| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Dansk murena til salg........  (Read 11537 times)
René Holm
Jr. Member
**
Posts: 47


« on: July 17, 2009, 01:19:52 pm »

Jeg fandt lige min gamle matra, der er blevet sat tilsalg, så jeg syntes lige jeg ville sætte den herind.
For at hjælpe Ib, med at komme af med den.
Der er en 1,6 fra 81, som har kørt km. 125000, den trænger til en mindre istandsættelse.
Bilen blev meldt totalskadet tilbage i 2003, da jeg ejede den. Og har ikke været indregistreret siden.
Så jeg ved faktisk ikke om der skal betales genopbygnings afgift af den  Angry  , for at der kan komme plader på den igen ?
Ib har efterfølgende bygget bilen op igen. Men hvor meget der skal laves inden syn, ved jeg ikke.

Se evt. mere på :   http://www.veteranposten.dk/visPrivat.asp?Id=25726
 

 

Logged

1983 Matra murena 2,2
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #1 on: July 17, 2009, 05:25:37 pm »

Når men tænker at Jespers fine 2.2é'er med læder stue stod til salg for 51.000 kr ,så er 47.000 kr for en 1.6 vel lige i overkandten, og hvis der skal betales genopbygnings afgit oven i, så  er det da helt galt.
På billedet ser det ud som om frontklappen og forkofangeren ikke passer helt sammen!
Og skal den forkofanger ikke være i vognens farve?

Hans
Logged
René Holm
Jr. Member
**
Posts: 47


« Reply #2 on: July 17, 2009, 05:43:44 pm »

Jo jeg syntes nu også at det er at presse citronen. Mht, kølerhjelmen tror jeg bare at den ikke er lukket ordenlig, men jeg forstår heller ikke hvorfor han ikke har fået malet fronten.
Logged

1983 Matra murena 2,2
KiJa
Sr. Member
****
Posts: 116



« Reply #3 on: July 18, 2009, 12:26:56 am »

Som den nu lykkelige ejer Grin af Jespers Murena, må jeg sige at jeg føler jeg har gjort et rigtig godt køb.

Jesper har godt nok lagt mange timer/penge i den bil, men kan jo også godt se at den har været til salg for noget mere fra start af.

Den var heller ikke helt færdig, men det var småting, og jeg er allerede ved at have styr på det.

Kim
Logged
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #4 on: July 23, 2009, 10:04:54 am »

Som den nu lykkelige ejer Grin af Jespers Murena, må jeg sige at jeg føler jeg har gjort et rigtig godt køb.

Jesper har godt nok lagt mange timer/penge i den bil, men kan jo også godt se at den har været til salg for noget mere fra start af.

Den var heller ikke helt færdig, men det var småting, og jeg er allerede ved at have styr på det.

Kim

Jeg var selv meget fristet til at købe Jespers, bl.a. på grund af læderstuen. Jeg endte med at købe en 2.2 til 35000 som var på plader og kunne køre, samt havde nye bremser (rør og alt). Den har så nogle udfordringer som efterhånden er ved at blive løst. Jeg hygger mig med at gå og sætte den i stand.  Grin

Jeg mener også at 47000 for en 1.6 i den stand er urealistisk.
Logged

Matranaut par excellence Cool
KiJa
Sr. Member
****
Posts: 116



« Reply #5 on: July 23, 2009, 10:18:38 pm »

Hej Jon

Jeg er da utrolig meget glad for du kun var fristet, og ikke gjorde alvor af at købe Jespers Murena Grin

Den er som skrevet en dejlig bil, og Jesper har virklig skiftet mange dele på bilen.

Da jeg er ny indenfor Matra og Murena, kan jeg ikke udtale mig om prisen på denne bil er rimelig eller ej, men blot sige at jeg synes jeg fik meget for pengene ved køb af Jespers.

Kim
Logged
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #6 on: July 23, 2009, 10:53:38 pm »

Hej Jon

Jeg er da utrolig meget glad for du kun var fristet, og ikke gjorde alvor af at købe Jespers Murena Grin

Den er som skrevet en dejlig bil, og Jesper har virklig skiftet mange dele på bilen.

Da jeg er ny indenfor Matra og Murena, kan jeg ikke udtale mig om prisen på denne bil er rimelig eller ej, men blot sige at jeg synes jeg fik meget for pengene ved køb af Jespers.

Kim

Hej Kim.

Ja, alvorligheden af nogle af mine udfordringer fik mig til at tænke om jeg måske gjorde en fejl. Roll Eyes Roll Eyes. Men nu da problemerne er ved at være løst er jeg godt tilfreds. Jeg synes det er ren hygge at gå og pusle med detaljerne. Jeg ved ikke hvor længe du har fulgt med, men min ven, Jan, og jeg er perfektionister og udskifter f.eks. alle, ikke galvaniserede, plader med rustfrit stål. Ligeså bolte og møtrikker. Vores biler kommer til at holde i mindst 30 år endnu  Grin

Men jeg kunne godt tænke mig at se din bil på nært hold. Desværre er jeg i USA den weekend i september hvor der er træf. Måske Jan kører min Murena derned og hans søn kører deres egen. Så har min Murena været til træf, selvom jeg ikke kan være med.  Wink Vi får se.
Logged

Matranaut par excellence Cool
KiJa
Sr. Member
****
Posts: 116



« Reply #7 on: July 24, 2009, 08:54:43 am »

Hej Jon

Jeg kommer desværre ikke til træf, da jeg er på Ærø med familien i den uge. Det har været planlagt længe, og det at blive Murena ejer skete lidt pludseligt.

Men hvis i vil ud og trille sydpå en dag, er i altid velkommen til at kigge forbi, bare skriv i forvejen. Der er jo dejligt i Nysted så det er altid en tur værd, og så kan vi jo altid køre lidt paradekørsel gennem byen og sende billederne til Lennart (det er hans barndoms by).

Kim
Logged
KiJa
Sr. Member
****
Posts: 116



« Reply #8 on: April 27, 2010, 04:18:08 pm »

Jeg tror at bilen er solgt, for jeg har lige set den ved Brugsen i Marstal på Ærø, den var med nummerplade ramme fra Ærø. Men var ikke i tvivl om det var den på grund af den sorte front m.m.
Logged
Bagheera Lars
Sr. Member
****
Posts: 170



« Reply #9 on: April 27, 2010, 09:35:49 pm »

Det er korrekt. Den ejes idag af Frithiof, en ældre herre fra Marstal. Han har såmænd også meldt sig ind i klubben.
Logged

M 530 LX 1972, Bagheera 1 S 1976, Rancho 1978
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: