| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Start problemer efter lang pause  (Read 6699 times)
Fairhansen
Sr. Member
****
Posts: 131


« on: May 25, 2012, 01:34:28 pm »

Min 2,2 Murena starter dårligt når den har holdt stille længe, og det skyldes antageligt at benzinen er væk i karbaratoren.
Er der nogen der ved hvordan man kan få benzin pumpet op uden at tømme batteriet Huh

Vh Henrik
Logged

Murena 2.2 1982 - Renault Laguna 2012 - BMW K1300R 2013
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #1 on: May 25, 2012, 07:12:18 pm »

Hej Henrik

Det er klart at hvis karburatoren er tom, så starter motoren ikke, men jeg tror ikke det er problemet. Jeg har samme erfaring med at den er svær at starte og mener at problemet er at benzinen kondenserer i indsugningen og dermed er meget sværere at tænde når motoren er kold. Når den har stået stille er der ingen benzindampe i systemet længere. Også på min dobbelt weber udstyrede motor har jeg problemet, men ikke i lige så høj grad, for indsugningen er væsentligt kortere end på standard 2.2'eren og så er den i øvrigt skrå hele vejen, så tyngdekraften hjælper på at få den benzin, der trods alt flyder på indsugningens vægge trukket ned i motoren.

Løsningen er kun en smule choker, men to-tre lange pump på speederen inden motoren forsøges startet. Derefter tørner du den. Hvis den tænder, men stopper skal den have lidt mere choker. Hvis den slet ikke tænder har du nok givet den for meget choker. Lad da være med at pumpe speederen, men tørn den igen.

Fuld choker er efter min erfaring klun nødvendigt når vejret er iskoldt, 0 grader og derunder.

Men det er svært at give en entydig anvisning - jeg synes du skal prøve dig frem og selv få en fornemmelse af, hvad der virker.

Kør godt! Smiley

/Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
ernst
Newbie
*
Posts: 12



« Reply #2 on: May 27, 2012, 12:23:51 pm »

Min 2,2 Murena starter dårligt når den har holdt stille længe, og det skyldes antageligt at benzinen er væk i karbaratoren.
Er der nogen der ved hvordan man kan få benzin pumpet op uden at tømme batteriet Huh

Vh Henrik

Hej Henrik
Min 2,2 murena havde samme problem, så jeg monterede en el pumpe og troede at den løste problemet, men den ændrede intet og selvom den kørte i 5 min. inden startforsøget, var den stadig længe om at starte.
Logged
ernst
Newbie
*
Posts: 12



« Reply #3 on: May 27, 2012, 12:58:17 pm »

Hej Henrik
Min 2,2 murena havde samme problem, så jeg monterede en el pumpe og troede at den løste problemet, men den ændrede intet og selvom den kørte i 5 min. inden startforsøget, var den stadig længe om at starte.
Jeg tror at problemet lå i magnetventilen, som nu er defekt på den måde at den ikke kan lukke.
Selv efter 14 dage starter Murenaen øjeblikkelig, efter 2 gange aktivering af acc. pumpen, fuld choker og lidt gas.
Vh Ernst Holm
Logged
Fairhansen
Sr. Member
****
Posts: 131


« Reply #4 on: July 01, 2012, 08:42:13 pm »

Nu har jeg prøvet lidt forskelligt uden at finde den rigtige løsning, og jeg kan godt forestille mig at det er en magnetventil der ikke lukker, så benzinen ikke bliver i karburatoren.
Der er ikke noget problem hvis den har været startet for nyligt..
Løsning: jeg bruger den bare noget mere Cheesy
Logged

Murena 2.2 1982 - Renault Laguna 2012 - BMW K1300R 2013
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #5 on: July 02, 2012, 06:32:44 pm »

Hej Henrik

Magnetventilen sørger for at der er benzin på tomgangssystemet. Den åbner med tændingen og lukker når tændingen tages af - det er for at undgå at motoren eftertænder. Jeg tror den er ok på din karburator, men prøv at tjekke om ledningen, der sidder på skulle være faldet af så den ikke åbner. Det ville dog undre mig, for så ville bilen gå i stå når du slipper speederen, uanset om den er varm eller kold.

Men jeg kan HELT gå ind for din løsning!

/Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: