| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: sporing og afbalancering (sorry in danish)  (Read 18843 times)
njesper
Sr. Member
****
Posts: 128



« on: June 11, 2007, 09:46:59 am »

Hej folkens,

Nu da man er den lykkelige ejer af de her specielle murena 2.2-fælge uden midter-hul, er der så nogen der kan komme med nogle gode tips om hvor man kan få sporet og afbalanceret sine hjul? (helst i københavn eller omegn)

Hvad gør du?

Mange hilsener,
Jesper Colding
Logged
hru
Sr. Member
****
Posts: 172


Murena Lover :-)


« Reply #1 on: June 11, 2007, 11:17:19 am »

Hej Jesper

Jeg kørte til den lokale point-S som havde udstyret.
Der er flere nye citroen'er som heller ikke har centerhul, så de fleste dæk-steder har investeret i en special aksel til fælgene.

Hvordan er forresten gået med V6'eren ?

Hilsen
Henrik
Logged

Matra Murena 2.2
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #2 on: June 11, 2007, 11:34:59 am »

Hej Jesper

Jeg bruger HJ Auto i Store Valby (Roskilde). Lennart og jeg har lært dem om Murena og de er generelt grundige. Flemming dér har fornylig lavet en del på mit fortøj, inclusiv sporing. Han vil sikkert også huske at chekke om dine fælge er runde (det er mine nemlig ikke).

HJ Auto
Store Valby Vej 201
4000 Roskilde
Tlf.: 46 78 78 02
Mobil: 20 28 78 02
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #3 on: June 11, 2007, 05:43:32 pm »

Hej
Jeg havde samme problem i Aalborg Var "hele byen rundt" før det lykkedes. Men Nordisk (eller var det Skandinavisk) Dækimport i Gug kunne klare opgaven, de kunne faktisk slet ikke forstå at det skulel være et problem for andre.
OK Gug er lidt langt fra Rådhuspladsen (altså den i København) men det er altid dejligt at få Murenaen rørt lidt.

mvh Hans
Logged
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #4 on: June 11, 2007, 07:42:13 pm »

Jeg kunne faktisk også godt tænke mig at høre lidt om hvordan det går med v6'eren Smiley .. er den kommet på DK plader?
Logged
flew
Jr. Member
**
Posts: 39


« Reply #5 on: June 11, 2007, 10:10:37 pm »

Hvad gjorde I med de ikke runde fælge?

Har nemlig samme problem, hvilket resulterer i cirka 60g afballanceringsklodser, både indvendigt og udvendigt.... Så de værste kom lige bagpå Roll Eyes
Logged
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #6 on: June 11, 2007, 10:36:10 pm »

Hvad gjorde I med de ikke runde fælge?

Jeg har ikke gjort noget endnu, men overvejer at få dem oprettet hos en maskinfabrik med speciale i den slags. Derefter kan de blive glasblæst og lakeret. Altså den helt store tur. Det kan dog ikke betale sig, nye fælge er en god del billigere, men jeg har nu alligevel bedt om et prisoverslag.

- Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #7 on: June 12, 2007, 06:37:42 am »

Der er et firma eller rettere væeksted  i Viborg, der er spcialister i at reparerer alu fælge. De har repareret to Bagheera fælge for mig, med godt resultat. Manden hedder John Lykke Gregersen.
Og igen det er lidt langt væk fra Valby Bakke, men når man køre Murena er afstanden jo kun en fordel!

mvh Hans
Logged
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #8 on: June 12, 2007, 09:38:50 am »

Der er et firma eller rettere væeksted  i Viborg, der er spcialister i at reparerer alu fælge. De har repareret to Bagheera fælge for mig, med godt resultat. Manden hedder John Lykke Gregersen.

Hej Hans

Tak for tippet, det er nok ham min dækmand bruger (det er nemlig også i Viborg) så jeg vil ikke kontakte ham direkte idet jeg har bedt dækmanden om et prisoverslag på den totale renovering.

Til gengæld ringede jeg lige til dette firma i Silkeborg (Silkeborg-Viborg, jeg kan aldrig huske forskel!): http://www.lmopretning.dk/ Meget venlig mand, men han måtte melde pas til fælgene eftersom de ikke har centerhul! Han vil godt kunne gøre dem runde udefra, men ikke garantere at det bliver i forhold til navet.

Transport - ja det er ikke nødvendigvis dårligt at skulle køre en god tur i sin Murena men først må jeg få flyttet mine sommerdæk over på de gode fælge. Og jeg er ikke sikker på at Marianne synes at det er en god ide at jeg kører til Jylland og tilbage bare for at få afleveret nogle fælge til renovering. Med et DAMP barn i huset kan jeg ikke undværes... Så det bliver nok med fragtmand.

- Anders
« Last Edit: June 12, 2007, 09:43:27 am by Anders Dinsen » Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #9 on: June 12, 2007, 05:00:44 pm »

Hej
Det med centerhullet tænkte jeg ikke lige på, da Bagheera fælge har hul i midten.
btw John i Viborg laver bl.a. originale alufælge bredere ved at kombinerer en godt og vel halv originale fælg på ydersiden med godt og vel en halv uoriginal på indersiden. Fælgene skæres igennem svejses sammen, drejes af osv.
Desværre er det ikke så nemt at lave originale fælge med større diameter, jeg kunne ellers godt tænke mig et sæt originale fælge i 16 tommer

mvh Hans
Logged
njesper
Sr. Member
****
Posts: 128



« Reply #10 on: June 12, 2007, 06:01:13 pm »

Tusind tak for alle inputsne... fantastisk...

Tror jeg prøver ham i Roskilde mht sporing og balance.
Mht. v6'eren er det en lidt længere historie.. næsten for forfærdelig at fortælle.
Her er den ultra korte version: Da jeg havde fået lagt det hele an (papirer var iorden osv.), havde fået skiftet nogle dele, og det eneste der manglede, var en topfarts-og-bremse-test i jylland, døde den dejlige v6'er for næsen af min kone og jeg. Min kone tog den til 5500 omdrejninger og så sagde det "Skraaaaaald".
Efter min svigerfar tømte olie af bundkarret, fandt vi de første alu-cornflakes fra et stempel-hoved.

Men for det ikke skal være løgn, så skal jeg ha nogen til at kigge på motoren idag faktisk. Så det er den gode nyhed (og desværre osse lidt dyre  Sad).

Sååå en gang til efteråret er den fohåbentlig på plader og så skyder jeg nok min nylakerede hvide 2.2 af (for s... den er osse blevet flot  Cool)

Mange hilsener,
Jesper
Logged
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #11 on: June 13, 2007, 08:01:00 pm »

btw John i Viborg laver bl.a. originale alufælge bredere ved at kombinerer en godt og vel halv originale fælg på ydersiden med godt og vel en halv uoriginal på indersiden. Fælgene skæres igennem svejses sammen, drejes af osv.

Det er en interessant tanke. Min Murena ville se temmelig fræk ud med originalfælgene og nogle fede 225'ere bagpå Cheesy
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: