| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Sorte nummerplader til biler indregistreret første gang før d.1/4-1976 ;)  (Read 14883 times)
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« on: October 15, 2010, 08:51:27 pm »

Hej

Jeg har nu hørt rygter i et par år, angående muligheden for at søge om, at få de oprindelige sorte nummerplader til biler, der første gang er indregistreret før den første april 1976.
     Jeg er nu falder over denne skrivelse fra motorhistorisk samråd hjemmeside, og det lyder lovende Smiley

Jeg håber meget på at kunne få de sorte nummerplader på min Bagheera, da jeg kan se på min registreringsattest, at den har været indregistreret første gang d. 17-10-1974.    Det vil også passe godt til de mat-sorte kofangere   Grin

       Ny registreringsbekendtgørelse.   

Skatteministeriet er kommet med en ny bekendtgørelse om registrering af køretøjer. Bekendtgørelsen betyder, at fra 1/4 2011 udvides adgangen til at få historiske korrekte nummerplader til at gælde for køretøjer indregistreret 1. gang i perioden fra 1/4 1958 til 1/4 1976 (sorte 2 bogstavs nummerplader).

Efter 1/4 2011 kan således alle køretøjer registreret før 1/4 1976 få historisk korrekt nummerplade. MhS drøfter i øjeblikket med Skatteministeriet om, hvordan de nye regler for historiske nummerplader skal administreres.

Det ligger dog fast, at der IKKE kan søges om historiske nummerplader til køretøjer indregistreret første gang i perioden 1/4 1958 til 1/4 1976 før efter 1/4l 2011.

Så snart en endelig aftale med Skatteministeriet ligger fast, offentliggør vi det her på siden. MhS regner med, at afklaringen foreligger inden årets udgang.

Der kan selvfølgelig fortsat søges om historiske nummerplader til køretøjer fra før 1/4 1958.

Hele den nye registreringsbekendtgørelse kan ses på www.retsinfo.dk nr.811, 2010.
Uddrag af: Bekendtgørelse om registrering af køretøjer mv.

Historisk korrekte nummerplader
§ 79. SKAT kan tillade brug af en historisk korrekt nummerplade på et køretøj, der er registreret første gang før den 1. april 1976. En historisk korrekt nummerplade er en nummerplade af en type og med et registreringsnummer fra før den 1. april 1976.
Stk. 2. En historisk korrekt nummerplade forsynes med geografisk korrekte kendingsbogstaver.
Stk. 3. Nummerpladen udleveres samtidig med, at køretøjet registreres med det historisk korrekte registreringsnummer. Registrering skal ske senest 6 måneder efter, at ansøgningen er imødekommet. Er registrering ikke sket inden fristens udløb, destrueres nummerpladen.
Stk. 4. En historisk korrekt nummerplade følger køretøjet. Afregistreres køretøjet, eller omregistreres køretøjet med et nyt registreringsnummer, skal nummerpladen afleveres til SKAT.

vh Frederik
Logged
Bagheera Lars
Sr. Member
****
Posts: 170



« Reply #1 on: October 16, 2010, 08:01:41 am »

Hej Frederik.
Det lyder jo rigtig fornuftigt det der. Da jeg skulle have plader på 530éren her i forsommeren, talte jeg også med dem om muligheden for sorte plader, men på daværende tidspunkt var der ingen af dem jeg talte med, der overhovedet vidste at det var i støbeskeen. Men det glæder mig da, så er der ingen tvivl om at jeg skal have sorte plader på den guldfarvede Bagheera, når den skal indregistreres til foråret. Bare det nu ikke ender med uoverskuelig ventetid, som så meget andet i hvort dejlige danske velfærdssystem!!...  Wink

Lars
Logged

M 530 LX 1972, Bagheera 1 S 1976, Rancho 1978
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #2 on: April 15, 2011, 10:53:19 am »

Hej

Så er der bestilt sort plader, de koster 1300,- + alm. nummerplade pris.
       Hvis man ikke har kontaktet et veteranregister, og fået oplysninger om de oprindelige historiske nummerplader bilen har fået ved første registrering, så får man bare tildelt et tilfældigt ledigt registreringsnummer, der er nogenlunde tidssvarende til bilen. Derfor er der så en risiko for, at man ikke kan få det historisk korrekte nummer, hvis det allerede er blevet brugt.
      Jeg må dog indrømme, at jeg ikke går op i om det er det historiske korrekte nummer jeg får, jeg vil bare meget gerne have sorte plader, da det vil passe rigtig fint til bilen.        
       Der er godt nok 2-3-4 måneders ventetid på dem..  de kunne ikke svare mere præcist. Men de spurte om jeg så også ville købe hvide plader, indtil jeg får de sorte. Jeg valgt dog kun at købe de sorte, og så håber jeg på, at det bliver nærmere de to måneder end de fire jeg skal vente.

mvh. Frederik      
« Last Edit: April 15, 2011, 10:57:42 am by Moes » Logged
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #3 on: June 15, 2011, 08:50:35 am »

Hej

Så er der bestilt sort plader, de koster 1300,- + alm. nummerplade pris.
       Hvis man ikke har kontaktet et veteranregister, og fået oplysninger om de oprindelige historiske nummerplader bilen har fået ved første registrering, så får man bare tildelt et tilfældigt ledigt registreringsnummer, der er nogenlunde tidssvarende til bilen. Derfor er der så en risiko for, at man ikke kan få det historisk korrekte nummer, hvis det allerede er blevet brugt.
      Jeg må dog indrømme, at jeg ikke går op i om det er det historiske korrekte nummer jeg får, jeg vil bare meget gerne have sorte plader, da det vil passe rigtig fint til bilen.        
       Der er godt nok 2-3-4 måneders ventetid på dem..  de kunne ikke svare mere præcist. Men de spurte om jeg så også ville købe hvide plader, indtil jeg får de sorte. Jeg valgt dog kun at købe de sorte, og så håber jeg på, at det bliver nærmere de to måneder end de fire jeg skal vente.

mvh. Frederik      
Hvordan går det med at få dine sorte nummerplader? Det er selvfølgelig "kun" 2 måneder siden du bestilte dem. Wink Men der er vel stadig håb for lidt sommer kørsel. Huh
Logged

Matranaut par excellence Cool
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #4 on: June 15, 2011, 12:54:22 pm »

Jeg har ikke hørt noget fra nummerpladekontoret endnu..  men jeg skal på noget ferie i juli, så forhåbentlig ligger de klar til mig når jeg kommer hjem. Men august plejer jo også at være en fin måned Wink indtil videre står der jo kun 35km på kilometertælleren, og det tal skulle jo gerne blive meget højere inden efteråret.     
Logged
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #5 on: June 15, 2011, 01:41:17 pm »

Jeg har ikke hørt noget fra nummerpladekontoret endnu..  men jeg skal på noget ferie i juli, så forhåbentlig ligger de klar til mig når jeg kommer hjem. Men august plejer jo også at være en fin måned Wink indtil videre står der jo kun 35km på kilometertælleren, og det tal skulle jo gerne blive meget højere inden efteråret.     

Du kan jo altid leje en prøveplade  Cheesy Jan og jeg er rigtig nysgerrige efter at se og høre den. Blev den meget højlydt med din hjemmelavede lydpotte?
Logged

Matranaut par excellence Cool
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #6 on: June 16, 2011, 07:41:42 pm »

Jeg glæder mig også til at komme ud og køre lidt Wink
        Jeg har haft åbnet lydpotten op, og jeg har monteret et ekstra rør med ca. 100 huller gasserne skal passere igennem, Det har taget rigtig meget af lyden, og det lyder rigtig godt nu. Jeg har dog ikke været ude og køre rigtig med den udstødning endnu, så der er stadig lidt spænding tilbage. Jeg er dog kommet lidt i tvivl om, om jeg har været lidt nærrig mht. de huller jeg har boret i det sidste rør, og jeg er bange for at der måske er for stor modstand i udstødningen. Jeg ville have haft prøveplader her til weekenden eller engang i næste uge, men vejret er ikke helt på min side.         
Logged
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #7 on: September 16, 2011, 03:07:41 pm »

Haløj Smiley

Så er mine sorte plader endelig havnet på hylden ude hos SKAT. Det tog også kun fire måneder og en dag..... Men jeg glæder mig godt nok til at få hentet dem.  Jeg har også fået et meget godt nummer 59999   Cool     
       Jeg ringede til SKAT for tre uger siden for at høre hvordan det stod til, og det lykkedes at få fat i en meget venlig og hjælpsom medarbejder. Hun kunne på det tidspunkt oplyse at mine ansøgning var blevet behandlet, og at ordret til deres leverandør var blevet sendt. Hun vendte så tilbage til mig en uge senere, og fortalte at pladerne var havnet på motorkontoret i Randers...  Guderne må så vide hvorlænge de har ligget der, men hun havde dog allerede ved min første henvendelse fortalt, at der var gået total koks i deres "historiske plader system".

Så jeg ser frem til vores klub træf 2012

mvh. Frederik         
Logged
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3183



WWW
« Reply #8 on: September 17, 2011, 07:03:14 am »

Hey! - godt at høre, Frederik! glæder mig til at se den med de fine plader. Fedt nummer Smiley

/Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #9 on: December 01, 2011, 02:04:06 pm »

Hej!

Så har jeg endelig fået hentet mine nummerplader Wink  Så skal jeg bare lige have lavet nogen bolte til dem, da de hos SKAT ikke havde de rigtige med firkantet hoved. Men det kommer til at se rigtig godt ud  Cheesy

mvh. Frederik
Logged
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #10 on: December 02, 2011, 09:44:50 am »

Hej!

Så har jeg endelig fået hentet mine nummerplader Wink  Så skal jeg bare lige have lavet nogen bolte til dem, da de hos SKAT ikke havde de rigtige med firkantet hoved. Men det kommer til at se rigtig godt ud  Cheesy

mvh. Frederik
Hej Frederik.

Stort tillykke med det. En tidlig julegave  Grin Glæder mig til at se dyret.

Mvh.
Jon

PS. Fedt nummer. Fik du lov til selv at vælge?
Logged

Matranaut par excellence Cool
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #11 on: December 02, 2011, 10:16:44 pm »

Hej Jon

Nummeret er tilfældigt Smiley Jeg kunne godt have ønsket et nummer, men jeg havde ikke rigtig noget forhold til det, så jeg lod dem finde et "tidssvarende" nummer, men jeg synes det er et pænt nummer.

mvh. Frederik
Logged
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: