| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: 1 [2] Print
Author Topic: Ny Murena på DK plader.....  (Read 27073 times)
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #15 on: December 30, 2008, 09:11:44 pm »

Ja.. olie og skidt på INDERSIDEN!! af motoren Hr.Civil ingeniør!  Tongue

Der skal skam ikke være skidt på indersiden af motoren, hr! Wink

Nåmen når der er det alligevel... WD40 er vel altid godt, hvis man ikke ligefrem nedsænker blokken eller topstykket i motorrens. Personligt ville jeg nok nøjes med WD40 og så god syntetisk olie med et par hurtige skift når den er startet, med mindre at der sidder store mudderkager i oliekanalerne?
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #16 on: December 30, 2008, 09:19:55 pm »

Den er remmelig snasket... og stemplerne er svære at få rene med solvent... har hørt at karburator rens skulle være godt til at tage det. Indersiden af indsugningsmanifolden er slemt sodet til også... 
Logged
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #17 on: December 30, 2008, 10:19:03 pm »

Den er remmelig snasket... og stemplerne er svære at få rene med solvent... har hørt at karburator rens skulle være godt til at tage det. Indersiden af indsugningsmanifolden er slemt sodet til også... 

Jeg ved ikke, hvad karburatorrens er - udover at det må være noget, der opløser benzinsnask og ikke angriber aluminium. Bremserens er vist ret aggressivt overfor aluminium og gummi, så det dutter ikke. Jeg har brugt WD40 til at rense mine karburatorer - det trænger ind overalt, men man skal rense efter med en børste og papir og knofedt bagefter.

Er det din nye turbomotor du roder med?
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #18 on: December 30, 2008, 10:27:23 pm »

bremserens er lidt for "flygtigt"... men ellers mægtigt godt til alt...Smiley

Ja.. har en makker der har lavet en held del motorer og han vil se på den sammen med mig for ligesom at vurdere hvor slidt delene er... men først skal jeg lige ha renset det af... regner med at prøve at snige den med i vaskemaskinen ude på kasernen i næste uge...det er noget der virker... Smiley
Logged
valross
Full Member
***
Posts: 95


Bagheera X 1980 + 7 Citroën


« Reply #19 on: December 31, 2008, 01:09:34 pm »

CRC Quickleen är dyrt, men otroligt effektivt!


Före


Efter

/Lasse
Logged
Oskar
Sr. Member
****
Posts: 285



« Reply #20 on: December 31, 2008, 05:23:40 pm »

citronsyra är väldigt effektivt. det "tar" lite på aluminium men ingen fara!
jag fick bort med ALLT 30år gammalt bromsdamm från fälgarna med "kalkrens" med citronsyra

good shit  Grin

diesel går även bra att ta på motorn.

om det är VÄLDIGT skitigt kan man ta kaustiksoda, blanda svagt och använd filtermask!
Logged

peugeot 205 gti
murena 1.6
Philbert
Newbie
*
Posts: 20


Familie'en Philbert's Matra


« Reply #21 on: January 17, 2009, 02:59:37 am »

Hej Rødder,

Sorry for den lange svartid.......

Team Philbert har brugt Simple Green rengøringsmiddel til alt med fedt eller olie på, og en god hård pensel, (jeg ved ikke lige hvor min Far har fået det fra, men det kan jo skaffes)  og alle små dele har været i ultralydsbad*, med en 1 til 2 opløsning af Simple Green og varmt vand.

Alle dele med rust på har været i bad med fosforsyre for at fjerne rusten............ men husk lige det fjerner også grimme pletter på fliser i garagen ( men det ødelægger ikke dele der ikke er rustne fx. bremsekalibre hvor stemplet sidder). Men pas på for der er KUN noget der bør bruges udefor., og med stor forsigtighed. (Husk lige det Farmand).

Bremseforstærker er blevet børstet med en roterende stålbørste, og derefter malet med "Hammeride for Steel" fra sprøjtepistol.

Alle andre dele som er galvaniserede er selvfølgelig malet med "Hammeride for galvanized steel".

Benzinpumpe og strømfordeler er blevet sandblæst, og malet med alm silver (evt sparydåse) og derefter 2 komponent klar lak - ikke bare fra spraydåse. For det fra dåse kan ikke tåle benzin.

Hilsen
Peter Philbert Michelsen (søn)
Jan Philbert Michelsen (Far).

* Ultralydsbad............ er et kar der vibrerer med ultralyd, som med den rette opløsningsvæske kan rengøre dele for evt. fedt, og andre urenheder.
Logged
Philbert
Newbie
*
Posts: 20


Familie'en Philbert's Matra


« Reply #22 on: July 14, 2009, 02:50:48 pm »

Der er stadig gang i projectet, nu er det bare body work.....


/Philbert
Logged
Pages: 1 [2] Print 
« previous next »
Jump to: