| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] 2 Print
Author Topic: Bagheera emblem.  (Read 17552 times)
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« on: March 13, 2013, 05:57:38 pm »

Hej.
Jeg kunne godt tænke mig et Matra Simca Bagheera emblem bag på min Bagheera.  
Et som det på billede  Smiley
Så jeg vil høre om i tror der er mulighed for at få fingrene i sådan et herhjemme?

Nu ved jeg ikke hvad det er lavet af.. men hvis bare det er helt, så er det jo nok muligt at få noget godt ud af det.

mvh. Frederik  
Logged
Bagheera Lars
Sr. Member
****
Posts: 170



« Reply #1 on: March 17, 2013, 10:49:55 am »

Hej Frederik
Den er lavet af sort kunststof (plast el. lign.) med kromfarvet maling el. lign på bogstaverne. Du skal nok ikke forvente at finde en herhjemme, da den kun sad på visse modeller Bagheera 1. Prøv at tjekke Ebay.fr, eller leboncoin. Der er jeg stødt på den et par gange. Som regel er meget af det blanke slidt af, men det erstattes nemt med kromfolie. Håber du finder en, for den vil virkelig klæde din Bagheera.

Lars
Logged

M 530 LX 1972, Bagheera 1 S 1976, Rancho 1978
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #2 on: March 18, 2013, 09:38:49 am »

Er enig med Lars: Det skilt finder du ikke her hjemme.
Jeg købte selv et UBRUGT i Belgien på tysk Ebay for et års tid siden. Jeg betalte lidt under 100 Euro.

Hans
Logged
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #3 on: March 18, 2013, 09:44:52 am »

Okay, Tak.

Så vil jeg vende blikket mod Frankrig og Tyskland.

mvh. Frederik
Logged
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #4 on: March 18, 2013, 11:10:04 am »

Jeg faldt lige over det her Matra sport emblem på tysk ebay, hvis det kunne have interesse for nogen. http://www.ebay.de/itm/Matra-530-Matra-Sports-Schriftzug-/140931730982?pt=Automobilia_DE&hash=item20d02f8e26#ht_500wt_1288

mvh. Frederik 
Logged
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #5 on: May 21, 2013, 07:18:12 pm »

Hej Frederik.
På HP Pieces Facebook side findes emblemet som du ønsker:
https://www.facebook.com/pages/HB-Pieces-Auto/180418588770274

Hans
Logged
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #6 on: May 22, 2013, 01:05:48 pm »

Hej Hans!

Tak for linket!  Jeg har skrevet en mail til dem, så bliver det spændende om det er noget jeg kan få fingrene i Wink

Mvh. Frederik
Logged
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #7 on: May 22, 2013, 01:26:20 pm »

Det ser ud til at HP har mange spændende ting på lager bl.a. Bagheera forlygter og Bagheera sidespejle. Ting som vi ellers troede ikke har været til at opdrive i årevis.

mvh Hans
Logged
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #8 on: May 23, 2013, 08:35:23 am »

Ja Smiley Det er slet ikke dårligt! 

De svarede hurtigt, og nu er det købt. Så er det bare at gå og vente...

Frederik
Logged
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #9 on: May 23, 2013, 08:48:04 am »

Hej!
Min Bagheera er jo lidt en blanding af flere typer..  så jeg er ikke rigtig klar over om jeg kunne kalde den for en S, X eller noget andet?  Den er fra 74, men har en 1442ccm motor og El-rudehejs.. Jeg er bare lidt interesseret, for jeg kan se at franskmændene med emblemet også har et S-emblem, og det skulle jeg jo også næsten have med, hvis min Bagheera altså kan tillade sig at kalde sig en S.

Frederik 
Logged
Bagheera Lars
Sr. Member
****
Posts: 170



« Reply #10 on: May 24, 2013, 08:35:04 pm »

Hej Frederik.

Sejt, at du har fået fingre i et originalt skilt. S-modellen kom først i sep. 1975, og har udover 1442 ccm. motor, større skærmkanter ved forhjul, el-sideruder, samt div. andet "luksus" udstyr. Jeg syntes du skal lade den være det som den er født som, altså en standard Bagheera 1. Efter min mening vil det være synd at sætte S eller X mærker på den X modellen kom først i 1978, og findes derfor kun i serie 2 model.. Til gengæld er jeg meget intereseret, i det S, hvis det er identisk med det jeg har på fronten. Det har jeg ledt efter i mange år, da jeg mangler det på min venstre bagskærm!!....Ja, der har det siddet originalt på S-modellen.

Lars
Logged

M 530 LX 1972, Bagheera 1 S 1976, Rancho 1978
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #11 on: May 24, 2013, 09:14:06 pm »

Hej Lars
HP's S ser helt rigtigt ud så det er bare med at komme igen med at skrive fransk.
Hans
Logged
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #12 on: May 25, 2013, 03:08:43 pm »

Okay.

Jeg var lige ved at købe et S-emblem med, meni denne omgang bliver det kun Bagheera emblemet Wink  Jeg glæder mig godt nok til at få det monteret!  Det kommer til at pynte. Jeg var noget i tvivl om jeg skulle have S-emblemet på, da jeg har 1442 motoren og el-rudehejs..  men ellers laver jeg bare et i rustfast stål en anden gang. Ham franskmanden er udmærket til engelsk skal jeg lige hilse at sige Smiley  og det S-emblem han har er forresten af plastic, hvis nogen skulle være interesseret, ligesom Bagheera emblemet..

Frederik   
Logged
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #13 on: May 29, 2013, 06:09:01 pm »

------
og det S-emblem han har er forresten af plastic, hvis nogen skulle være interesseret, ligesom Bagheera emblemet..

Frederik   

Der skulle vel ikke være nogen af jer der har Baghera og Murena emblemer på en AutoCad fil???
Min datter's svigermor har nemlig et firma der skærer med waterjet i alle materialer og hun har lovet at skære nogen for mig hvis jeg har en design fil.
Vil selv ha dem i rustfrit stål. Kan selv børste dem.
Logged

Matranaut par excellence Cool
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #14 on: May 31, 2013, 04:44:58 pm »

Så fik jeg mit emblem  Grin  og det er fuldstændig som nyt..  hvis det altså ikke er nyt!

Jeg glæder mig til at få sat det på!  men jeg er desværre lige midt i en lidt streng eksamensperiode, så der går nok lige et par uger.

Mvh og god weekend!  Frederik
Logged
Pages: [1] 2 Print 
« previous next »
Jump to: