| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Viskersæt, Renault Espace  (Read 5088 times)
Trolkar
Full Member
***
Posts: 82



« on: January 13, 2010, 09:53:10 pm »

Jeg ved ikke om det har nogen interesse, men mine viskere trængte voldsomt til udskiftning.
Min lokale Renault pusher ville have tæt på 800 kr. for et sæt viskere, men dem som sad på var af mærket valeo.
Og dem forhandler T-hansen... Bare ikke lige vores model med sprinklere.

En mail til Thansen, selvom jeg normalt ikke handler stumper med, gjorde at de nu har taget dem hjem i deres sortiment.
Og prisen er "kun" 499,00...

De ligger ikke under en 3.0 maskine, men under en 2.0.
Den model der er tale om er VM202 :-)

http://www.thansen.dk/products.asp?c=3395797358&n=1709911919
Logged

'99 Renault Grand Espace 3.0 V6-24v
'97 Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6-24v
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #1 on: January 13, 2010, 11:05:14 pm »

Godt arbejde! Jeg har nu i øvrigt købt originale viskerblade til deromkring eller lidt billigere Birkegårdens Autodele.
Men håbløs pris, i øvrigt! Og så holder de ikke engang ret længe Sad

/Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #2 on: January 14, 2010, 05:02:12 pm »

Jeg køber normalt nogle gode men billige viskerblade (de sidste gange Biltemas bedste de sidste gange). Det tager ikke mange minutter at sætte gummiet fra de nye viskerblade i metal delen fra de gamle viskerblade.
Jeg køber altid viskerblade i ekstra længde, så jeg kan få renset det øverste af forruden, der hvor jeg kigger ud. Gummiet skæres til så længden passer, og viskerne ikke støder på taget.

For nogle år tilbage kunne man få nogle viskerblader, der var beregnet til denne måde at skifet viskerblade på. De havde 2 gummi skrabere (men var ikke bredere end én normal visker). Gummilisterne var sat i en plastik skinne, der passede ind i metal delen fra de gamle visker blade. Disse blade var fabrikeret i Australien og var rigtig rigtig gode, men det er længe siden at jeg har kunnet finde nogle.

mvh hans
Logged
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: