| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Dæmper til bagrude  (Read 8088 times)
hoffmann
Sr. Member
****
Posts: 168


I'm a llama!


« on: April 05, 2009, 12:26:21 pm »

Findes der danske leverandør af stød dæmper til bagrude på Muerna ?
Logged
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #1 on: April 07, 2009, 10:48:27 am »

Jeg tror at du kommer til at bruge "den tyske leverandør", hvis gastryks støddæmperen skal havde den rigtige længde og styrke.

Hans
Logged
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #2 on: April 07, 2009, 06:07:54 pm »

Enig med Hans.... men kan godt forstå at du er villig til at lede efter et alternativ... de er ret pebrede hvis man skal have et sæt.
Logged
Oskar
Sr. Member
****
Posts: 285



« Reply #3 on: April 08, 2009, 10:19:21 pm »

vad har dämparen för värden och längd orginal?
jag kan se vad biltema har för utbud. de har massor med dämpare för både motorhuv och bagageluckor
Logged

peugeot 205 gti
murena 1.6
flew
Jr. Member
**
Posts: 39


« Reply #4 on: April 10, 2009, 09:20:13 pm »

ligeså så hurtigt at sende en bestilling til tyskland... De virker...
Logged
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #5 on: April 11, 2009, 01:12:29 pm »

Ved godt at det lyder lidt plat... men man skal også huske at "støtte" de forhaldlere der rent faktisk gider beskæftige sig med Matra stumper... vi ville være seriøst ude at prutte hvis firmaer som Simon og Matra magic drejede nøglen om. o:)
Logged
Lennart Sorth
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 831



WWW
« Reply #6 on: April 13, 2009, 08:17:46 pm »

Enig med Krede, - og husk også at Murenaen's gasdæmper benyttes som el-forbindelse til bagruden, så man kan ikke bruge en hvikelnsomhelst Biltema erstatning.

Da jeg for nylig skiftede mine, var jeg behørigt imponeret over hvor kraftige de dimser er - jeg var faktisk bekymret for om de nu var rigitge, eller om de ville knække min bagrude ved første åbning.

Jeg blev dog lidt beroliget ved at de gamle (der stort set ikke kunne rokke bagruden ved åbning) faktisk stadig var ret svære at trykke sammen manuelt.

Det hænger naturligvis sammen med geometrien, - den korte vandring af gasdæmperen til den store bevægelse af bagruden, men alligevel ...

/Lennart
Logged

Lennart.Sorth@matrasport.dk
Murena 1983 1.9i silver // Honda e '20 Charge Yellow  // VW Polo '22 1.0 tsi silver//
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: