| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Karburator spørgsmål  (Read 7060 times)
Fairhansen
Sr. Member
****
Posts: 131


« on: July 01, 2010, 11:26:10 pm »

Jeg vil til at renovere min karburator fordi jeg stadig har en tung speeder Embarrassed
Simon har en rep sats 03074 er der nogen der ved om det er nok, når "dyret" står på der på spisebordet?
Logged

Murena 2.2 1982 - Renault Laguna 2012 - BMW K1300R 2013
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #1 on: July 02, 2010, 06:42:36 am »

Nej, reparationssættet du nævner er kun pakninger. Det kan være fint at skifte pakninger, men hvis du har "tung speeder" og du mener at det er karburatoren, der er problemet, så er det jo nok spindelerne, der er problemet, eller noget andet mekanik.

Jeg skrev om skift af pakninger i karburatoren for længe siden på min egen hjemmeside, måske kan du bruge det:
http://dinsen.net/murena/carburettor/maintenance

Men hvis speederen er tung at træde, så ville jeg nok først og fremmest kigge på speederkablet. Speederen "gnider" også op ad den metalpind, der trækker i speederkablet, og det kan godt lide lidt smøring med noget fedt.

Hvis det dog viser sig, at det er et mekanisk problem med karburatoren, så er mulighederne for at reparere den desværre små. Sidste år satte jeg min gamle karburator til salg, den var måske noget - den var i orden, da jeg tog den af:
http://www.matrasport.dk/forum/index.php/topic,1558.0.html

Held og lykke med arbejdet.

/Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Fairhansen
Sr. Member
****
Posts: 131


« Reply #2 on: July 03, 2010, 05:38:24 pm »

Jeg skiftede speederkablet sidste år og smurte også bagsiden af speederen. Kablet har også lidt slør som jeg mener at du tidligere har anbefalet.

Derfor har jeg sat focus på alt andet. Hvis der kræves en ny karburator overvejer jeg en dobbelt. Jeg har tidligere haft en Baghera med dobbelt karburator og det er en lyd jeg savner i Murenaen.

Jeg tænkte at problemet måske var fordi bilen bruges for lidt og derfor kunne der måske være dele i karburatoren der korrigere eller irre.
 
Logged

Murena 2.2 1982 - Renault Laguna 2012 - BMW K1300R 2013
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #3 on: July 03, 2010, 05:59:26 pm »

Det med lyden kan jeg godt nikke genkendende til! Det er desværre en dyr ombygning, for manifolderne er svære at finde og dyre i reproduktion, så selvom man kan få Dellorto'er til rimelige penge på eBay (og det er også til at få dyser til dem), så ender det altså med at koste en hel del knaster før man er kørende. Desværre, for lyden er virkelig lækker og speederresponsen bliver også bedre (når det er rigtigt sat op).

Jeg kunne ikke huske at vi havde drøftet dette før  Embarrassed
Hvordan føles det når du manuelt hiver i trækket på siden? Går det tungt/skurende, eller okay? Fedt i trækket bør kunne løse meget, men hvis der er slør/slid i bøsningerne/lejerne omkring spindelerne vil det selvfølgelig kunne mærkes i speederen.

/Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Fairhansen
Sr. Member
****
Posts: 131


« Reply #4 on: July 03, 2010, 07:45:53 pm »

Speeder tip er fra jun 07 2009 Smiley
Logged

Murena 2.2 1982 - Renault Laguna 2012 - BMW K1300R 2013
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #5 on: July 04, 2010, 06:53:38 am »

Jaja, nogle ting kan jeg godt huske et år efter, men altså ikke alt Wink
Beklager!
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Fairhansen
Sr. Member
****
Posts: 131


« Reply #6 on: July 14, 2010, 08:58:21 am »

Det nye speederkabel var smurt i noget moderne sprøjt men efter smørring i alm fedt køre alt som det skal.
Logged

Murena 2.2 1982 - Renault Laguna 2012 - BMW K1300R 2013
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #7 on: July 14, 2010, 10:55:24 am »

Det nye speederkabel var smurt i noget moderne sprøjt men efter smørring i alm fedt køre alt som det skal.

Interessant. Skiftede du både strømpen og wiren, eller kun wiren?
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: