| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Dagens spørgsmål...  (Read 6311 times)
Morten Blom
Full Member
***
Posts: 78


« on: October 05, 2010, 01:30:32 pm »

Dagens spørgsmål er følgende: Hvorfra kommer bærearmsbøsnigerne til de bagerste bærearme?

Under renovering af min Murena vil jeg have dem sandblæst og pulverlakeret for at få dem til at holde, da jeg synes de er lidt for dyre at udskifte hvis de når at ruste for meget  Embarrassed

Håber i kan fortælle mig hvilken bil de kommer fra, da det vil være nemmere end at bestille dem i Tyskland..

Mange Matrahilsner Morten Grin
Logged
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #1 on: October 05, 2010, 10:00:55 pm »

Hej Morten

Det bliver nok svært - prøv at skrive på den engelsksprogede del af forum. Der er et par stykker der, der sikkert har været ude og kigge i bøgerne. Er bøsningerne dyre hos Simon? Jeg spekulerer på om du overhovedet vil kunne presse dem ud uden at ødelægge noget. Bærearmene ruster desuden normalt indefra, så det nytter nok ikke at ordne dem udenpå, selvom ideen er god.

Håber du finder en løsning.

/Anders



Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Morten Blom
Full Member
***
Posts: 78


« Reply #2 on: October 06, 2010, 08:12:03 am »

Hej Anders

Jeg håbede på at de passede fra en talbot eller noget peugeot, men det må tiden vise - Jeg vil prøve at skrive en gang på den engelske del og se om jeg kan finde svar der  Smiley
Alle 4 bøsninger koster tilsammen 1000 + forsendelse, det mener jeg skulle kunne gøres billigere her i DK..
Jeg har pillet dem af og rystet dem, og der er ikke meget det ligger løst inde i dem, derfor skal de også have noget rigtig god rustbeskyttelse når de er blevet malet Smiley

Morten
Logged
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #3 on: October 06, 2010, 08:32:47 am »

Jeg har pillet dem af og rystet dem, og der er ikke meget det ligger løst inde i dem, derfor skal de også have noget rigtig god rustbeskyttelse når de er blevet malet

Nå det lyder jo som om der er grund til at håbe at de kan holde. Man kan fylde dem med rustbeskyttelse (det flydende), det vil alt andet lige også hjælpe. Samt sikre, at der er dræn så evt vandt og fugt, der finder vej ind også kan komme ud!

/Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Bagheera Lars
Sr. Member
****
Posts: 170



« Reply #4 on: October 06, 2010, 03:57:42 pm »

Hej Morten
Da disse bærearme udelukkende anvendes på Murena, skulle det undre mig meget hvis bøsningerne går igen på andre modeller!..... Jeg tror det ikke!, men held og lykke med din søgen, og vi vil da gerne vide hvis det lykkes dig at finde alternativer... Smiley

Lars Tjørnelund
Logged

M 530 LX 1972, Bagheera 1 S 1976, Rancho 1978
Morten Blom
Full Member
***
Posts: 78


« Reply #5 on: October 07, 2010, 08:05:04 am »

Ja Anders, det er netop det der er min plan, det vil være åndsvagt at skulle udskifte dem om et par år fordi de er tilstoppede..

Hej Lars, jeg regnede godt med at det kun er Murena de sidder på, men det vil baree undre mig meget hvis det har kunne betale sig at lave andre støbeforme til bøsningerne frem for at bruge dem fra en anden bil  Wink

Morten
Logged
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: