| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Ustabil tankmåler  (Read 7729 times)
Fairhansen
Sr. Member
****
Posts: 131


« on: September 24, 2010, 07:43:29 pm »

Hej forum

Min tankmåler er blevet ustabil ( den respekterede dog vores møde i det sydfynske ) men nu virker den ikke igen.
Er der nogen der har en ide om hvor jeg skal begynde at lede.

Mvh Fairhansen
Logged

Murena 2.2 1982 - Renault Laguna 2012 - BMW K1300R 2013
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #1 on: September 24, 2010, 08:07:24 pm »

Jeg ville til en start tage tankarmaturet op og checke om funktionen er korrekt og flyderen bevæger sig frit. Midt på tankarmaturet sidder der variabel modstand som giver signalet det er simpelthen noget modstands tråd der er viklet om noget isolerende materiale. Check om der er god kontakt.
Ved samme lejlighed check om der er god kontakt på stikket oven på tanken

Vedhæftet et billede af et (modificeret) Murena tankarmatur. På det afbilledet tankarmatur er sugeledningen udskiftet med et 12 mm rør, der kan forsyne en turbo motor med benzin i passende mængder, og tankpumpen er monteret.

Hans
Logged
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #2 on: September 24, 2010, 09:26:54 pm »

Min tankmåler lever også sit eget liv... enten viser den lidt for lavt, eller også hopper den op og ned, eller også går den i bund. Dog kun kortvarigt - indtil videre. Jeg har tjekket, renset og ordnet alle stikforbindelser mellem tanken og instrumentet, så der er kun tilbage at kigge på selve armaturet i tanken.

/Anders Smiley
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #3 on: September 25, 2010, 03:56:35 pm »

Når jeg tænder el-bagruden i min forsvinder der på mystisk vis en kvart tank Wink
Logged
KiJa
Sr. Member
****
Posts: 116



« Reply #4 on: September 25, 2010, 05:29:33 pm »

Dejligt at høre, at det ikke kun er min Murena der opfører sig mystisk og laver sjove ting ind i mellem  Grin

Det er nok ikke alt der kan forklares når man har en Murena  Grin
Logged
Lennart Sorth
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 831



WWW
« Reply #5 on: January 18, 2011, 05:32:43 pm »

så der er kun tilbage at kigge på selve armaturet i tanken.

Netop.
Dette var vist en af de første ting jeg reparerede på min Murena - for mange år siden.

Flyderen er bare en forlænget arm på et potentiometer, som med tiden gnaver hul i den (elektrisk modstands-) flade det kører på. Jeg bukkede den lidt, så den slider lidt parallelt med det gamle spor.

Eller rettere, jeg mente det var parallelt, men instrumentet har siden vist 10-20% for lidt - men til gengæld pålideligt, så jeg har ikke orket at prøve at forbedre det.

/Lennart
Logged

Lennart.Sorth@matrasport.dk
Murena 1983 1.9i silver // Honda e '20 Charge Yellow  // VW Polo '22 1.0 tsi silver//
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: