| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: 3xbagheera projekter  (Read 12777 times)
soren
Newbie
*
Posts: 6


« on: July 05, 2011, 11:10:16 pm »

Hej,jeg er ny her på forumet,jeg købte en Bagheera fra 74 for omkring et år siden.og er blevet rigtig glad for den.
Jeg er stødt på et link hvor der er 3 til salg,hvisnok efter dødsfald,det er projekter,men måske er der nogle der er intereserede,det er jo synd hvis de alle dør.
De skriver at de lukker hjemmesiden på søndag,så kig straks.
Bilerne befinder sig i Göteborg eller deromkring.

http://www.123minsida.se/Stenskogen/54916960?i=44186887

  hilsen Søren
Logged
Bagheera Lars
Sr. Member
****
Posts: 170



« Reply #1 on: July 05, 2011, 11:50:09 pm »

Hej Søren

....og velkommen på Forummet. Det glæder mig at høre at du er glad for din Bagheera......Er det fordi du er tålmodig?..eller har du bare fået fingre i et godt eksemplar??.....  Grin Wink....spøg til side. Og så en serie 1, min favorit! Jeg er da nysgerrig efter at vide om det er en vi kender i klubben?... Apropos klub, så vil jeg da lige anbefale medlemskab af Matra Club Denmark Smiley (mener ikke du er på listen?) Er du interesseret kan jeg kontaktes på 40 19 75 79, eller mail@ryslinge-el.dk.

Forøvrigt en seriøs samling bagheeraer du linker til. Absolut interessant hvis man har plads, og mulighed, og mod på at gøre noget ved det.

Lars Tjørnelund
Logged

M 530 LX 1972, Bagheera 1 S 1976, Rancho 1978
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #2 on: July 06, 2011, 07:41:03 am »

Hej Søren

Ja tillykke med bilen. Jeg glæder mig til at se dig og din bil til træf (jeg når desværre ikke med i år  Sad )

/Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
soren
Newbie
*
Posts: 6


« Reply #3 on: July 06, 2011, 03:27:40 pm »

Tak for jeres velkomst,jeg tror ikke at i kender bilen,jeg bor i København M,for dem der ikke ved hvad det er,er der nogler der kalder det Malmø.Derfor er den på svenske plader,den er sort,og tilsyneladende i fornuftig stand.
Jeg er lige nu ret negativ fordi jeg blev nød til at efterlade den hos en idiot af en mekaniker.Jeg skulle rejse til udlandet i en måned,og aftenen før røj speeder kablet på landevejen,og jeg fik anbefalet en mekaniker i nærheden,han skulle selv have veteranbiler!!!.For at gøre en lang historie kort,havde han den i 1 1/2 mnd. uden at lave noget som helst,den stod ude (både jeg og den forige ejer har altid haft den i opvarmet garage),og han har prøvet at åbne forklappen med en skruetrækker.Bilen stod meget original,ikke perfekt men pæn,nu er den så færdig (idag) fra den mekaniker hvor jeg fik den overflyttet til,så må jeg se hvormeget idioten har fået ødelagt.HVIS I SKULLE VÆRE SÅ UHELDIGE AT FÅ ET BREAKDOWN I NÆRHEDEN AF MALMØ,HOLD JER LANG VÆK FRA MECA I ÅKAP,historien er meget lægere,men resten må i få hvis vi mødes til træf,nu skal jeg lige lave min lille bil fin igen efter fjolsets hærgen.
Hvad angår klub vil jeg da overveje det,men jeg har lidt forskællige biler,og det er jo omfattende at være med i alle klubber.
    Mange hilsener Søren 
Logged
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #4 on: July 06, 2011, 03:52:51 pm »

Søren du skrev "det er jo omfattende at være med i alle klubber"
Du skal tænke på, at du møder de raeste mennesker med de mest spændende biler i den danske Matra klubben.

Hans
Logged
soren
Newbie
*
Posts: 6


« Reply #5 on: July 06, 2011, 04:09:18 pm »

Hej Hans,nu ved du jo ikke hvad for nogle biler  og klubber jeg ellers omgås!!??.

Det med de rare menesker tvivler jeg ikke på,men der findes også andre spændende bilmærker ik.

  Søren
Logged
soren
Newbie
*
Posts: 6


« Reply #6 on: July 06, 2011, 04:22:44 pm »

I øvrigt er jeg lidt forvirret over hvad der er Matrasport og hvad der er klub,det er en utrolig flot hjemmeside,men det virker som om den ikke bare er side for den danske matra klub,og det gør måske også at det er svært at finde ud af hvad klubben egentlig er.
Så vidt jeg kan se har den ikke nogen selvstændig hjemmeside,er det korekt??.

  Søren
Logged
Bagheera Lars
Sr. Member
****
Posts: 170



« Reply #7 on: July 06, 2011, 08:26:55 pm »

...Det er korrekt!. Matra Club Denmark har ikke egen hjemmeside, men læner sig 100 % op af Lennart Sorth`s fantastiske hjemmeside her, ja, vel nok en af verdens bedste hjemmesider, når det handler om Matra Sports. De fleste danske brugere er medlemmer af Matraklubben. Og selvom de fleste klubaktiviteter, beskrivelser osv, også annonceres herinde, er der dog stadig visse andre fordele ved medlemskab. Men nu ved du vi er her, hvis du er interesseret Smiley.

Jeg har forøvrigt tidligere haft kontakt til ejeren af en sort Bag 1 i sydsverige!...gad vide om det er den du har idag?...jeg så billeder af den dengang(6-7 år siden). Den havde en rød stafering hen langs siden?...

Lars

PS. .....Det er rigtigt når Hans skriver at Matra-folk er de rareste!!....Altså, folk der frivilligt kaster sin kærlighed på matraer, og gennem en årrække har skruet, pudset og plejet!....og stadig er vild med dem!..... De må uden sammenligning være de mest tålmodige, tolerante OG rareste mennesker der findes....... Wink
Logged

M 530 LX 1972, Bagheera 1 S 1976, Rancho 1978
soren
Newbie
*
Posts: 6


« Reply #8 on: July 06, 2011, 09:07:58 pm »

Ja,det lyder som om det er den,min har en rød stafering,i hvad sammenhæng havde du forbindelse med ham,og kan du huske hvor det var henne.

hvordan bliver man medlem af denne rare klub??.Jeg ved slet ikke om jeg kan leve op til at være så rar!!??.

 hilsen Søren
Logged
Bagheera Lars
Sr. Member
****
Posts: 170



« Reply #9 on: July 07, 2011, 07:12:01 am »

Hej Søren

Du sender mig bare navn, adresse osv. på mail@ryslinge-el.dk, så sender jeg dig lidt materiale.

Den daværende ejer af din bil hed Björn Levfvenius, og kom fra 23592 Vellinge. Han skrev til mig fordi han ville sælge, og derfor ville høre om der var nogen i den Danske Matraklub der evt. var interesseret. Han medsendte nogle fotografier som er fra 2003, og der er bilen som nævnt sort med rød stafering på side, samt bagpå. På billederne har den desuden de originale fælge på. Jeg kan også se at den på daværende tidspunkt havde det originale sorte/lysegrønne stof på instrumentbord!...... Pæn bil at dømme ud fra billederne Smiley. Det ville da glæde os at se den til træf i Danmark.

Lars
Logged

M 530 LX 1972, Bagheera 1 S 1976, Rancho 1978
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #10 on: July 07, 2011, 08:44:17 am »

---
.Jeg ved slet ikke om jeg kan leve op til at være så rar!!??.

 hilsen Søren


Det blir du hurtigt, for vi smitter.  Grin

Håber at kunne byde dig velkommen og se din bil til træf.

Hilsen. Jon.
Logged

Matranaut par excellence Cool
soren
Newbie
*
Posts: 6


« Reply #11 on: July 07, 2011, 03:42:25 pm »

Tak Lars og Jon,det lyder hyggeligt,hvad angår din kontakt med ham i Vellinge er jeg ikke sikker på at det var ham jeg handlede med,det må jeg lige finde ud af når jeg er i nærheden af papirene,men den er,eller rettere var før ham mekanikeren i Åkap,pæn og meget original,bortset fra farven,men den klæder den nu,synes jeg.Da jeg købte den fik jeg originalfælgene med,men der sad,og sidder,nogle tidstypiske BBS fælge på den.De klæder den også,så de får indtil videre lov at blive siddende.
Der er en stor mulighed for at møde mig,og en lille muglighed for at møde bilen her i weekenden,hvor malmø sportsvogns klub arangerer det årlige `svensk sportsvogns meeting´på ring Knutstorp.Den kender i sikkert alle sammen,den ligger ca 40km fra Helsingborg.
Der er race og biludstilling hele weekenden,og alle der kommer i sportsvogn er, uden forhåndstilmelding, udstillingsdeltagere,virkeligt stort og godt arangement.
Grunden til at der er lille chance for at møde min Bagheera,er at jeg,hvis det ikke øser ned,tar der op i min Lotus 7,det er en baneracer uden forurde og med gamle reklamer på,grøn med gul stafering der sidder på skrå,så der er ikke så meget at gå galt af må endelig komme og hilse på.
Vi er nok nogle stykker fra Lotus klub DK der overnatter hos mig i et lille hus jeg har nær banen,nogle i telt,så hvis der er nogle af jer der har lyst til en teltnat i Skåne ,er i velkomne.

  Hilsen Søren
Logged
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: