| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Så kom jeg endelig igang  (Read 8385 times)
Morten Blom
Full Member
***
Posts: 78


« on: August 28, 2010, 10:03:34 pm »

Hej Matravenner  Cheesy

Så fik jeg endelig lavet størstedelen af min forklap, efter den havde været trafikskadet havde den fået nogle kraftige knæk, og skulle derfor støbes op igen  Smiley
Derfor lagde jeg igår to smalle baner på indersiden af forstærkningen for at "lime" den helt fast igen, og idag har jeg lagt et helt lag på det midterste stykke af klappen og helt ud til forstærkningen.
Jeg håber hermed at klappen er blevet brugbar igen Grin

Har i nogle projekter igang her for tiden?

Med venlig hilsen Morten
Logged
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #1 on: August 28, 2010, 10:21:06 pm »

Hej
Jeg har selv brugt aftenen til at monterer en ekstra køler (fra en SIMCA 1100) foran Murenaens oprindelige køler. Den ekstra køler til brug for min vandkølede intercooler. I princippet er den ekstra køler på plads, men der er liiige et par småting, som jeg skal have fundet en løsning på før den del er på plads.

Hans
Logged
Philbert
Newbie
*
Posts: 20


Familie'en Philbert's Matra


« Reply #2 on: August 28, 2010, 10:41:38 pm »

Hej Matravenner  Cheesy
---
Har i nogle projekter igang her for tiden?

Med venlig hilsen Morten
Det her er Jon som skriver på Philbert's PC. Dagens projekt bestod i at renovere hovedbremsecylinderen. Jeg poster billeder senere.

Den blev honet og renset, samt nye pakninger, med et sæt fra Simons til €20.
Efterfølgende malet med 99,9% zink og Rally sort. Genmonteret, udluftet og virker perfekt. God, hård pedal i modsætning til den svampede følelse inden renovationen. Grin
Logged
Bagheera Lars
Sr. Member
****
Posts: 170



« Reply #3 on: August 29, 2010, 12:34:07 am »

Halløj fra midtfyn.
De vildeste  projekter her er klargøring af Matraer til næste weekends træf. Har fået poleret 530 éren, og Hannis Murena. Mangler nu Bagheeraen. Til trods for at jeg har været Matrakører i mere end 20 år, har de sidste dages "springen rundt" mellem 530, Bagheera og Murena, pludselig givet mig et nyt indblik i Matras omvendte innovative udvikling. Ja, forstå mig ret, vi ved jo alle at Djet én vejer utroligt lidt, og yder relativt meget.....en ren køremaskine!!! men det er slående at megen viden går igen på de efterfølgende modeller, men i en innovativ iver efter at være teknisk og designmæssigt fremme i skoene, er det oprindelige koncept med lav vægt, og høj ydelse, fra en lille motor, afløst af el-drevne sideruder, foldesoltag og lidt for meget komfort!!.... Og dermed væsentlig tungere maskine!!.... Det var muligvis attraktivt i 80érne... og ja, dengang var også jeg facineret af ekstra gejl og el-drevne sideruder!!.... ( jeg eftermonterede det i min Ford Taunus, sammen med en el-dreven antenne!!!...det var for vildt!!).  Det ændre dog ikke på min uforbeholdne passion for disse biler, og mit hjerte banker stadig for Bagheeraen, selvom der ikke er tvivl om at det rent konstruktionskmæssigt er den ringeste af deres gadebiler..... Heldigvis fejler køreegenskaberne ikke noget!!.. Forøvrigt har jeg konstateret at en Murena ikke er rustfri!!... Dørrammen i Hannis er ved at være helt gennemtæret, og er vist næste projekt her i huset.
Logged

M 530 LX 1972, Bagheera 1 S 1976, Rancho 1978
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #4 on: August 29, 2010, 08:47:59 am »

Good point, Lars... biler i 60'erne var noget andet end senere, hvor der skulle crom på, gejl, luksus m.m. Det er vel i og for sig fortsat op til i dag. Min genbo har købt en 10 år gammel Kleeman Merceds S med over 600 hypper foran - fordi den er luksus. Men den vejer jo 2 ton og selvom den er sænket og har dæk så brede som en flyttekasse, så er det jo ikke en hurtig bil på en snoet bane!

Nå men du har i øvrigt ret i at en Murena ikke er rustfri - heller ikke chassis'et. Det er min store hovedpine nu, at det går til i daglig brug og vintervejr. Bare en advarsel!

Glæder mig til at se dine flotte biler næste weekend!

Mine projekter: Jeg skal have stillet ventiler inden turen til Fyn, og ellers har jeg rustbeskyttet i hjulkasserne bagi. Et nyt bakspejl er det også blevet til - det var rart!

PS: Jon, det hedder "renoveringen", ikke "renovation"! Cheesy

/Anders
« Last Edit: August 29, 2010, 11:37:26 am by Anders Dinsen » Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Morten Blom
Full Member
***
Posts: 78


« Reply #5 on: August 29, 2010, 12:06:13 pm »

Det lyder da til at i alle sammen har travlt med de gode gamle biler, det er da dejligt at høre at jeg ikke er den eneste der har travlt som bare f.....
Jeg ville jo meget gerne have min Murena helt klar til marts næste år, selvom det er godt og vel et år forsinket.. Det kunne jo have været fedt hvis jeg havde kunne trille rundt i byen lige efter jeg havde erhvervet mit kørekort her i maj måned Grin
Kvalitet frem for kvantitet og især hvad angår denne gamle specielle bil der står mig så kært  Cheesy
Logged
Fairhansen
Sr. Member
****
Posts: 131


« Reply #6 on: August 29, 2010, 08:51:39 pm »

Efter jeres skriveri om klargøring til træffet har jeg følt mig presset til at vaske bilen i noget nano-halløj - og hold nu fast, lamelfælgene er vasket med en flaskerenser, til stor morskab for min kone og naboer.

Det er jeres skyld Grin

Vi ses!
Logged

Murena 2.2 1982 - Renault Laguna 2012 - BMW K1300R 2013
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #7 on: August 29, 2010, 10:08:39 pm »


PS: Jon, det hedder "renoveringen", ikke "renovation"! Cheesy

/Anders

Ja, du har ret, selvom bremsecylinderen i sin oprindelige tilstand var klar til "renovation" (skraldespanden)  Grin
Logged

Matranaut par excellence Cool
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #8 on: September 05, 2010, 09:38:15 pm »

Efter jeres skriveri om klargøring til træffet har jeg følt mig presset til at vaske bilen i noget nano-halløj - og hold nu fast, lamelfælgene er vasket med en flaskerenser, til stor morskab for min kone og naboer.

Den stod sandelig også flot, din bil og dine fælge! Jeg fortryder at jeg ikke lod kameraet kæle lidt mere for den!

Godt at se dig og din bil Smiley

/Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #9 on: September 07, 2010, 08:57:37 am »

Her er næste projekt at få flyttet den bette ud til min mor, efter at ligget i mølpose i en garage midt i Aalborg de sidste to år. Nu bliver det endeligt muligt at komme til at skrue i kræet, og der er en liste (så I-----------I lang) af småting der skal laves Smiley
Logged
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: