| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Bremseforstærker  (Read 13175 times)
Senol Ademovski
Newbie
*
Posts: 8


Espace 2000 GTS `89


« on: August 07, 2008, 11:14:58 pm »

Jeg er en glad ejer af en Espace 2000GTS `89, men jeg har fået et problem med mulighvis bremsefostærkeren. Bremsepedalen er hård og man kan ikke træde den ned og hvis man prøver slukker motoren. Jeg har udluftet bremse systemet samt har kontroleret hele bremsesystemet for utæthed og knæk på rørerne, men har ikke fundet nogen fejl. Jeg har for ca. 4mdr siden skiftet bremserør-udluftningsskruer-baghjul cylinder begge samt ny hovedcylinderog ny væske.
Hvad er fejlen? er det bremseforstærkeren! Er delene til at skaffe og hvor, samt montering.
MVH Espace
Logged
Lennart Sorth
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 831



WWW
« Reply #1 on: August 08, 2008, 03:26:40 pm »

jeg flyttede din post herned, for ikke at forvirre de ikke-dansk talende medlemmer.

Det fremgår ikke helt, - har bremsepedalen været således hård siden du skiftede bremserør ?

/Lennart
Logged

Lennart.Sorth@matrasport.dk
Murena 1983 1.9i silver // Honda e '20 Charge Yellow  // VW Polo '22 1.0 tsi silver//
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #2 on: August 08, 2008, 03:41:12 pm »

Hej Senol - og velkommen ombord på vores forum!

Det lyder mærkeligt at motoren stopper hvis bremsepedalen trædes ned. Prøv at tage luftslangen til bremseforstærkeren af (og buk den om så der ikke kan komme luft ind) og se om motoren stadig går i stå. Hvis problemet går væk (men den vil være tung at træde uden bremseforstærkerens hjælp, så er der nok et problem omkring bremseforstærkeren).

Som Lennart spørger, så vil det være godt at vide om problemet er opstået samtidig med at du lavede bremserørene m.m.

Jeg er glad for Birkegårdens Autodele: http://www.birkegaardens-autodele.dk/

- Anders





Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Senol Ademovski
Newbie
*
Posts: 8


Espace 2000 GTS `89


« Reply #3 on: August 09, 2008, 07:48:24 pm »

Tak.
Den virkede fint efter bremserør og div. udskift. Jeg har prøvet at hive slangen ud af bremseforstærkeren så slukker motoren, hvis jeg så sætter en finger for hullet kører den fint igen.
Mvh Espace
Logged
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #4 on: August 10, 2008, 07:27:16 am »

Din bil må være med elektronisk brændstofindsprøjtning og ikke med karburator, eller?

Jeg går ud fra at når du skriver at motoren slukker, så mener du at den går ud eller dør. Forskellen er at den prøver at holde sig i gang, men til sidst må give op. Men det er bare en sproglig ting så vi forstår problemet rigtigt.

Grunden til at den dør når slangen tages af er, at den får for meget luft i tomgang, og motorstyringen ikke kan holde den kørende. Den kunne sikkert godt køre lidt, hvis du gav den lidt gas.

Men når problemet er det samme når slangen er taget af og når du trykker på bremsepedalen, så må der være opstået en utæthed i din bremseforstærker. Den kan være tæret igennem et sted? Du må nok desværre "bide i det sure æble" og købe en ny.

Alternativt kan du måske finde en brugt. Vi har en lille mailingliste for danskere med Espace'r, hvor jeg ved at der er én der har en Espace stående, der kan tages dele fra. Her er et link til listens hjemmeside på Yahoo. Du er desværre nødt til at melde dig ind for at være med (vi har haft lidt problemer med spammere, desværre).

http://autos.groups.yahoo.com/group/espacedk/

- Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Senol Ademovski
Newbie
*
Posts: 8


Espace 2000 GTS `89


« Reply #5 on: August 10, 2008, 04:01:43 pm »

Hej Anders
Min bil er med en Webber Karburator(enkel). Ja, det er rigtig jeg mener at motoren går ud. Jeg mente nok at det muligvis var bremseforstærkeren men jeg ville være helt sikker da jeg ikke er nogen expert, så det er bedre at få nogen kyndige til at bekræfte. Jeg Takker mange gange herfra for rådgivningen.  Smiley
MVH Espace
p.s. Tak for link.
Logged
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #6 on: August 10, 2008, 11:44:16 pm »

Hmm, når det er en karburator-motor kan jeg godt se at motoren må give op når der lukkes op for luften gennem bremseforstærkeren, og det giver god mening at motoren stopper straks. Med indsprøjtning vil computeren få at vide fra lambdasonden at blandingen er alt for mager, og den vil forsøge kompensere for det overskydende luft - den vil nok kunne holde motoren nogenlunde i gang trods lækagen.

Jeg håber du finder en ny eller brugt bremseforstærker! Wink

- Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: