| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Reparation af elektrisk rude optræk  (Read 4472 times)
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« on: April 22, 2012, 06:00:46 pm »

Hej,

Jeg besluttede mig for her i weekenden at få set lidt på mit elektriske rudeoptræk i passagersiden. Rude trækket virkede som sådan, men det larmede helt utroligt og kørte meget trægt.
       Jeg fik så skåret og skrabet mig igennem et par lag af lim, en slags skum og gummi, som motoren har været indkapslet i, og fik endelig fjernet de to side dæksler...  Det viste sig at den ene permanente magnet var faldet helt af stator delen, og den anden var flækket og kun en lille stump af den magnet sad tilbage.  Så det var ikke svært at finde fejlen. Heldig vis havde de løse magneter ikke ødelagt andet, så efter at have overvejet om jeg skulle spørge om der var nogen her fra klubben der lå inde med en ekstra, besluttede jeg at prøve og redde motoren.
       Endepladen på motoren som holder det hele sammen var presset på med nogen små "overlapper", som jeg blev nød til at file af, for at kunne tage resten af motoren fra hinanden. Jeg kunne derefter rense magnet stumperne og lime dem fast på statoren igen med nogen epoxy lim (som jeg håber kan holder Wink  Derefter skulle jeg så finde på en måde at montere endepladen.. Jeg overvejede først om jeg skulle give den fire små punkt svejsninger, men da kul-holderen er i plastic, og jeg også var bange for at ødelægge de ny limede magneter, besluttede jeg mig for at prøve, at bore to 2,5mm huller gennem både stator delen og endepladen, så jeg kunne låse endepladen med to splitter. Det lykkedes og jeg fik i dag samlet resten, monteret det i døren, og nu virker rudetrækket ganske ude mærket  Smiley
       Jeg tog lidt billeder undervejs som jeg har vedhæftet.

vh. Frederik
                         
Logged
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #1 on: April 22, 2012, 08:58:27 pm »

Det ser sørme godt ud, Frederik. Flot håndværk!
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #2 on: April 23, 2012, 10:31:38 pm »

Tak Anders,

Jeg håber det kan være lidt inspiration, hvis der er andre der har et rudeoptræk der driller lidt.

vh. Frederik   
Logged
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: