| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] 2 3 Print
Author Topic: ang forkofanger..  (Read 32700 times)
Morten Blom
Full Member
***
Posts: 78


« on: July 29, 2009, 10:51:54 pm »

Først og fremmest vil jeg lige sige hej Smiley
Som i nok allerede har luvret er jeg ny på dette forum, håber jeg vil kunne få meget glæde og gavn af det..
Syntes lige i skal have lidt kolde facts om mig:
jeg hedder Morten, er 17 år og bor på Vestlolland og vil forhåbentlig, om få, uger blive 2.års HTX studerende. Og blev den 20/7-09 den lykkelige ejer af en Murena 1,6, eller rettere et projekt Cheesy
billeder følger..

Nå og så til sagen.. jeg står i den uheldige situation at, min bil har været skadet af forrige ejer, dvs. forkofanger, klap, reservehjulskasse samt lidt småskader på inderskærmene.
ejeren har efterfølgende prøvet at lappe kofangeren med almindeligt spartelmasse og hønsenet, det kunne være en ting, men den er tilligemed blevet samlet således at den er skæv i buen..
og derfor vil jeg høre om der er en af jer der har en kofanger som er til at købe, helst billigt Roll Eyes
Logged
René Holm
Jr. Member
**
Posts: 47


« Reply #1 on: July 30, 2009, 05:29:04 pm »

Er bare nysgerrig, men har du købt din bil af Ib, fra Guldborg ? Mvh. REné
Logged

1983 Matra murena 2,2
Morten Blom
Full Member
***
Posts: 78


« Reply #2 on: July 30, 2009, 07:19:00 pm »

nej der har jeg ikke hentet den.. men var lige 750km nede i Tyskland for at hente den Cheesy
Logged
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #3 on: July 30, 2009, 09:11:54 pm »

Hej Morten.

Velkommen på forumet og tillykke med din nye Murena. Den vil du få meget sjov ud af. Du skal bare spørge her, for der er garanteret en som har prøvet det før og kan hjælpe med et svar.

Har du taget kofangeren af og set om chassiet er skævt inden under? Det er det første du skal have ordnet, ellers kommer det aldrig til at sidde ordentligt eller se godt ud. Der er også nogle beslag, som sikkert er skæve, men de kan rettes ud.

Hvis glasfiber delene ikke er helt knuste (og du har mod på det  Wink), så ville jeg fjerne al spartelmasse og hønsenet (eventuelt med en vinkelsliber eller lignende) Derpå ville jeg købe noget glasfibermåtte, polyester og hærder, f. eks. hos Biltema. Det er ikke voldsomt svært at reparere glasfiber. Når først du har fået stumperne lavet, så de har den oprindelige facon og passet til, så kan du spartle dem med plastic padding og til sidst slibe dem glatte. Når først det bliver malet vil man ikke kunne se at den har været skadet.  Grin Det er måske værre med fronthjælmen (hvis det er den du mener med klap), især hvis forstærkningen på bagsiden er skadet, men det kan sikkert lade sig gøre at reparere den også.

Jeg køre selv i en 2.2, som har skade på kofangeren. Den bliver lavet når først jeg har ordnet alt det mekaniske så det er helt ok igen. Men den kan køre og jeg nyder det hver dag.  Smiley
Logged

Matranaut par excellence Cool
Morten Blom
Full Member
***
Posts: 78


« Reply #4 on: July 30, 2009, 11:12:04 pm »

jeg har allerede fået en hel del sjov ud af den, bla folk der siger "hvad fanden er det for en bil" Wink

har skildt hele fronten ad på den, beslagene som du omtaler er skæve i hoved og ... jeg har krydsmålt den, og den er helt ret, så ingen problemer der Grin
altså min plan er at reparere kofangeren, medmindre det var til at skaffe en anden billig.
hvad angår materialer kan jeg sagtens skaffe hvad der skal bruges, tænker på måtte, polyester og spartelmasse til finishén.

klap eller fronthjælm er det samme i min verden Cheesy forstærkningen på indersiden har sluppet og har været forsøgt lavet dog uden det store held, men er ikke i tvivl om at jeg kan få den til at se godt ud igen Roll Eyes

mekanisk er jeg positivt overrasket, man høre jo historie efter historie med franke biler hvis ledningsnet får det hele til at blinke som et juletræ Cheesy
Logged
René Holm
Jr. Member
**
Posts: 47


« Reply #5 on: August 01, 2009, 10:13:23 am »

Hej morten.

Og tillykke med den. Det er godt at der kommer nogle flere murena´r til landet.

Har du nogle billeder af "dyret" ?

mvh. René
Logged

1983 Matra murena 2,2
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #6 on: August 01, 2009, 11:36:48 am »

nej der har jeg ikke hentet den.. men var lige 750km nede i Tyskland for at hente den Cheesy
Har du allerede fået den omregistreret på Danske plader? Hvis ikke og den ellers kan synes, så få den omregistreret inden den bliver for pæn  Grin ellers stiger vurderingen og dermed afgiften.
Logged

Matranaut par excellence Cool
Morten Blom
Full Member
***
Posts: 78


« Reply #7 on: August 01, 2009, 04:57:10 pm »

joo har billeder, men ikke lige på den her computer desværre..

haar luvret på det med afgiften, men skal den ikke være i stand til at gå i gennem et almindeligt syn, før den kan toldsynes?
Logged
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #8 on: August 01, 2009, 08:15:09 pm »

Det man gør er at bestille et toldsyn hos et synssted. Det er et kombineret bilsyn og told vurdering. Bilen skal selvfølgelig være lovlig, med lygter, bremser, bremserør, styre kugler og lejer, som et normalt syn. Hvordan bilen så ellers ser ud er lige meget. Jo værre desto lavere vurdering  Wink Du kan prøve at forhøre dig, men jeg mener at min ven Jan, skulle betale omkring 15000 for sin 2.2 med F1 kit. Den havde også en del skader.
Logged

Matranaut par excellence Cool
Morten Blom
Full Member
***
Posts: 78


« Reply #9 on: August 02, 2009, 08:11:23 am »

ja men det er der vi har problemet.. det ville være meget sjovere hvis man bare kunne købe en som nærmest bare stod på hjul, så igennem et toldsyn, derefter lave den helt i stand og så til det rigtige syn Grin
har desuden også det lille problem at den står med smadret forrude.. men har set at simon-auto.de har den Wink

Mener forresten at have læst at bremseskiverne og klodserne passede fra nogle andre biler som man stadig kan købe dele til i danmark, hvilke biler er det?
Logged
KiJa
Sr. Member
****
Posts: 116



« Reply #10 on: August 02, 2009, 12:56:52 pm »

Hej Morten

Jeg er også ny Murena ejer, har nu haft bilen i 2 måneder.

Jeg har haft samme spørgsmål som dig, men fandt en meget nyttig streng på Murena hovedsiden, hvor et medlem "michaltalbot", har skrevet hvilke reservedels nummer de enkelte dele har. Du kan finde strengen ved at søge på "Oilfilter" (Tak for lån michaltalbot)

Jeg har stykket dem sammen til eget brug i et word dokument, se om det ikke også er noget du kan bruge.

Jeg har også allerede fået meget hjælp her i dette forum, det er virkeligt godt, med mange nyttige oplysninger.


Kim
Logged
Morten Blom
Full Member
***
Posts: 78


« Reply #11 on: August 03, 2009, 08:32:06 pm »

hej Kim
godt at høre at jeg ikke er den eneste der lige har anskaffet sig et af disse dejlige køretøjer Cheesy

det er en fin liste, men er der nogen steder hvor jeg kan slå producent nummeret op?

Morten
Logged
KiJa
Sr. Member
****
Posts: 116



« Reply #12 on: August 03, 2009, 10:36:27 pm »

Hej Morten

Jeg ved ikke helt hvad du mener med producent nummer, men jeg var hos min lokale mekaniker, og han kunne uden problemer slå numrene op i hans system og evt. skaffe delene.

Kim
Logged
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #13 on: August 04, 2009, 10:03:20 am »

---
har desuden også det lille problem at den står med smadret forrude.. men har set at simon-auto.de har den Wink

Du kan købe ruden i Danmark hos Tommy Specialfirma i jylland. Min ven Jan har lige købt en hos dem og jeg købte en i foråret. Måske de stadig kan skaffe dem.

På fakturaen står der at den hedder en "Frontrude BZ 1202 Matra Murena".

Vi har begge givet 3476 Kr. incl moms. og hvis man venter til de alligevel har en levering på Sjælland, så er leveringen med i prisen. Prisen er ca den samme som hos Simon, men så er leveringen med.

Du kan finde dem her: http://www.tommy-specialfirma.dk/html/profil.html
« Last Edit: August 04, 2009, 10:23:47 pm by Jon Weywadt » Logged

Matranaut par excellence Cool
Morten Blom
Full Member
***
Posts: 78


« Reply #14 on: August 05, 2009, 12:52:00 pm »

Kim, det jeg mener med producent nummer er det nummer du har skrevet ved hvert enkelt mærke, f.eks. Bosch.
det er fordi jeg arbejder i thansen, og får procenter dér.. men prøver lige at se i morgen om jeg kan slå disse nummere op Wink

Jon, tak for informationen.. men regner med at skal have dele hjem fra simon alligevel. for mangler lidt forskellige dele udover ruden.
nogen der ved om øverste bærekugle passer fra noget andet?
Logged
Pages: [1] 2 3 Print 
« previous next »
Jump to: