2 3 4 Print
Author Topic: ny ejere af matra 1,6  (Read 52914 times)
muccax
Full Member
***
Posts: 86


« on: June 14, 2008, 08:45:43 pm »

hej
så lykkes det efter 8 år at få købt en matra ..... den er fra 1982 ,,,, og kommer fra schweiz ..... har stået på fyn siden 98 ..... men har ikke kunne blive enig med ejeren om prisen før nu .... den er blevet synet og afgifter er sat til 20000 kr  Embarrassed  have håbet på den ikke var så høj ........
kan man prøvet et andet sted for at se om det er biliger et andet sted
er blevet vurdet til under middel stand

den er blevet malet sort ,,,, men jeg mangler nogle dele plastik til kabinen .... er der nogle der har nogle dele jeg kan købe .......

mvh otto
Logged
muccax
Full Member
***
Posts: 86


« Reply #1 on: June 14, 2008, 09:11:12 pm »

ps
jeg har meldt mig ind i kluben og jeg bor i viborg
mvh otto Smiley Smiley Smiley
Logged
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #2 on: June 15, 2008, 10:00:07 am »

Halløj Otto , velkommen til, og tillykke med vognen (billeder ? Smiley )

For 2 år siden gav jeg 22000kr i afgift for min tunede 2.2'er... den blev dengang sat til at være "middel" stand..... så jeg synes 20000kr i afgift for en 1.6 i "under middel" stand lyder noget pebret!!!.
Specielt eftersom reglen er at der kun lægges/trækkes 5% til/fra for henholdsvis over og under middel.
Så BROK DIG!!!!.. (det har Lennart vist gjort... med held! )

Jeg mener stadigvæk godt man kan køre bilen til en individuel vurdering, men det må du lige snakke med told&skat om.

Inde på told&skats side er der angivet tidligere vurderinger af murenaer.. Der ER et par af 1.6'erene der er oppe i 20000kr.. men der er flere hvor afgiften ligger på omkring 15000kr!!.... og når du så siger den er vurderet som "under middel"... så tror jeg altså der er en del at hente..

Hvad dele angår, så er Waldo I gang med at partere en Murena (Der er en tråd om det i Murena forummet).. den har brunt indtræk så vidt jeg husker...mon ikke der er nogle dele på den du kan bruge? 
« Last Edit: June 15, 2008, 10:04:46 am by krede » Logged
FOB
Jr. Member
**
Posts: 47


83 Murena 2.2


« Reply #3 on: June 15, 2008, 12:01:28 pm »

Hej Otto, velkommen og tillykke med bilen, jeg kunne også godt tænke mig at se nogle
billeder  Wink.
Sidste år fik jeg min indregistreret og betalte afgift, de forlangte først 28000 det ville
jeg ikke give, deres grundlag dengang var en Tysk topgejlet med Fleischmann kit osv.
så jeg sagde nej tak, efter ca. 14 dage vendte de tilbage med 17800.

Hilsen Finn
Logged
muccax
Full Member
***
Posts: 86


« Reply #4 on: June 15, 2008, 02:49:12 pm »

hej
mange gange tak .... fandt 2 matra 2.2 ved told og skat der er betalt afgift på i april måned ... den ene uden km men den anden har kun kørt 145000 km ..... afgiften på dem begge er 14000 og 15000 kr ...
så jeg tror det er en god ide at ta en snak med skat .. Cheesy Cheesy Cheesy
og ja jeg skal nok finde nogle billeder ....
jeg mangler gear konsol og det plastik det sidder under rattet + et andet rat .... støddæmper til at holde ruden bag i oppe med og en tempratur måler ......
den har den meget smukke brune farve inden i  Wink Wink Wink..... kan man være heldig og finde et sæt i sort .... eller kan man male det sort
« Last Edit: June 15, 2008, 02:59:29 pm by muccax » Logged
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #5 on: June 15, 2008, 03:27:32 pm »

Helt uden pis, så synes jeg faktisk at brun passer fint til indersiden af en sort bil... men nu er jeg også ualmindeligt meget fan af 70'er stilen Smiley
Logged
muccax
Full Member
***
Posts: 86


« Reply #6 on: June 15, 2008, 04:42:24 pm »

ja måske man lige skal vende sig til den ,,,,,,, stoffet på dørene skal og så skiftes ,,, så kan man måske lave dem sorte ,,,,, der er sorte hjemmelavet sæder i nu ...... ikke de smukkest men de er da af læder ... Cheesy Cheesy Cheesy
Logged
Waldo
Sr. Member
****
Posts: 187

Diesel power :o)


« Reply #7 on: June 15, 2008, 06:29:42 pm »

Hej Otto,

Tillykke med den "nye" vogn og velkommen til...

Afgiftsmæssigt lyder det i mine øre meget fornuftigt (måske lidt høj), men det er selvsagt rart hvis der kan spares lidt.

Da jeg importerede min 1.6 for 3 år siden måtte jeg slippe lidt over 20.000! Den var vurderet til middel og jeg brokkede mig også godt og grundigt da jeg fik min vurdering.
Det hjalp dog ikke noget, begrundelsen var at bilerne faktisk var begyndt at stige i værdi og at man næppe finder en nysynet Murena i f.eks. tyskland for under 2000 Euro (hvilket også var hvad jeg betalte for bilen i tyskland).
Det kunne jeg ikke rigtig argumentere imod og vurdering lød på 15.000 kr = afgift på ca. 20.000.

Bemærk også at vurderingsreglerne er ændret igen igen... Mener det var for nyligt (måske endda i foråret)!

Som Krede nævner har jeg en Murena (grøn med brunt indtræk) jeg er igang med at "slagte"... Jesper fra forummet kommer dog forbi imorgen og snupper det af kabinen han har brug for. Hvis det har interesse kan jeg lige vende tilbage med hvad der er efterladt derefter?

Mvh.
Valdemar
Logged
muccax
Full Member
***
Posts: 86


« Reply #8 on: June 15, 2008, 06:48:16 pm »

hej
ja tak meget gerne ..... det er ikke så meget der mangler
og jeg kunne finde 2  2.2 der er betalt afgift på her i april ... og de er kun på 14000 og 15000 kr ..... så er det da mærkeligt jeg skal gi 20000 kr .... jeg prøver at snakke med dem ....
har du ellers nogle flere dele .... mangler også en tempraturmåler ,,, den er i stykker ,,,,,  Cry Cry
hvor bor du henne i danmark ...
mvh otto
Logged
Waldo
Sr. Member
****
Posts: 187

Diesel power :o)


« Reply #9 on: June 15, 2008, 06:54:07 pm »

Hej Otto,

Jeg bor "desværre" på djævleøen... I nærheden af Korsør.

Har en mere eller mindre komplet bil, hvor folk henad vejen har reserveret de dele de lige står og mangler.

Kig evt. i Murena delen af forummet, under den tråd der hedder noget i retningen af "2.2 spares, group buy".

Syntes at 14-15.000 for en 2.2 i afgift lyder meget lavt! Så er bilen jo vurderet til ca. 10.000 som en står nysynet! Jeg ville fa.... ikke sælge min for noget nær den pris  Wink

Har faktisk en 1.6 stående til salg i god stand (ikke perfekt), og den ryger ikke for under 25.000 uden afgift!
Logged
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #10 on: June 15, 2008, 07:04:43 pm »

Handels værdi uden afgift =15.000kr... det er åbenbart standard for murenaer uanset motor eller stand..... det er også PRÆCIS hvad min blev sat til.
Logged
muccax
Full Member
***
Posts: 86


« Reply #11 on: June 15, 2008, 07:05:48 pm »

så har jeg vist fået min meget billigt ,,,,,, Cheesy Cheesy Cheesy
og jeg ved ikke hvordan de er sat til en så lav afgift ,,, men en 1.6 under middel stand skal der ikke koste mere end en 2.2 ..... den ene har kun kørt 145000 km ... min har kørt 180000 km
Logged
Waldo
Sr. Member
****
Posts: 187

Diesel power :o)


« Reply #12 on: June 15, 2008, 07:22:11 pm »

Km-tæller betyder intet ved en så gammel special bil... standen betyder alt!

Skat er også ligeglade med km-tallet... siger ikke rigtig noget om bilen.
Men din vurdering under middel skulle gerne give et fradrag på 5%. Ihvertfald efter de gamle regler.

Om 2.2'erne er mere værd end 1.6 er ikke entydigt... Igen, standen er afgørende... en 1.6'er i samme stand som en 2.2 koster meget nær det samme.
1.6'erne er blandt nogle enthusiaster mindst ligeså eftertragtet. Bedre holdbarhed, mere sjælden efterhånden og bedre køreegenskaber pga vægtfordeling (siger nogle)...

Du kan finde Murena'er i Tyskland fra 1000 Euro, men hvis der skal laves lidt af hvert kan man hurtigt bruge 15-25.000 DKK på stumper og renovering...
Især er det vigtigt at bemærke om bilen er "vandtæt"... det er sjældent tilfældet og den korrekte løsning er at lime taget (typisk der hvor utæthederne findes) med den rigtige moderne lim der bider på galvaniseringen.
Det er desværre et job der kræver at forruden tages ud, og det kræver så igen en ny rude...

Håber du får rigtig god fornøjelse med Murena'en og at din skatte afdeling er til at "handle" med  Grin
Logged
muccax
Full Member
***
Posts: 86


« Reply #13 on: June 15, 2008, 07:43:15 pm »

ja jeg vil da prøve at snakke med dem .......
kan man få et k n luft filter der passer på de weber kaburatorer ??
og der sidder en kondersator over en styrebox ?? jeg er ikke sikker på hvad det er men den kondersator er defekt der står 470 uf på den ....
Logged
Waldo
Sr. Member
****
Posts: 187

Diesel power :o)


« Reply #14 on: June 15, 2008, 08:04:36 pm »

K&N filter ved jeg ikke omkring... prøv at kigge lidt hos Simon Auto i Tyskland, hvis du ikke allrede har været der? (www.simon-auto.de)

Kondensatoren aner jeg ikk e umiddelbart noget om, men 470 uf betyder 470 mikro farad.
Dem kan du købe i enhver elektronik butik (RS components, RC vejle eller lignende).
Ved ikke hvordan den er monteret, men hvis du har adgang til en loddekolbe er den hurtig ordnet  Wink
Logged
Pages: [1] 2 3 4 Print 
« previous next »
Jump to: