| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Fransk Biltræf Gisselfeld  (Read 14373 times)
Bagheera Lars
Sr. Member
****
Posts: 170



« on: May 11, 2010, 07:26:53 am »

Hej Allesammen.
I forbindelse med Fransk Biltræf, der som bekendt afholdes på Gisselfeld søndag d. 13. juni, har arrangørgruppen planlagt en Temaafdeling, der i år omhandler "Sportsvogne og cabrioleter".dvs. der laves en særopstilling med udvalgte modeller fra de forskellige klubber. Vi er blevet spurgt om vi kan "levere" et par flotte representanter fra vores klub. Jeg forestiller mig at vi stiller med Murena, Bagheera og forhåbentlig en M530. Jeg har allerede fået en del tilmeldinger, men hører meget gerne fra flere af jer  Smiley .. Jeg har lovet snarest at give arrangørgruppen besked om hvilke modeller vi stiller op med. Der er selvfølgelig stadig selve "træffet" hvor vi samler alle de resterende klubbiler.

Så mit korte spørgsmål er: Hvem kommer til Gisselfeld?  Wink

Lars
Logged

M 530 LX 1972, Bagheera 1 S 1976, Rancho 1978
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #1 on: May 11, 2010, 07:43:38 pm »

Jeg er godt nok hjemme i Danmark den 13 juni men Gisselfeldt ligger jo på en lidt afsides beliggende ø, så jeg tror ikke, at jeg deltager.

Hans
Logged
Bagheera Lars
Sr. Member
****
Posts: 170



« Reply #2 on: May 12, 2010, 11:22:26 am »

Tilmeldingstatus for Gisselfeld pt.: 2 Murena, 2 Bagheera, 2 M530.
Logged

M 530 LX 1972, Bagheera 1 S 1976, Rancho 1978
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #3 on: May 12, 2010, 11:25:36 am »

Jeg kan ikke være to steder på én gang - Le Mans får prioritet i år Cheesy
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #4 on: May 12, 2010, 12:38:20 pm »


Jeg synes at min Murena stadig mangler for meget kosmetiskt, til at jeg vil vise den frem på sådan et træf. Embarrassed
Logged

Matranaut par excellence Cool
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #5 on: May 20, 2010, 03:12:18 pm »


Jeg synes at min Murena stadig mangler for meget kosmetiskt, til at jeg vil vise den frem på sådan et træf. Embarrassed
I stedet for at være til Fransk biltræf, tilbragte jeg hele søndagen med at have fronten skilt ad. Da jeg installerede nye kølerør brugte jeg pop-møtrikker i stedet for pop-nitter til at fastgøre skjoldet mellem forhjulene. Et par af dem sad ikke ordentlig fast og snurrede rundt når jeg satte en skrue i. Jeg havde derfor endelig taget mig sammen til at klemme dem bedre fast og benyttede samtidig lejligheden til at justere skærm beslagene så glasfiber delene passer rigtigt sammen. Desuden fik jeg sat et par LED pærer i som kørelys bag glasset over fjernlysene.

Jeg startede ca 10:30 om formiddagen og pludselig kom knægten og meddelte at nu sagde mor at der var aftensmad og klokken var 19:15.

Hvor tiden dog flyver når man har det sjovt og hygger sig med sin Murena.  Grin Grin Grin

Jeg håber at der var nogen af jer som var med til træf
Logged

Matranaut par excellence Cool
Bagheera Lars
Sr. Member
****
Posts: 170



« Reply #6 on: May 20, 2010, 09:34:40 pm »

Hej Jon
Træffet er altså først d. 13. i næste måned, så du kan stadig nå at deltage. Mht. til bilens kosmetiske stand, så handler det ikke nødvendigvis om at have den flotteste bil, men mere om at være der, og hygge sig, og udveksle erfaringer. Jeg har planer om at komme med min M530 (hvis SKAT får fingeren ud, og finder ud af hvad de vil have i afgift!!...så jeg kan få plader på!! Huh)........ Og den er absolut ikke i perfekt kosmetisk stand!. En original urestaureret gammel bil med patina, kan i mine øjne have ligeså meget charme som et funklende nyrenoveret eksemplar. Wink

Lars
Logged

M 530 LX 1972, Bagheera 1 S 1976, Rancho 1978
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #7 on: May 20, 2010, 10:14:25 pm »

Hej Jon
Træffet er altså først d. 13. i næste måned, så du kan stadig nå at deltage. Mht. til bilens kosmetiske stand, så handler det ikke nødvendigvis om at have den flotteste bil, men mere om at være der, og hygge sig, og udveksle erfaringer. Jeg har planer om at komme med min M530 (hvis SKAT får fingeren ud, og finder ud af hvad de vil have i afgift!!...så jeg kan få plader på!! Huh)........ Og den er absolut ikke i perfekt kosmetisk stand!. En original urestaureret gammel bil med patina, kan i mine øjne have ligeså meget charme som et funklende nyrenoveret eksemplar. Wink

Lars
Hej Lars.

Jeg er glad for at jeg tog fejl af datoerne.  Embarrassed

Men 13. juni er dagen før min papsøns 15 års fødselsdag, så jeg ved ikke om jeg "får lov" til at deltage alligevel.

Hvis det kan lade sig gøre, så vil jeg, efter det du skrev om at deltage, bestemt være der.
/Jon
Logged

Matranaut par excellence Cool
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #8 on: June 12, 2010, 12:04:51 pm »

Jeg har meldt mig til. Jeg ved ikke om jeg vil være der lige kl 10. men tæt på.

Har I andre aftalt at mødes og parkere et bestemt sted, eller hav vi en Matrasport.dk stand ?? Smiley


UPDATE. Stadig problemer med ledningsnettet til tændspolen, så jeg bliver i hvert fald forsinket. ØV! Angry
« Last Edit: June 13, 2010, 10:07:22 am by Jon Weywadt » Logged

Matranaut par excellence Cool
Jensby
Newbie
*
Posts: 20



« Reply #9 on: June 13, 2010, 05:33:21 pm »

Hej

Var for første gang på Gisselfeld og der var jo en herlig samling af Matra'er. Det var blandt andet skønt at se de to stk 530'ere, det er meget længe siden jeg har set den model irl.

Lars, din rally version oser af selvtillid og er virkelig en headturner

Det var også overraskende så mange Alpiner der var, der er altså også noget over dem  Grin

mvh
Erik Jensby
Logged

Matra Djet V
Bagheera Lars
Sr. Member
****
Posts: 170



« Reply #10 on: June 14, 2010, 08:53:17 am »

Hej Erik
Tak for de pæne ord. Det var første gang efter jeg fik bilen indregistreret i forrige uge, at den skulle ud på en længere tur, så jeg var da lidt spændt på om alt kørte som det skulle!..... Og det gjorde det altså lige knap!!Det var på nippet til at glippe med at få bilen frem til træffet. På motorvejen ca. 5 km. før Slagelse forsvandt speederpedalen pludselig under min fod......speederkablet var knækket!!.  Angry Ved hjælp af en bagageelastik til karburatoren, styrret med venstre hånd, lykkedes det os at liste frem til en p-plads i slagelse. Her fik vi fat i Hannis fætter, som har et traktorservicefirma i Slagelse. Han skaffede de nødvendige reservedele til en midlertidig reparation, og vi var kørende igen. Grin .

Til træffet deltog 9 biler fra Matra klubben. 2 stk. M530, 4 stk. Bagheera, 3 stk. Murena, og vi var velsignet med et ganske glimrende vejr.

Lars

Her lidt stemningsbilleder. På det første var stemningen IKKE i top!! Wink
Logged

M 530 LX 1972, Bagheera 1 S 1976, Rancho 1978
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #11 on: June 15, 2010, 02:00:39 pm »

Hej Lars.
Fine billeder. jeg var ikke klar over at din  røde M530 var en tideligere løbsbil Cheesy

Hans
Logged
Bagheera Lars
Sr. Member
****
Posts: 170



« Reply #12 on: June 15, 2010, 02:39:16 pm »

Hej Hans
Det var jeg heller ikke klar over!..... Men pludselig en dag stod den ude i garagen med sine bedrøvede øjne og tiggede om at blive klædt ud som sine hedengangne rally-søstre!...  Grin ....... så den er blot en "wannabe-løbsbil" ..  Wink ... Men jeg syntes faktisk den er meget sød i den forklædning.....Et får i ulveklæder!!!.....  Wink

Lars
Logged

M 530 LX 1972, Bagheera 1 S 1976, Rancho 1978
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #13 on: June 17, 2010, 01:13:52 pm »

Jeg synes den ser heftig ud! Den har da helt sikkert nogle ekstra opmærksomme blikke på træffet. Surt vi Le Mans-farere ikke kunne være der...

Havde du været rigtig sej, Lars, så havde du da kørt hele vejen med bagageelastikken i munden Grin
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: