| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Motorrenovering  (Read 16325 times)
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« on: May 05, 2010, 02:57:06 pm »

Er der nogen af jer Murena fans derude, som har benyttet et værksted til at renovere motoren? Hvis i har, hvem brugte i så og hvad var jeres erfaringer med det arbejde de udførte?

Jeg kunne tænke mig at få motoren i min 2.2 afballanceret, krumtap og lejer slebet og udskiftet, hvis nødvendigt. Cylindrene skal måles og hones/bores om nødvendigt, stempelringe udskiftes, ventiler slibes og pakninger udskiftes.

Er der nogen i kan anbefale? og er der nogen af jer som ved om der er billigere steder uden for Danmark?
Logged

Matranaut par excellence Cool
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #1 on: May 05, 2010, 04:30:32 pm »

AE er dygtige, og kender måske endda maskinen fra 505T: http://www.a-e.dk/
Eftersom delene bliver det dyre, vil jeg tro at det kan betale sig at få det gjort i nærheden. Så kan du bedre holde hånd-i-hanke med arbejdet.

Alternativt kan du spørge på HMS forum om der er nogen, der kender maskinen eller har særligt mod på at gi' sig i kast med den.
http://www.hms.dk/
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #2 on: May 05, 2010, 09:40:46 pm »

Hej Jon!

Ingana (www.ingana.dk) ude på gammel køge landevej lavet alt i motorrenovering, de er meget flinke, dog ikke ligefrem de billigste, men de kan helt sikkert lave det.
       Der ligger også tobu værk ude på energivej i Ballerup. Der har jeg kun fået ordnet topstykker, men de er betydelig billigere end Ingana, det kan i hvert fald være et forsøg vær ,at høre dem om det er noget de kan hjælpe med. De er også normalt flinke og det er altid lavet ordenligt.

vh. Frederik
Logged
FOB
Jr. Member
**
Posts: 47


83 Murena 2.2


« Reply #3 on: May 05, 2010, 10:14:47 pm »

Hej Jon, fik for 2 år siden slebet krumtap og flugtboret hovedlejerne (tror jeg det hedder) hos Ingana, de er flinke og hjælpsomme og der er faste priser på slibning af hoved/plejllejer, og sikkert også på honing af cylindre, men prismæssigt har jeg ikke noget at sammenligne med.

Jeg har også set at Simon i Tyskland har noget renoveret på programmet, men det er heller ikke billigt

Hilsen Finn
Logged
Carsten
Jr. Member
**
Posts: 25


VF85


« Reply #4 on: May 05, 2010, 10:26:46 pm »

Kan anbefale Bo Kristiansen fra http://www.westspeed.dk/ ,han laver et godt stykke arbejde og til priser der er til at betale.
Logged

Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #5 on: May 06, 2010, 08:59:35 am »

Mange tak til jer alle. Jeg vil smutte forbi de forskellige steder og høre hvad de siger.

Finn, hvad måtte du slippe for at få krumtappen slebet og lejerne flugtboret?
Logged

Matranaut par excellence Cool
FOB
Jr. Member
**
Posts: 47


83 Murena 2.2


« Reply #6 on: May 06, 2010, 09:25:40 pm »


Finn, hvad måtte du slippe for at få krumtappen slebet og lejerne flugtboret?
Jeg fik først slebet krumtap og plejllejer, og med nye lejepander kostede det 6100 Kr., og da jeg så skulle samle det hele fandt jeg ud af at der var noget galt da det ene hovedleje "klemte", så måtte jeg ud med blokken og have den flugtboret, med alt, vask/gennemskylning af blinde kanaler OSV Kr. 4800  Cry

Finn
Logged
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #7 on: May 07, 2010, 08:33:15 am »


Finn, hvad måtte du slippe for at få krumtappen slebet og lejerne flugtboret?
Jeg fik først slebet krumtap og plejllejer, og med nye lejepander kostede det 6100 Kr., og da jeg så skulle samle det hele fandt jeg ud af at der var noget galt da det ene hovedleje "klemte", så måtte jeg ud med blokken og have den flugtboret, med alt, vask/gennemskylning af blinde kanaler OSV Kr. 4800  Cry

Finn
Av, det gjorde ondt. Shocked

Jeg håber ikke at skulle bruge helt så meget, men vi får se hvad de forskellige tilbyder.
Logged

Matranaut par excellence Cool
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: