| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Der skulle vel ikke være en der ligger inde med en ekstra venstre forhjulsaksel?  (Read 10435 times)
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« on: August 30, 2010, 05:02:03 pm »

Hej
Jeg havde i dag taget mig sammen til at afmontere min venstre forhjulsaksel på min Bagheera, så jeg kunne få det formodede knækkede speedometer kabel boret ud i en drejebænk. Da jeg så havde boret lidt i den rustne masse i det hul kabelt skulle sidde i, kom det til syne, at en eller anden person tidligere har  forsøget at boret et knækket speedometerkabel ud uden succes, og ved dette har boret meget skævt, og har ødelagt det lille firkantede hul fuldstændig Sad  Jeg kan så desværre ikke lige se hvordan jeg skal kunne reparere dette.
     Jeg vil derfor høre om der skulle være en af jer, der ligger inde med en ekstra venstre forhjulsaksel ??

Jeg tror muligvis akselen er ens på en Bagheere og en Murena, men jeg er ikke sikker..  Hvis du ligger inde med en ekstra aksel, du kan undvære, vil jeg meget gerne høre fra dig Smiley   Det gør ikke noget hvis der sidder en stump kabel i akselen, den skulle jeg nok kunne få ud.

mvh. Frederik

                
« Last Edit: August 30, 2010, 05:29:45 pm by Moes » Logged
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #1 on: August 30, 2010, 07:49:34 pm »

---
 Jeg kan så desværre ikke lige se hvordan jeg skal kunne reparere dette.
--
mvh. Frederik

                
Hej Frederik.

Hvis ikke du finder en ny foraksel, så kunne du bore hullet ud med et bor der er væsentlig større og så sætte en prop i (8mm skulle være ok). Tag et stykke 8mm messingstang, bor et hul i dette med diameter som siden på firkanten og fil det firkantet så det passer til kablet. Derefter banker du proppen i hullet i akslen. Det skal selvfølgelig være en temmelig stram pasning, men lidt locktite kunne sikkert holde på proppen.
Logged

Matranaut par excellence Cool
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #2 on: August 31, 2010, 06:58:18 am »

Jeg har tjekket hos min næsten-nabo Henrik (med Bagheera), han har desværre ikke noget.
Håber du finder en løsning!

/Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #3 on: August 31, 2010, 08:24:37 pm »

Jeg havde sjovt nok tænkt præcis det samme Jon Smiley
Jeg er bare lidt skræmt ved tanken om at skulle file hullet firkantet, men jeg har i dag fået fat i en lille firkantet syle-fil , så det burde være muligt.  Jeg håber dog stadig at der dukker en anden aksel op Wink 

Anders tak fordi hørte Henrik om han havde en aksel.

mvh. Frederik

Logged
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #4 on: August 31, 2010, 11:08:16 pm »

Jeg havde sjovt nok tænkt præcis det samme Jon Smiley
Jeg er bare lidt skræmt ved tanken om at skulle file hullet firkantet, men jeg har i dag fået fat i en lille firkantet syle-fil , så det burde være muligt.  Jeg håber dog stadig at der dukker en anden aksel op Wink 

Anders tak fordi hørte Henrik om han havde en aksel.

mvh. Frederik


Hej Frederik.

Jeg har lige modtaget deltagerlisten til denne weekend's træf på Fyn. Jeg fandt ikke dit navn. Det er en skam, for vi er nogle stykker som glæder os til at din flotte Baghera.

Men uden foraksel blir det svært. Kan du ikke bare undvære spedometeret til efter træffet? Brug en GPS hvis du vil holde dig under fartbegrænsningen.  Grin

Mvh.
Jon.
Logged

Matranaut par excellence Cool
Bagheera Lars
Sr. Member
****
Posts: 170



« Reply #5 on: September 01, 2010, 07:15:17 am »

Hej Frederik
Gør som Jon foreslår, og kør med til Fyn.. Wink Vi er faktisk rigtig mange der ser frem til at se den Orange Panther i virkeligheden. Så kan vi også lige køre forbi mit fjernlager, for jeg har helt sikkert en foraksel liggende, hvis alt andet svigter.

Lars
Logged

M 530 LX 1972, Bagheera 1 S 1976, Rancho 1978
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #6 on: September 01, 2010, 08:03:26 am »

Jeg havde sjovt nok tænkt præcis det samme Jon Smiley
Jeg er bare lidt skræmt ved tanken om at skulle file hullet firkantet, men jeg har i dag fået fat i en lille firkantet syle-fil , så det burde være muligt.  Jeg håber dog stadig at der dukker en anden aksel op Wink  

Anders tak fordi hørte Henrik om han havde en aksel.

mvh. Frederik



Hej Frederik.

Det slog mig lige at jeg ikke kunne forestille mig at Matra lavede to forskellige aksler. Har du checket om den højre aksel ikke er magen til, og kan bruges  Huh Blot en mulighed  Cheesy

Update!
Glem ombytning.
Jeg slog lige akslen op i Simons katalog og der er 2 forskellige partnumre. Angry
Så tilbage til udboringen og messingproppen.
Kan du nå at komme med til Tåsinge?
« Last Edit: September 02, 2010, 08:35:23 am by Jon Weywadt » Logged

Matranaut par excellence Cool
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #7 on: September 02, 2010, 04:10:32 pm »

Det lykkedes mig til stor overraskelse at få udboret akselen, lavet en messing prop men et 3*3mm hul og presset det sammen uden nogen problemer  Grin  så nu skulle det være i orden.   Jeg ville gerne have været med på Fyn... men det bliver lidt mere end bare svært at nå det. Jeg skal have nogen dele hjem fra simon, som først skal monteres, og så ville det nok være meget rart, at den var blevet kørt lidt til inden en tur til Fyn.

Det var også meningen at Bagheeraen skulle have været på plader nu (eller for nogen uger siden), men jeg er endnu en gang kommet til at skille mere ad end hvad der var meningen. 

Jeg er også kommet til at afmontere rørene til radiatoren, fordi jeg faldt over nogen rustfri. Jeg skal så bare har bukket dem i facon. Det ene af de gamle rør var af kobber, og et andet var rustet lidt tyndt. Jeg havde godt nok slebet og malet det, men nu bliver de altså rustfri.


mvh. Frederik         
Logged
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #8 on: September 02, 2010, 05:02:41 pm »

Carjoy er faktisk begyndt at sælge en hel del stumper.... med netshop og det hele... og ud fra hvad jeg kan se så er Ruud billigere end Simon.
Logged
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #9 on: September 02, 2010, 09:25:24 pm »

Det lykkedes mig til stor overraskelse at få udboret akselen, lavet en messing prop men et 3*3mm hul og presset det sammen uden nogen problemer  Grin  så nu skulle det være i orden.   Jeg ville gerne have været med på Fyn... men det bliver lidt mere end bare svært at nå det. Jeg skal have nogen dele hjem fra simon, som først skal monteres, og så ville det nok være meget rart, at den var blevet kørt lidt til inden en tur til Fyn.

Det var også meningen at Bagheeraen skulle have været på plader nu (eller for nogen uger siden), men jeg er endnu en gang kommet til at skille mere ad end hvad der var meningen. 

Jeg er også kommet til at afmontere rørene til radiatoren, fordi jeg faldt over nogen rustfri. Jeg skal så bare har bukket dem i facon. Det ene af de gamle rør var af kobber, og et andet var rustet lidt tyndt. Jeg havde godt nok slebet og malet det, men nu bliver de altså rustfri.


mvh. Frederik         

Hej Frederik.

Super at det lykkedes at lave akslen. Smiley Fotos ?

Med hensyn til træffet, så drop hvad du har gang i og kom ud til Jan lørdag morgen. Han har sagt at du kan køre med ham, men ellers ville jeg tilbyde et lift. Jan og jeg starter begge to fra Værløse ca. kl. 08:30 og mødes med Anders hvor Klausdalsbrovej munder ud i Ring-4, ca. kl 09:00. Tænk over det og kom med.

Hilsen.
jon.

Ærgerligt at den orange panter ikke blir klar, men vi får den forhåbentlig snart at se.  Cheesy
Logged

Matranaut par excellence Cool
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #10 on: September 03, 2010, 07:37:56 pm »

Jeg har snakket med Jan, og jeg køre med ham til træffet Grin  så vi ses i morgen


Frederik
Logged
Morten Blom
Full Member
***
Posts: 78


« Reply #11 on: September 03, 2010, 11:48:24 pm »

Hej Frederik

Det ligner et godt stykke håndværk du har lavet dig der  Grin

- Morten Blom
Logged
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: