| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: pudsning af plast foran blinklys  (Read 7947 times)
Fairhansen
Sr. Member
****
Posts: 131


« on: October 19, 2010, 04:42:22 pm »

Hej Forum

På træffet 2010 var der en (eller nogle) der havde pudset deres plast-glas foran de forskellige lygter i kofangeren så de var fine og flotte - hvad var det for et produkt.

Mvh Henrik Hansen
Logged

Murena 2.2 1982 - Renault Laguna 2012 - BMW K1300R 2013
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #1 on: October 19, 2010, 11:30:08 pm »

Hej Forum

På træffet 2010 var der en (eller nogle) der havde pudset deres plast-glas foran de forskellige lygter i kofangeren så de var fine og flotte - hvad var det for et produkt.

Mvh Henrik Hansen
Der findes en speciel perspex polervoks som kan bruges sammen med et fint og blødt poler hjul til en bænksliber.

Jeg polerede mine og de blev helt klare igen, inden jeg tonede dem sorte på indersiden. Det ser faktisk rigtigt godt ud, når jeg selv skal sige det.

Det var min ven Jan som havde voks og polerhjul. Jeg skal spørge ham hvad mærke det er og hvor han købte det.

En ting at huske!!! Når du polerer dem så skal det gøres med let hånd og lidt ad gangen. Der er nemlig risiko for at varme plastiken op så meget at den smelter. Sker det får du dem ikke pæne igen.
Logged

Matranaut par excellence Cool
Philbert
Newbie
*
Posts: 20


Familie'en Philbert's Matra


« Reply #2 on: October 20, 2010, 01:34:54 pm »

Hej Forum

På træffet 2010 var der en (eller nogle) der havde pudset deres plast-glas foran de forskellige lygter i kofangeren så de var fine og flotte - hvad var det for et produkt.

Mvh Henrik Hansen
Der findes en speciel perspex polervoks som kan bruges sammen med et fint og blødt poler hjul til en bænksliber.

Jeg polerede mine og de blev helt klare igen, inden jeg tonede dem sorte på indersiden. Det ser faktisk rigtigt godt ud, når jeg selv skal sige det.

Det var min ven Jan som havde voks og polerhjul. Jeg skal spørge ham hvad mærke det er og hvor han købte det.

En ting at huske!!! Når du polerer dem så skal det gøres med let hånd og lidt ad gangen. Der er nemlig risiko for at varme plastiken op så meget at den smelter. Sker det får du dem ikke pæne igen.
´
Polervoks er det fineste man kan købe hos:
VÆRKTØJS CENTERET FYN
Hollufgårdsvej 192
5220 Odense SØ
Telefon: 66125015
vcfyn@oncable.dk

Check dette link for hvad du skal bruge: http://vcfyn.dk/?id=254642

Som Jon skriver skal man være meget forsigtig at plastikken ikke smelter. Ring og spørg dem. Prisen er ca. 100 Kr. for voks og det samme for hjulet.
« Last Edit: October 20, 2010, 01:40:12 pm by Philbert » Logged
Fairhansen
Sr. Member
****
Posts: 131


« Reply #3 on: October 20, 2010, 02:17:24 pm »

Jon dine sorte lygteglas er rigtig godt lavet og passer fint til bilen.

Tak for linket til Fyn.

Desværre tror jeg at de bliver svære at lave. Hvis man holder dem under skarpt lys er det tydeligt at de er begyndt at revne gennem plasten.
Logged

Murena 2.2 1982 - Renault Laguna 2012 - BMW K1300R 2013
hoffmann
Sr. Member
****
Posts: 168


I'm a llama!


« Reply #4 on: October 22, 2010, 06:44:49 am »

Hej Hansen
Hvilken type glas har du ? Jeg har måske en ekstra liggende!
Logged
Fairhansen
Sr. Member
****
Posts: 131


« Reply #5 on: November 15, 2010, 10:21:04 pm »

Hov jeg havde overset dit svar.

Findes der forskellige front plast?
Mine er med indlimet glasrude foran overhalingslyset.

Mvh HHansen
Logged

Murena 2.2 1982 - Renault Laguna 2012 - BMW K1300R 2013
hoffmann
Sr. Member
****
Posts: 168


I'm a llama!


« Reply #6 on: November 16, 2010, 12:00:09 am »

Hov jeg havde overset dit svar.

Findes der forskellige front plast?
Mine er med indlimet glasrude foran overhalingslyset.

Mvh HHansen
Ja der er også en type hvor det er støbt i et stykke plast
Jeg er lige ved at tro jeg har et af hver!
Logged
Fairhansen
Sr. Member
****
Posts: 131


« Reply #7 on: November 16, 2010, 04:44:47 pm »

Nu har jeg pudset og pudset og de er blevet lidt bedre men de er stadig ikke helt gode.

Sidste nyt er at jeg i sidste uge bestilte de vildeste pære man kan få til positionsfatninger - de kommer forhåbentligt snart hjem fra USA.
Hvis alt virker som jeg tror, kan det være at det er fint at plasten er lidt uklar så jeg ikke blænder Smiley
Jeg har faktisk 2 sæt på vej a 300 kr pga en selvforskyldt fejl jeg lavede ved bestillingen Smiley

Derfor vender jeg lige tilbage når jeg har set om min nye plan virker.
Logged

Murena 2.2 1982 - Renault Laguna 2012 - BMW K1300R 2013
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: