| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Auto lakering i Polen? (In danish)  (Read 18519 times)
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« on: June 17, 2007, 10:34:23 am »

OK.... det lader jo til at vi er et par stykker der går med tanker/drømme om at få  lakeret vores biler.. der er i hvert fald en livlig debat om hvilke farver der vil være passernde Smiley.

Sagen er desværre at det er de færreste af os der lige har 25-30 tusind liggende til at få det hele ordnet proffesionelt, og lige med det samme.
Samtidig er vi heller ikke meget for at det er Benny bliktud der skal svinge sprøjten over vores kære små hjemme hønsehuset, hvilket er den eneste anden løsning med mindre man har mod på SELV at gå i gang.. hvad de færreste vel har.

Nå men, Anders og jeg har overvejet om det måske var en mulighed at få det lavet i Polen i stedet?.. Der har jo været en del om det i medierne...både godt og skidt, så det er selvfølgelig noget der  skal undersøges nøje, men jeg synes bestemt ikke man på forhånd skal afvise ideen..

Min plan ville være noget i retning af at vi(hvis vi kan finde et firma dernede vi har fuld tillid til) samlede en 3-4 biler på en gang + "en sevice vogn", og simpelthen lavede en konvoj derned, og fik en tur ud af det også.
På den måde ville der vel være lidt at spare på billetter osv, og samtidig synes jeg det virker mere "trygt" og overkommeligt hvis vi er nogle stykker der slår os sammen om sådan et projekt.

Pt, er alting kun en tanke, men hvis der er tilstlutning, kan vi jo gå igang med at undersøge hvad/om, der er af muligheder sydpå.
Jeg er i hvert fald klar, og jeg tror også Anders er på... når han har fået forhandlet frigivelsen af de nødvendige midler på plads med hans bedre halvdel Smiley

Så hvad siger folk?

« Last Edit: June 17, 2007, 10:36:46 am by krede » Logged
hru
Sr. Member
****
Posts: 172


Murena Lover :-)


« Reply #1 on: June 18, 2007, 09:58:49 am »

Hej Krede

Jo, det vil være dejligt med ny lak på bilen. Men jeg tvivler på at det kan svare sig at køre til Polen. Murenaen er jo ikke så stor en bil igen.

Jeg har undersøgt hvad det koster i DK - ca 15.000 (plus momsen) alt afhængig af den ønskede kvalitet.
Transport frem og tilbage løber hurtigt op i 6.000 kr og prisen for selve malingen er vel formentlig den samme.
Så er der kun tiden til nedslibning af lakken, som der kan spares.
- og der er ikke noget at gøre, hvis man er utilfreds med kvaliteten efter et nærmere gennemsyn i DK, eller efter et halvt år og lakken falder af igen.

Noget andet er de forruder, som der har kørt en tråd på...........
Jeg skal bruge en rude til sept/okt. og hvis ikke vi får samlet os sammen til at hente dem i tjekkiet bliver jeg nødt til at købe en i DK.

Hvad siger I til at få lavet en bestilling af ruder og få arrangeret afhentning ?

Hilsen
Henrik


Logged

Matra Murena 2.2
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #2 on: June 18, 2007, 10:32:39 am »

Hvad siger I til at få lavet en bestilling af ruder og få arrangeret afhentning ?

Hej Henrik - ja lad os endelig få det sat igang. Jeg har desværre været meget stærkt hængt op den sidste tid og derfor har jeg ikke gjort noget endnu. Måske kunne du stå for det praktiske arrengement med kontakt, bestilling osv. Hvis jeg ellers kan står jeg ved at jeg gerne hjælper med en bil til at hente i (Grand Espace'n).

- Anders Cool
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
hru
Sr. Member
****
Posts: 172


Murena Lover :-)


« Reply #3 on: June 18, 2007, 10:42:38 am »

Quote
Måske kunne du stå for det praktiske arrengement med kontakt, bestilling osv.

Ja, det kan jeg godt ! Jeg skal bare have mail addresser fra alle interesserede.

Så alle med trang til forruder:

Send en mail til:
ruberg (at) info.dk

Hilsen
Henrik
Logged

Matra Murena 2.2
Jorgen Kristensen
Newbie
*
Posts: 7



« Reply #4 on: June 18, 2007, 10:56:35 pm »

Forruden har jeg desværre i hus - nu på 2 år Smiley

Men spm. er om vi kan finde et godt og overkommeligt bud på lakering - så kunne jeg godt være med på ideen.

Går for tiden og spørger dem, jeg kender og prisen - ja, den ligger på +20k, hvis man tager grundig sandslibning, metallak (sølv) og klar lak med i købet.

Måske kunne vi dele information om, hvad prisen er her i landet, hvad jobbet indbefatter og hvem, der kan gøre det - for uanset forruder skal der lakering til, inden det bliver rigtigt godt.

Men jeg spørger videre og holder mig orienteret om udviklingen her.

MVH Jørgen
Logged

Matra Murena 2,2s ('83)
Peugeot 307sw 2,0 ('05)
Peugeot 107 1,0 ('06)
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #5 on: June 19, 2007, 09:40:45 am »

Jeg har lige snakket med den danske repræsentant for et Polsk firma, der er specialiceret i at renovere svæveflyvere - altså gode til glasfiber. Kravene er nogle lidt andre, men vores behov er i deres øjne simplere: Emnet er mindre, der er ingen vægt, balance og myndighedskrav -  vi vil bare have holdbarhed og flot finish.

Det er ikke noget de har prøvet før, men han vil tage det op med dem i Polen og høre hvad de siger til det. Jeg har lovet at sende ham nogle billeder, så hvis nogen vil sende mig en billede af deres bil og eventuelle reparationer vil det være godt. På mail, pls.

Firmaet er www.refinish.biz.

- Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #6 on: June 19, 2007, 09:45:41 am »

Lyder bestemt ikke uinteressant.... og specielt da ikke for dig Anders.. siden du jo også skal ha lavet lidt fiber arbejde... Smiley
Jeg får lige taget et par billeder I dag.
Går ud fra at de gerne vil se "problem" områderne.. der hvor der skal laves reperation/fiberpest ?
« Last Edit: June 19, 2007, 10:27:19 am by krede » Logged
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #7 on: June 19, 2007, 10:33:27 am »

Går ud fra at de gerne vil se "problem" områderne.. der hvor der skal laves reperation/fiberpest ?

Helt afgjort.

Fiberpest har jeg ikke - ikke synligt i hverttilfælde - så det vil være godt hvis du kan få et billede af det.

- Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #8 on: June 19, 2007, 10:38:46 am »

Lidt fiberpest har man vel altid... Smiley ....
Se nu godt efter Tongue
Logged
hoffmann
Sr. Member
****
Posts: 168


I'm a llama!


« Reply #9 on: June 19, 2007, 07:27:42 pm »

Der er en som annoncerer med renovering af biler i polen, se www.veteranposten.dk  under handelspladsen.
Eller hva med Tjekiet, der har vi jo matra venner ? Roll Eyes
« Last Edit: August 18, 2007, 11:05:41 am by Lennart Sorth » Logged
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: