| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: 1.6 motor til murena  (Read 9813 times)
muccax
Full Member
***
Posts: 86


« on: January 20, 2012, 10:29:51 pm »

hej
min murena var begyndt at ryge blåt .... så af med topstykket ... og ak og ve .... kæmpe ridse i den ene cylinder ....  Cry Cry   så tænkte jeg om der var en der have en motor blok der var bedre ...
så jeg leder efter en motor blok til min 1.6 murena ..... håber i kan hjælpe
mvh
otto
Logged
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #1 on: January 31, 2012, 08:19:22 am »

Hej
Der er en komplet og ny 1,6 moter til salg her
http://annonces.ebay.fr/viewad/moteur-neuf-matra-simca-talbot-1600-cc/5051751227
Men det er ikke nogen billig løsning: Godt 13.000 DKK plus transport.

Hans
Logged
Bagheera Lars
Sr. Member
****
Posts: 170



« Reply #2 on: February 01, 2012, 05:42:43 pm »

Mit forslag er at søge efter en talbot Solara 1,6. motoren er den samme, og der kan man formentlig finde en komplet (muligvis kørende) bil til under kr. 5.000,-. Der er dog nok ved at være langt imellem dem idag, men de står stadig rundt omkring derude!.... Smiley Held og lykke.

Lars

Logged

M 530 LX 1972, Bagheera 1 S 1976, Rancho 1978
hansmartin
Newbie
*
Posts: 13



« Reply #3 on: February 02, 2012, 09:37:08 am »


Hej.
Se solara motorer på lager hos huggere i Norge.
http://www.finndel.no/del/visdeler.aspx?type=7010&del=1502&firma=Alle%20firma&tablewidth=
Hans Martin
Logged

Matra Murena 1,6 1981
Matra Murena 2,2 1981
Matra Murena 1,6 1982
Matra Rancho 1,4 1984
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #4 on: February 15, 2012, 09:15:15 am »

Hvis det ellers er muligt ville jeg renovere den motor du har og få boret blokken op. Stempler, lejer etc til sådan en er ikke særligt dyre, og så ved du hvad du har... det meste af hvad du kan finde rundt omkring kan vist også vise sig at være godt slidt.  Smiley
Logged
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #5 on: March 16, 2012, 11:34:29 am »

Hvis det ellers er muligt ville jeg renovere den motor du har og få boret blokken op. Stempler, lejer etc til sådan en er ikke særligt dyre, og så ved du hvad du har... det meste af hvad du kan finde rundt omkring kan vist også vise sig at være godt slidt.  Smiley

Jeg vil gerne renovere min 2.2 motor. Er der nogen der ved hvor det bliver gjort ordentligt og til en pris der er rimelig? Og hvad er rimeligt for f.eks.:

  • Honing af cylindre
    Nye stempler og/eller stempelringe
    Nye ventilstyr
    Slibning af ventiler og ventilsæder
    Slibning af krumtaplejer og nye lejer
    Afballancering af krumtap og stempler
    Afballancering af svinghjul

Hvem kan slibe en standard knast om til en S-knast?

Jeg vil ikke lægge en S-knast i før jeg er sikker på at motoren i øvrigt er i god stand. Efterfølgende er projektet at sætte indsprøjtningsmanifold og MegaSquirt på. (har alle delene  Grin)
Logged

Matranaut par excellence Cool
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #6 on: March 18, 2012, 07:04:37 am »

Hej Jon

Hvis det var mig ville jeg sende motoren til Roy og bede ham gøre "det nødvendige". Det vil helt sikkert blive bedre og billigere end at gøre det helt store job, for hvis alt det du nævner skal gøres, så ender det helt sikkert i et større 5 cifret beløb, og hvis det bliver gjort af en, der ikke lige kender motoren, så er det ikke nøvendigvis godt. Der findes ingen bedre end Roy...

Han are også igang med at få lavet nye stempler til 2.2'eren. Han skal bygge min reservemotor op (dog minus top). Jeg ved dog ikke om han har fået samlet bestillinger nok sammen til at få produktionen sat igang?

Det korte af det lange er at jeg kunne være interessert i at vi slog os sammen om transporten derover. Mon ikke, der kan være to motorer på en palle?

/Anders

Hvis det ellers er muligt ville jeg renovere den motor du har og få boret blokken op. Stempler, lejer etc til sådan en er ikke særligt dyre, og så ved du hvad du har... det meste af hvad du kan finde rundt omkring kan vist også vise sig at være godt slidt.  Smiley

Jeg vil gerne renovere min 2.2 motor. Er der nogen der ved hvor det bliver gjort ordentligt og til en pris der er rimelig? Og hvad er rimeligt for f.eks.:

  • Honing af cylindre
    Nye stempler og/eller stempelringe
    Nye ventilstyr
    Slibning af ventiler og ventilsæder
    Slibning af krumtaplejer og nye lejer
    Afballancering af krumtap og stempler
    Afballancering af svinghjul

Hvem kan slibe en standard knast om til en S-knast?

Jeg vil ikke lægge en S-knast i før jeg er sikker på at motoren i øvrigt er i god stand. Efterfølgende er projektet at sætte indsprøjtningsmanifold og MegaSquirt på. (har alle delene  Grin)
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #7 on: March 19, 2012, 11:20:20 am »

Hej Jon

Hvis det var mig ville jeg sende motoren til Roy og bede ham gøre "det nødvendige".

Det korte af det lange er at jeg kunne være interessert i at vi slog os sammen om transporten derover. Mon ikke, der kan være to motorer på en palle?

/Anders



Hej Anders.

Det kunne vi sikkert godt finde ud af. Jeg er sikker på at der godt kan være to motorer på en europalle.
Har du nogen ide om hvad det vil koste at sende dem derover? Og hvilken tidsramme ser du på?

Mvh. Jon.
Logged

Matranaut par excellence Cool
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #8 on: March 22, 2012, 08:48:26 am »

Har du nogen ide om hvad det vil koste at sende dem derover? Og hvilken tidsramme ser du på?

Jeg har ingen anelse om, hvad det koster. Nok mere end 100 kr tror jeg Wink
Angående tidsramme: Jeg har ikke travlt, men motoren er klar til afgang når muligheden byder sig Smiley

/Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: