| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: 1 [2] 3 Print
Author Topic: Hvad går i og pusler med ?  (Read 41478 times)
Lanng
Full Member
***
Posts: 74


Its complicated...


« Reply #15 on: March 20, 2015, 01:09:04 pm »

Er ved at bygge garage/værksted til at lege med biler i. Det skulle gerne blive 30kvm isoleret, men uden opvarmning - har dog el-radiator til de kolde vinterdage. Så skal mine 2 Bagherra´er (projekt biler) flyttes fra opbevaring til hjemmeadressen og min projekt Saab og900 gøres færdig - herefter kan vinteren helliges Bagheera projekt

Til Anders: Jeg har nogle overskydende kg fugtstop liggende - a´la Vandex og Fosroc Proofex. Kan være en god ide, at "fugtsikre" den gamle garage/kælder væg.
Logged
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #16 on: March 21, 2015, 12:32:18 pm »

Er ved at bygge garage/værksted til at lege med biler i. Det skulle gerne blive 30kvm isoleret, men uden opvarmning - har dog el-radiator til de kolde vinterdage.-------

Det er hammer dyrt at opvarme med elradiator. Jeg valgte at installere en varmepumpe, som både varmer op og affugter. Men jeg glæder mig på dine vegne. Det er fedt at bygge et værksted. Grin
Logged

Matranaut par excellence Cool
hoffmann
Sr. Member
****
Posts: 168


I'm a llama!


« Reply #17 on: March 25, 2015, 11:00:23 am »

Lige en note til dem der bygger garage/værksted, HUSK på, man kan aldrig få for meget plads !
« Last Edit: March 25, 2015, 11:08:24 am by hoffmann » Logged
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #18 on: April 16, 2015, 07:49:04 pm »

I lørdags blev Bagheeraen samlet, luftet og badet, og stå nu forårs-køreklar med frisk olie og meget mere  Cool

Og et lille Marchal klistermærke fik sneget sig på, efter de nye tågelygter var monteret  Wink

Jeg er dog stadig lidt utilfreds med gearskiftet, så jeg overvejer om en renovering af gearkassen kan forbedre det, eller om det er forbindelsen til gearkasse der er dårlig. Jeg har skiftet de mest slidte kugleled, men den føles stadig lidt for svampet..

Har i nogen gode ideer?

Mvh. Frederik
« Last Edit: May 19, 2015, 01:11:12 pm by Moes » Logged
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #19 on: May 19, 2015, 01:15:36 pm »

I weekenden fik jeg skiftet de tre resterende kugleled på gearskiftet, og det lader til at have hjulpet lidt, jeg kan i hvert fald mærke at der er mindre slup :-)  Jeg blev færdig i søndags, men da vejret ikke ligefrem var godt hos mig måtte jeg udsætte den endelige test.

Jeg kan dog se at der stadig er lidt mere slup end ønsket i en drejearm helt nede ved gearkassen, og i leddet lige under gearstangen, men her skal jeg have lavet et par nye bøsninger før det bliver bedre, så det må blive næste gang. Men som en midlertidig løsning har jeg lagt en tynd teflon strimmel ind i drejeledet for at mindske sluppet.

Jeg er så heldig, at der er et maskinværksted på jobbet, hvor de er temmelig kageglade, så mon ikke en god kage kan hjælpe med at fjerne det sidste slup ;-)

Er der ellers nogen der kan løfte sløret for hvor årets sommertråf finder sted?

Mvh. Frederik
Logged
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #20 on: May 20, 2015, 08:11:57 pm »

Skal til at samle topstykket til mit 2.2 turbo projekt, derefter resten af motoren. og så skal min bil gerne snart samles hjem igen. Den har stået og fyldt ude ved Hans i over et år!
Logged
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #21 on: May 23, 2015, 10:34:22 am »

Der er meget man kan gå og pusle med når men bor på landet:

1 En traktor skal have nyt batteri.

2. Fruens Espace skal have nye hjul.

3. Sønnens biler trænger til nogle kærlige hænder.

Bandbussen, Fiat Ducato, trænger til lidt af hvert, men især en ny ECU til styring af auto-gearkassen.
Peugeoten trænger til at blive gået efter overalt efter at være blevet forsømt i flere år af den tidligere ejer en onkel, især trænger det gaffertape, der holder venstre sidespejl på plads, til udskiftning, men da jeg ikke går ind for den type monterings metoder, har jeg hentet et andet spejl ved en hugger.

4. Murenaen (den nåede jeg også lige forbi) har fået en anden intercooler, den første intercooler, som jeg købte fra et opgivet fynsk turbo projekt, var monteret oven på motoren, det blev jeg megt hurtigt træt af, da meget skulle afmonteres for at komme til motoren. Den nye vandkølede intercooler er fra en Ford Focus RS Mk2, og den står ved siden af motoren oven på gearkassen. Det er en rigtig god løsning.
Logged
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #22 on: May 25, 2015, 09:13:30 pm »

Garagen er herligt tør og nu har jeg sat en reol op. Bagvæggen er der ikke noget at gøre ved, så den må være som den er. Porten skal laves og så skal der mørtles i murene, men det klarer vi til sommer. Derefter kan jeg starte på Murenaen :-)

Espace'n har fået LED kørelys og Nightbreaker pærer, se ovre under Espace-sektionen og blevet afbalanceret hos Mojohs på Nørrebro. Det var et tilfælde jeg fandt ham, men han har en afbalanceringsmaskine, der lægger vejtryk på hjulene, måler ovalitet og anbefaler en bestemt placering på bilen så vibrationerne bliver mindst. Den kører som en drøm :-)

/Anders

Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #23 on: May 28, 2015, 06:43:01 pm »

Garagen er herligt tør og nu har jeg sat en reol op. Bagvæggen er der ikke noget at gøre ved, så den må være som den er. Porten skal laves og så skal der mørtles i murene, men det klarer vi til sommer. Derefter kan jeg starte på Murenaen :-)

Espace'n har fået LED kørelys og Nightbreaker pærer, se ovre under Espace-sektionen og blevet afbalanceret hos Mojohs på Nørrebro. Det var et tilfælde jeg fandt ham, men han har en afbalanceringsmaskine, der lægger vejtryk på hjulene, måler ovalitet og anbefaler en bestemt placering på bilen så vibrationerne bliver mindst. Den kører som en drøm :-)

/Anders

Det lyder spændende med afbalancering hos Mojohs. Ham vil jeg da kontakte.

Der ser ikke ud til at være meget plads til at arbejde omkring Murenaen. Shocked
Men god arbejdslyst.  Grin

Tog i øvrigt mod dit råd fra tråden om olie og fyldte Castrol Edge SA10-60 på Murenaen sammen med et nyt filter.
(Skal se at få lavet en remote filter adapter, så det kan komme hen hvor man kan nå det uden at skulle ind under bilen Angry )
Logged

Matranaut par excellence Cool
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #24 on: May 31, 2015, 08:48:10 am »

Hej
Jeg skal i dag have fixet Murenaens speeder: Når speederen har været i bund, bliver den hængende der. En billig og effektiv cruise control til de jyske landeveje men er vanskelig at bruge i byen.

Hans
Logged
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #25 on: June 04, 2015, 11:55:34 am »

I de seneste dage har jeg besøgt div synshaller (uden Murena men med en mappe med dokumentation) for at finde en synsmand, der kender reglerne og vil godkende en Murena med 170 HK. Synshallen er funden, så i næste uge bliver det syn.
Når Murenaen er synet så bliver der skruet lidt på ladetrykket!!

Hans
Logged
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #26 on: June 08, 2015, 01:47:51 pm »

Hej Hans.
 
Det lyder spændende!

Dit projekt er gået lidt forbi min næse..  Hvad er det for en motor du har lagt i Murenaen? Og du har vel ikke et par billeder af motorrummet  Tongue ?

Med venlig hilsen Frederik
« Last Edit: June 08, 2015, 01:49:52 pm by Moes » Logged
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #27 on: June 08, 2015, 03:47:50 pm »

Så er min Murena godkendt med 125 KW/ 170 HK. Desværre sprang mit håndbremsekabel da synsmanden brutalt hev i håndbremsen, så jeg skal forbi synshallen igen. Og jeg har fået en henvisning til toldvæsnet så jeg skal betale ekstra afgift pga efektforøgelse (det kan ikke være ret meget for en bile der er 34 år gammel)

@Frederik: motoren er en Peugeot N9Te fra en 505 Turbo injection, dvs. samme motoer som originalt i Murena 2,2 men med turbo. Billede tidligere i denne tråd.

Så i aften skal jeg reparerer håndbremse, og i morgen ud til motorkontoret!!

Hans
Logged
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #28 on: June 09, 2015, 02:20:52 pm »

Så er det sidste vedr syn også på plads, men sagsbehandling vedr evt ekstra afgift hos Skat tager tid, så der går nemt 2 til 4 uger før jeg kan få plader på. Men Murenaen har været afmeldt i 10 år så jeg kan nok leve med at der går et par uger mere.
Men det har været fantastisk dejligt at være ude at prøvekører. Det er herligt når Turbo-trykket sætter ind. Og hvislen fra blow off ventilen, når man skifter geat under en acceleration er sød musik. :-)
 
Hans
Logged
northmurena
Sr. Member
****
Posts: 210



« Reply #29 on: June 09, 2015, 07:44:38 pm »

tror der glader sig en  Wink Wink Wink
Logged
Pages: 1 [2] 3 Print 
« previous next »
Jump to: