| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: motorproblemer:-)  (Read 4867 times)
pero
Newbie
*
Posts: 16


« on: January 14, 2013, 08:45:32 pm »

Hallo
Har kjøpt en 1981 mod Matra Murena 2,2 l men har problemer med å få motor til å gå jevnt
Forgasser er nyoverhalt på verksted,finner ingen store lekkasjer i vakumsystememe
Tenning er justert på gefyl da jeg ikke finner hvor på motor det går å bruke stroblight
Noen tips?.....
Logged
northmurena
Sr. Member
****
Posts: 210



« Reply #1 on: January 14, 2013, 10:38:29 pm »

Hej og velkommen,
markeringen  for at indstille tændingspunkten er på "flywheel" ( havd hedder det på dansk ??). Der er en åbning på venstre side af motoren. Tager luftfilteren af og du kan nemt se det. Tændingspunkten er 10 grad før OT.

"...ingen stor lekkasjer" Huh? Du vil også har problemer hvis der er kunne lille af dem.

Hvis din bil løber rundt efter tjekking vakuum og indstilling af tænding og forgaseren vil det være fint. Men der kan være mange mere årsager hvis bilen løber ikke som det skal. Massepunkter, styringsmodul, forkærte luftinsøgning, tændingskabler.....................

Hilsen
Kai
Logged
RazorbackNOR
Sr. Member
****
Posts: 494



« Reply #2 on: January 17, 2013, 02:39:20 pm »

Prøv at gjøre som meg. benytt en slange mellom de to uttak på manifolden så du får "kortsluttet" vakuumkretsen. Hvis den går fint med den på har du en lekkasje som gjør at den får for mye luft, går den ikke fint har du noe annet problem f.eks tenning, forgasser etc...
Logged

2010 Mazda 3 1,6  Diesel Gunmetal Blue
1983 Matra Murena 2.2 Platine
50cc Pocketbike
IPSC shooter
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #3 on: January 18, 2013, 07:03:14 am »

Tillykke med bilen!

Jeg vil tilføje, at de tre mest sandsynlige lækager er vacuumslanger til lygtehejs, manifolden mod motoren og spindelen i forgaseren, der bliver slidt og utæt.
Hvor slemt er det? Kan den holde tomgang? Hvad er der lavet ved forgaseren på værkstedet?

/Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: