| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Hmm, jeg troede...  (Read 10880 times)
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« on: February 14, 2009, 09:57:37 am »

Der var så pladdervådt ovre på højre motorophæng forleden. Jeg tænkte, at det måtte være olie, for kølevandstanden så da ud til at være nogenlunde konstant. Krumtappakdåsen var under mistanke.

Men det er vand, kan jeg se nu. Sådan noget kølevand bliver altså ret klisteragtigt når det blandes med lidt olierester og det fryser 5 grader!

Og jeg har også lige opdaget at min uoriginale (ret nye) sprinklerbeholder er blevet utæt. Så der drypper blåt vand fra både forende og bagende på Murena'en Grin

"Der er altid noget at lave når man har en gammel bil!"

Jeg synes faktisk at det er lidt sjovt at jagte den slags utætheder, for man ser en dråbe et sted - men det er sjældent dér den kommer fra. F.eks. hænger der blå dråber under boltene på bundkarret, men det er klart at det ikke kan komme derfra, vel?! Men undersiden af vandpumpen kunne godt blive utæt, og der kan man også se en lille smule.

Jeg tror dog, at det er fra returslangen fra køleren, dér hvor den er tilsluttet vandpumpen, at det kommer. Jeg bliver nok nødt til at hive den af og se om der har sneget sig noget snavs ind, hvad der er sket, men det kan være at det bare er spændebåndet, der trænger til en ekstra omgang?

Dog ikke nu - konen og jeg skal på valentines-shopping  Shocked

- Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #1 on: February 14, 2009, 12:52:39 pm »


Valentines shopping!!??
Det er da godt at høre, at der er nogen, der forsøger at holde forbruget oppe og dermed gang i økonomien!

mvh Hans
PS Fortiden kører jeg Lada eller Volga i Tjetjenien.
Logged
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #2 on: February 14, 2009, 01:17:22 pm »

Lada Niva ? Smiley
Logged
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #3 on: February 14, 2009, 01:28:48 pm »

Vi har flest VAZ 21310 som i Vesten er kedt som Lada Niva
Det er 5-dørs udgaver hvor chassiet er forlænget i forhold til den 3-dørs der er kendtt i DK.

Dsværre har vi ingen af den gamle pamper limosine "ZIL" Det kunne ellers havde været sjovt at prøve

Hans
Logged
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #4 on: February 14, 2009, 01:35:39 pm »

De var også over alt i kosovo. .... gammelt skrammel.. men  billigt og nemt at skrue i .. og det er hvad man ahr brug for sådan nogle steder Smiley
Logged
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #5 on: February 14, 2009, 01:41:52 pm »

De er ikke nødvendigvis gamle, vi har nogle der er under et år gammel , men skammel det er det.
Og de er billige de sidste vi har købt har kostet under 50.000 kr, og de kan blive repareret af enhver lansdsby smed..
Fabrikken må have nogle helt specelle akustik designere til at lave den "blikdåse lyd", som det giver, når man smærkker en dør ;-)

Hans
Logged
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #6 on: February 14, 2009, 01:48:28 pm »

 he he... ja.. der kunne nok ikke blive lancruisere til alle.. Grin

Logged
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #7 on: February 14, 2009, 03:32:36 pm »

Lada Niva - det kan godt være at den ikke er ret lækker, men jeg tror faktisk at det er noget af det eneste "politisk korrekte" firehjulstrækker man kan få sig. Sådan lidt som 2CV i "gamle dage": Det skal helst gøre lidt ondt at køre bil! Wink

Vi sluttede shopping turen med ren romantik-hygge på Grannys konditori her i Søborg. Hvis I engang kommer på disse kanter skal I unde jer selv en tur med kærsten/konen! Det er første gang jeg har drukket espresso af en dukkekop! Og jeg føler virkelig at jeg har hjulpet lidt med at holde gang i samfundet Wink

Hyg jer,
- Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #8 on: February 14, 2009, 04:39:19 pm »

Quote
Det skal helst gøre lidt ondt at køre bil!

Det har hr. Civil ingeniøren så evigt ret i....

Når det så er sagt, så var produktionen af før omtalte 2cv jo grænsende til en miljømæssig katastrofe, og jeg vil gætte på at, ynkelig som den er, så forurener maskinen i den mindst 10-20 gange mere end en moderne motor.

Så politisk korrekt på EN måde...... og håbløs på alle andre Smiley


Ps: Det samme kan siges om min golf 2 diesel som jeg er tvunget til at køre i til daglig.... motor konstruktion fra slutningen af 70'erne.. ingen partikel filter eller katalysator....... og jeg vil skyde på at den eneste passive sikkerhed er den håbløse acceleration og march fart...
Men jeg behøver vel næppe slå nogen slag for lavere bil afgifter i dette forum Wink 
Logged
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: