| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Undervogns behandling  (Read 8622 times)
KiJa
Sr. Member
****
Posts: 116



« on: April 13, 2010, 06:54:08 pm »

Nu da undervognen på en Murena galvaniseret, skal man så slet ikke gøre noget ved den.

Tænker på om den skal have en gang Pava eller sådan., for at beskytte galvaniseringen,

Jeg ved godt at bagerste arme ikke er galvaniseret, men dem kan man så selv gøre noget ved.

Kim
Logged
hoffmann
Sr. Member
****
Posts: 168


I'm a llama!


« Reply #1 on: April 13, 2010, 11:16:35 pm »

Det er jo lidt en smags sag. Kører du kun lidt i bilen når det er godt vejr vil jeg sige nej til pava, men bruges den det meste af året i al slags vejr må det blive et ja! Der er jo dele som ikke er galvaniseret (beslag, stivere, dele i forvognen ect) Der er også områder bag inderskærmene og i dørene der har godt af lidt tyndt olie.
Min egen bil har aldrig fået noget og holder sig ganske fin uden...bilen har kørt i DK siden 21/05-04, ca 12000 km
Jeg synes også det er mest bekvem med en tør undervogn når der skal skrues ;-)
Hilsen Poul Hoffmann
Logged
Bagheera Lars
Sr. Member
****
Posts: 170



« Reply #2 on: April 14, 2010, 07:33:04 am »

Poul... Nu kunne jeg jo komme med en spydig bemærkning om hvorfor din Murena holder sig så fantastisk godt!!...... Grin ...... Men det vil jeg undlade....... Generelt er jeg tilhænger af at lade bilerne hulrumsbehandle, men lad undervognen være, hvis den er i god stand. Det gør det meget nemmere at holde øje med i hvilken tilstand, både undervogn, og mekanik er i.

Lars
Logged

M 530 LX 1972, Bagheera 1 S 1976, Rancho 1978
KiJa
Sr. Member
****
Posts: 116



« Reply #3 on: April 14, 2010, 02:21:18 pm »

Ok jeg vil trille forbi et behandlingscenter og snakke med dem, dyret skulle jo gerne holde mange år endnu Grin Grin
Logged
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #4 on: April 14, 2010, 06:42:31 pm »

Jeg er fanatisk tilhænger af undervognsbehandling Smiley, og det første jeg gjorde da jeg kom hjem med min murena var at få den sendt afsted til en omgang pava.
Galvanisering eller ej.. en Murena kan SAGTENS ruste.

Jeg er dog enig i at ALLE former for reparation bliver 500% mere ubehagelige hvis bilen er fedtet godt ind i det stads... det er noget nær det mest umulige at få at fingrene.... tøjet..... håret....
Logged
KiJa
Sr. Member
****
Posts: 116



« Reply #5 on: April 07, 2011, 04:22:59 pm »

Er der nogen der ligger inde med et smøreskema til undervognsbehandling. Har snakket med Pava, som spurgte om jeg havde et eller kunne få fat i et.

Alternativt Krede, hvor fik du lavet din undervognsbehandling, mere så kunne min Pava mand måske snakke med din.

Kim
Logged
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #6 on: April 07, 2011, 04:34:36 pm »

Han tog den vist på slap line i sin tid, det burde din undervognsmand vel også kunne... husk at han ikke skal sprøjte i dørene .. Smiley
Logged
KiJa
Sr. Member
****
Posts: 116



« Reply #7 on: April 07, 2011, 07:54:06 pm »

Det var også det han ville gøre, men bare lidt lettere hvis der var et skema. Hvorfor skal der ikke sprøjtes i dørene, mener at have læst der var en jernramme i dem?
Logged
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #8 on: April 07, 2011, 08:07:20 pm »

Muligvis, men efter min mening er det ikke besværet værd, og al bliver fedtet ind.
Logged
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: