| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Power i positions lygter  (Read 7718 times)
Fairhansen
Sr. Member
****
Posts: 131


« on: January 13, 2011, 10:07:12 pm »

Så tror jeg at der endelig er produceret en pære der kan kaste vildt lys ud af positionslygterne så overhalingslyset kan hvile lidt og bruges som det var tænkt.

Ledpæren sidder trykket op af glasset så jeg håber ikke at den udvikler for meget varme, så glasset smelter eller den fine pære bliver ødelagt - jeg har ikke batteri på bilen under vinteropbevaring så det var ikke muligt at checke i aften  Sad

Mvh HHansen

http://www.matronics.dk/Kategori/Biler/Lygter-og-Paerer/12V-LED-Paerer/BA15S/Produkt/Xenon-Hvid-24xSMD-LED-paere-12V-21W-BA15S

Logged

Murena 2.2 1982 - Renault Laguna 2012 - BMW K1300R 2013
KiJa
Sr. Member
****
Posts: 116



« Reply #1 on: January 15, 2011, 09:36:27 am »

Synes det ser godt ud, har du evt. prøvet at skrive til dem og spørge om varmeudvikling. Mener ikke at "normale" led udvikler synderlig varme.

Hvis det viser sig de kan bruges synes jeg det er en god løsning.

Kim
Logged
Fairhansen
Sr. Member
****
Posts: 131


« Reply #2 on: January 15, 2011, 12:01:30 pm »

Jeg skrev til dem torsdag og venter svar.
Jeg sælger selv lommelygter med super led og de udvikler nærmest ingen varme. Derfor bruger de meget lidt strøm men i Matraen sidder 4 stk og trykker direkte på glasset.
Logged

Murena 2.2 1982 - Renault Laguna 2012 - BMW K1300R 2013
KiJa
Sr. Member
****
Posts: 116



« Reply #3 on: January 16, 2011, 09:32:37 pm »

Poster du lige, når de sender svar?

Kim
Logged
Morten Blom
Full Member
***
Posts: 78


« Reply #4 on: January 17, 2011, 02:04:51 pm »

Et andet firma der har rigtig mange af disse LED-pærer er www.dotlight.de
Deres priser er også noget anderledes end mange af de danske Wink
Logged
Oskar
Sr. Member
****
Posts: 285



« Reply #5 on: January 17, 2011, 06:05:13 pm »

kan du inte lägga upp bilder här på din installation?  Smiley
Logged

peugeot 205 gti
murena 1.6
Fairhansen
Sr. Member
****
Posts: 131


« Reply #6 on: January 17, 2011, 09:52:04 pm »

Det er ingen installation - det er bare positionspæren der er skiftet til en ny super led.

Jeg har lige testet og det virker fint - den lyser skarpt og jeg har sat hånden på for at mærke varmeudviklingen og den virker kun ganske lidt varm.

Om den lyser nok må vise sig ved test når solen skinner - det idelle ville være om der var en parabol bag den ny super led der kunne reflektere lyset fra de led der sidder på siden.

Mvh Henrik Hansen
Logged

Murena 2.2 1982 - Renault Laguna 2012 - BMW K1300R 2013
KiJa
Sr. Member
****
Posts: 116



« Reply #7 on: January 17, 2011, 10:07:09 pm »

God ide, tror jeg bestemt jeg vil låne Grin

Poster du nogle billeder og giver en dagslys beretning? Smiley
Logged
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #8 on: January 18, 2011, 08:58:14 am »



Ledpæren sidder trykket op af glasset så jeg håber ikke at den udvikler for meget varme, så glasset smelter eller den fine pære bliver ødelagt - jeg har ikke batteri på bilen under vinteropbevaring så det var ikke muligt at checke i aften  Sad

Mvh HHansen

Jeg har selv Matronic's LED pærer i mine positionslygter. Jeg er dog ked af det blåhvide lys og har tænkt mig at skifte dem til en varm hvid. (De blir ikke varme af betydning, så glasset smelter ikke  Wink )

Jeg har imidlertid også installeret et par MR11 spot LED's lige over fjernprojektørerne (eller tågelygterne, hvis det er hvad du kører med der) Dem har jeg wired ind til et ekstra relæ under sikringsboxen, så de tænder med positionslyset og slukker når frøøjnene er tændt.

Dem jeg har brugt ligner disse i varm hvid:
http://www.dotlight.de/en/Illuminants/LED-Spots/Base-GU4-MR11

Mine har dog en linse som er fæstnet med en omløber, der tillod at skrue dem fast i en 0,8mm rustfri plade. (billeder senere)
« Last Edit: January 18, 2011, 09:03:28 am by Jon Weywadt » Logged

Matranaut par excellence Cool
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: