| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: bremse forstærker  (Read 12701 times)
muccax
Full Member
***
Posts: 86


« on: June 30, 2008, 05:02:53 pm »

hej min bremse forstærker er utæt .... der kommer olie ud der hvor det plasik hus til bremse væske sidder på bremse forstærken der sidder 2 sort gummi pakninger ,,,,,, kan man skifte dem eller  er det lidt sværre at lave
mvh otto
Logged
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3183



WWW
« Reply #1 on: June 30, 2008, 05:59:01 pm »

Du blander begreberne lidt sammen, Otto Smiley bremseforstærkeren er den store runde med vancuumtilslutning. Der skulle nødig være væske i den! På den sidder hovedcylinderen med reservoiret ovenpå. Det lyder som om det er ved reservoiret, den lækker bremsevæske. Pakningerne i hovedcylinderen kan godt skiftes, men det kræver nok lidt detektivarbejde at skaffe de rigtige. Man vil normalt også vælge at købe en helt ny hovedcylinder, så man er sikker på at alt er ok - det er trods alt nok den vigtigste komponent på bilen Wink

Men spørgsmålet er også om det overhovedet er gummipakingerne i toppen af hovedcylinderen, der er synderne - det kunne jo også være tilslutningsstudsen til koblingens hovedcylinder? eller en revne i selve reservoiret.
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
muccax
Full Member
***
Posts: 86


« Reply #2 on: June 30, 2008, 06:18:55 pm »

ja ..... jeg er måske ikke så god til at forklare mig  Cheesy Cheesy Cheesy men der er så ..... hovedcylinder der er utæt ..... ved de pakninger ,,,,,,  Cheesy Grin Grin den falde ikke længre ned end "danger" i den plast beholder .... men jeg syntes også det er langt nok  Grin Grin Grin
er det hos simon i tyskland jeg kan få en ny hoved cylinder ...
mvh otto
Logged
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3183



WWW
« Reply #3 on: June 30, 2008, 06:56:17 pm »

ja ..... jeg er måske ikke så god til at forklare mig  Cheesy Cheesy Cheesy men der er så ..... hovedcylinder der er utæt ..... ved de pakninger ,,,,,,  Cheesy Grin Grin den falde ikke længre ned end "danger" i den plast beholder .... men jeg syntes også det er langt nok  Grin Grin Grin
er det hos simon i tyskland jeg kan få en ny hoved cylinder ...
mvh otto

Helt ok, vi finder jo ud af det Smiley

Men hvis den ikke synker længere ned end "danger" så er det nok bare studsen til koblingscylinderen, der er utæt. Den sidder nemlig lidt højere så den løber tør før bremserne. Studsen sidder bagpå reservoiret. Prøv lige at chekke det!
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
muccax
Full Member
***
Posts: 86


« Reply #4 on: June 30, 2008, 11:15:32 pm »

anders .....
du kender sku den matra ,,,,,,,,,,, ganske rigtig ,,,, den studs er ikke tæt ,,,,,, men tror jeg kan finde en studs og montere så den bliver tæt ....... Cheesy Cheesy Cheesy
mvh otto
ps da jeg skulle skifte termostaten ..... knækkede den ene bolt  Angry Angry Angry Angry men waldo havde en motor stående så han ville sende mig den fra hans motor .......
 Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy
Logged
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3183



WWW
« Reply #5 on: July 01, 2008, 09:24:27 am »

ganske rigtig ,,,, den studs er ikke tæt ,,,,,, men tror jeg kan finde en studs og montere så den bliver tæt .......

Godt at høre!! Jeg har rodet rigtig meget med koblingshydraulikken og har derfor kigget en del på det område. Jeg har forgæves prøvet at skifte slangen bag på beholderen. Jeg har ikke villet hive reservoiret af, jeg er simpelthen bange for at ødelægge noget og der er bare for lidt plads til at rode med det mens det hele er skruet sammen. Så indtil videre får det lov at være som det er - mit ér tæt lige i øjeblikket (bank! bank!) Wink
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
muccax
Full Member
***
Posts: 86


« Reply #6 on: July 02, 2008, 04:18:46 pm »

hej
nu har jeg taget den plastik beholder af hoved cylinderen ,,,,, den er bare presset ned i 2 gummi pakninger   ,,, har bestilt 2 nye ved simon ...... og jeg har monteret en ny messing studs på beholderen ,,,,, der sad en plastik studs der så ud til at være limet på ......  Shocked Shocked så du kan roligt ta den beholder af næste gang du skal rode med den slange ...... men bestil lige 2 pakninger inden ,,,, mine var meget møre ....... Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy
mvh otto
Logged
muccax
Full Member
***
Posts: 86


« Reply #7 on: July 02, 2008, 04:20:35 pm »

et foto inden i
Logged
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3183



WWW
« Reply #8 on: July 02, 2008, 05:25:45 pm »

Flot arbejde, Otto Cheesy og tak for tippet om gummipakningerne!

Det ser ganske pænt ud, dit reservoir!

- Anders

Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
muccax
Full Member
***
Posts: 86


« Reply #9 on: July 02, 2008, 05:34:41 pm »

mange tak ...... men jeg har meget at lære om matra i nu ,,,,, men det er da rart at kunne hjælpe ....... Cheesy Cheesy
mvh otto
Logged
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: