| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: PRÉPARATION 142 kit documentation  (Read 8861 times)
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« on: June 04, 2015, 11:49:34 am »

Hi
Does anybody have some documentation regarding the PRÉPARATION 142 kit?
I need this as the Danish authorities are asking for this in connection with the  approval of my turbo Murena project.
The Danish authorities will allow the installation of an engine that has 20% more power than the most powerful factory version.
i.e. max power allowed in Denmark in the Murena: 142HP + 20 = 170 HP. My turbo engine (N9TE) has 167,3 HP

Thanks Hans
Logged
JV
Sr. Member
****
Posts: 137


« Reply #1 on: June 04, 2015, 12:10:37 pm »

Like this?
Logged

Jan Verdam
Matra Murena 2.2S bleue columbia
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #2 on: June 04, 2015, 06:50:28 pm »

Thanks JV,
The specification for the Murena S will help, but the guy at the MoT test centre specifically asked for the Prep 142 specification as he wants me to prove that it was allowed to increase the engine power from 118 HP to 142 HP without changing anything else on the car.
So using the Specification for the S version will need a lot of explanation and arguing from my side.

Regards Hans
Logged
northmurena
Sr. Member
****
Posts: 210



« Reply #3 on: June 04, 2015, 07:25:49 pm »

Hej Hans,

jeg har en meddelse fra Talbot til forhandler vedr. Murena S. Der står også at den almindelige 2.2 Murena er basis for den S. Jeg har også koperet min gamle tyske registreringsattest. Håber det hjælper.
Hvis det ikke lykkes med denne papirer, synes jeg vi kan også godt finde en dokumentation til den Prep-142-Kit, men det kunne tager 2 - 3 dagen.
Hilsen
Kai
Logged
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #4 on: June 05, 2015, 09:06:18 am »

Hej Kai.

Mange tak for dokumenterne, de dokumenterer nøjagtigt forskellene på en almindelig 2,2 Murena og en 2,2 S. Og disse forskelle er kun i motoren.

Men kan du også skaffe dokumentation for PRÉPARATION 142 vil det være meget interessant.

Mange tak Hans
Logged
northmurena
Sr. Member
****
Posts: 210



« Reply #5 on: June 06, 2015, 02:20:52 pm »

Hej Hans,

dokumentation (TUEV-Gutachten) til 142-PS-Kit har jeg nu på min computer. Skal bare har din direkte e-mail-adresse, så sender jeg dem til dig. Kan ikke indlægge den her i forum, filer er for stor.
Du kan sende din e-mail-adresse direkte til mig: info(at)american-flex.dk

Hilsen
Kai
Logged
alfafred
Full Member
***
Posts: 50


Murena 2,2 S


WWW
« Reply #6 on: June 09, 2015, 01:42:01 pm »

Som Matra entusiast, som alfist, som trippel entusiast m.mer så er det alltid en stor glede å se slike positive tråder med samarbeide og hjelp. Jeg har selv fått meget god hjelp av Matra_Hans!.

Jeg måtte bare skrive det. Smiley Beste ønsker til alle, og god sommer.

Smiley
Logged
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #7 on: June 09, 2015, 02:10:30 pm »

Min bil er netop blevet synet og godkendt med 165 HK, dette vill aldrig være lykkedes uden hjælp fra dette forum.
En stor tak til alle bidragsydere. Jeg giver en øl til næste Matra traf.

hilsen Hans
Logged
northmurena
Sr. Member
****
Posts: 210



« Reply #8 on: June 09, 2015, 07:47:16 pm »

Hans, du har tabt 5 heste fra igår til i dag ?? Uiuiui, hvis det fortsætter.........
Logged
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #9 on: October 14, 2015, 12:06:47 pm »

Efter 4 måneders ventetid, har jeg fået et brev fra SKAT, hvor i de beder om oplysninger om bilen bl.a. billeder, (som faktisk blev fremsendt samtidig med min anmodning om vurdering/ afgiftsberigtigelse), desuden beder man om tekniske dokumentation, den samme som synshallen skulle bruge.

Men nu har jeg et navn på en sagsbehandler og et direkte telefonnummer!

Hans
Logged
northmurena
Sr. Member
****
Posts: 210



« Reply #10 on: October 14, 2015, 01:41:34 pm »

Så er det ikke mere anonymt ;-) Det kunne godt hjælpe når man har en man kan snakke med. Sidste gang da jeg har importeret en bil skete der en fejl i synshallen. Så fik jeg også en breve fra SKAT med et navn og kontaktoplysninger på. En ægte mennesker man kunne tale med ;-) Det var den første (!) gang jeg skulle kun betale en rimelig registreringsafgift hvad har svaret til en realistisk markedpris.
Logged
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: