| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] 2 Print
Author Topic: Så!! Nu begynder min Bagheera endelig rigtig at tage form :D  (Read 18884 times)
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« on: May 25, 2009, 10:03:57 pm »

Hej
Min Bagheera har nu været under vejs i over tre år, men nu begynder den at ligne noget. Så jeg bliver jo lige nød til at dele et billede med jer Smiley
Jeg håber på at jeg kan nå at have den "køreklar" til min nevøs barnedåb den 7. Skal bare lige have et par prøveplader på, tror ikke jeg kan nå at få den synet inden. Der er nu også stadig en masse nussearbejde, og så lige dørene. Jeg skal også have lavet mine sæder, jeg kunne dog godt tænke mig, at finde et originalt Bagheera førersæde i god stand, da det jeg har er så metaltræt, at det næsten ikke står til at redde. Jeg kunne også godt tænke mig, at vide hvad i tror, ville passe af farver til sæderne, mine indvendige paneler er sorte og koksgrå, ret neutralt.       

hilsen Frederik   
« Last Edit: May 25, 2009, 10:15:47 pm by Moes » Logged
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #1 on: May 26, 2009, 02:46:45 pm »

Hej Frederik
Jeg må sige at den ser godt ud.
Vedr. farverne på indtrækket: Har du ikke en ide om hvad den har været originalt. Med så flot karossen så skulle det indvendig gerne passe til.
Mange Bagheera I havde nogle ret skrappe farver på indtrækket (det var jo i de glade 70.ere) Der kan findes en del billeder at indtræk på nettet.

mvh Hans
Logged
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #2 on: May 26, 2009, 05:40:44 pm »

Hej Frederik

Det har været sjovt at følge dit projekt. Tillykke med at det nærmer sig afslutningen. Forhåbentlig vil der altid være noget, der kan gøres bedre eller ordnes, så du ikke ender med at kede dig bagefter. Den ser utrolig godt ud - jeg glæder mig til at se den snart i virkeligheden!

/Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #3 on: May 26, 2009, 07:27:11 pm »

Hej
Her er der et par forslag til originalt inferiøre. Det er måske nok lidt hard core men stilen er original!

Hans
Logged
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #4 on: May 26, 2009, 07:30:20 pm »

Der skulle havde stået interiøre.
Og her er et andet forslag.
Begge forslag passer til farven på bilen.

Hans
Logged
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #5 on: May 26, 2009, 09:37:41 pm »

Hej Hans!

Ja..  det er da rigtig 70er stil Smiley Det første er ikke mig, men nummer to kan jeg godt lide. Jeg må nok heldre køre forbi en saddelmager, når jeg får plader på den.

mvh. Frederik       
Logged
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #6 on: May 27, 2009, 08:25:36 am »

For pokker hvor bliver den fin!... flot farve du har valgt!  Smiley
Logged
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #7 on: May 27, 2009, 10:55:08 am »

Hej Frederik
Billedet med det ternede betræk frem sendte jeg også nærmest for sjov for at vise hvor slemt 70-moden var.

Når jeg ser efter på din billeder, mener jeg at kunne se MATRA navnet støbt ind i den sorte plade over/ bagved køleren. Er dt korrekt?

Hans
Logged
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #8 on: May 27, 2009, 04:23:06 pm »

Hej Hans

Ja..  Den er god nok!  Den gamle plade der sad i det hul var så grim og helt ude af facon, at jeg besluttede mig for, at prøve selv at lave en i glasfiber. Så jeg lavede en form i noget skumplast, som jeg har støbt den nye plade på. Det var dog bestemt ikke så let som det lydder hehe.. men efter ret mange times arbejde blev den ret god. Selve bogstaverne er skåret forsigtigt ud med en elektrisk-skiksav, og bagefter har jeg lagt glasfiber på bagsiden. Det var nu slibe-arbejdet der tog det meste af tiden. Forresten så er "Matra logoet" en kopi af det på hjemmesiden her.

mvh. Frederik         
Logged
Lennart Sorth
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 831



WWW
« Reply #9 on: May 27, 2009, 08:56:59 pm »

Jeg studsede også over det flotte logo ...

Forresten så er "Matra logoet" en kopi af det på hjemmesiden her.
hvor er det sejt! - et oplagt sted at have et logo.


ps: iøvrigt kan du/i altid få en højopløsnings udgave fra mig hvis det gavner - jeg har mine originale filer liggende et sted.

/Lennart
Logged

Lennart.Sorth@matrasport.dk
Murena 1983 1.9i silver // Honda e '20 Charge Yellow  // VW Polo '22 1.0 tsi silver//
Bagheera Lars
Sr. Member
****
Posts: 170



« Reply #10 on: June 11, 2009, 07:30:14 am »

Hej Frederik.
Rigtig flot resultat........Lækker farve!!...Jeg formoder det er den originale orange?....Jeg kan kun tilslutte mig Hans, og anbefale sædebetræk med kombinationen sort/orange.....Det vil passe perfekt. Skønt at se at endnu en Bagheera Serie 1, er blevet vækket til live!....det er efterhånden en sjældenhed. Håber at se dig og din bil til sommertræffet i år.

Lars
Logged

M 530 LX 1972, Bagheera 1 S 1976, Rancho 1978
njesper
Sr. Member
****
Posts: 128



« Reply #11 on: October 09, 2009, 01:40:05 pm »

For søren den er flot i orange. Hvad med creme farvet skind? Det ville stå sindsygt flot til orange.  Grin (jeg er godt nok misundelig)  Wink



Og nej, jeg mener kun farve forslag.. ikke sæderne  Grin (de originale sæder er top fede)

Jesper Colding
« Last Edit: October 09, 2009, 01:58:54 pm by njesper » Logged
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #12 on: October 10, 2009, 03:38:13 pm »

Hej Jesper
Ja. det kunne også være en mulighed.
Jeg kunne godt tænke mig at de var "lyse" i farven. Der er ikke meget der slår en lys-baige læderstue, hvis det ellers passer til bilen. Men idéen om at fx. lave midter stykkerne lyse og så siderne i en mørkere nuance kunne godt blive rigtig lækkert.
     Paneler og dørsider har jeg lavet sorte, det øverste panel på dørene og lidt andet er gråt, men det skal ikke være det, der ligger som udgangspunkt for sæderne, det kan jeg lave om igen Smiley jeg kunne jo evt. lave det grå baige/creme farvet i stedet.
Jeg kan ikke helt se, at de brune sider på sæderne vil passe til bilen.. men det kan jo igen være, at det bare er et spørgsmål om nuance. Ellers kunne det måske blive godt, hvis siderne var sorte, og midter-stykkerne var creme farvede, og jeg så lavede alle de grå paneler creme farvede. Smiley 
     Jeg er ikke helt klar over hvilken type mine nuværende sæder kommer fra, men jeg kunne godt tænke mig "den anden" type. hvor midter-stykket går helt op over nakkestøtten.   Det lyder jo næsten som om jeg har en plan   Grin

Frederik                 


   
Logged
njesper
Sr. Member
****
Posts: 128



« Reply #13 on: October 13, 2009, 02:44:18 pm »

Fantastisk Frederik. Glæder mig til at følge med i dit projekt. Hold os endelig opdatere  Grin

Og hvis du får lyst, så smid endnu et billede op her af kabinen. Så kan jeg da se om jeg kan photoshoppe lidt på ideen.  Wink

Mange hilsener,
Jesper
Logged
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #14 on: October 13, 2009, 02:56:26 pm »

.. ja jeg er stadig ikke kommet mig helt over hvor fed den er blevet i Orange/sort farverne Cheesy .
Og du er godt nok kommet langt fra det lig du startede med (billederne på Bil galleri)... smadder flot arbejde!
Logged
Pages: [1] 2 Print 
« previous next »
Jump to: