| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: "NY" Espace ejer i Frederikssund.  (Read 11015 times)
Morfar
Newbie
*
Posts: 4


WWW
« on: October 25, 2007, 01:39:10 pm »

Hej

Ja helt ny Espace ejer er jeg ikke, har haft min Espace J63 2,2i 1991 i et år nu. Har med interesse læst spørgsmål og svar i den Engelske del og vil nok med tiden komme med en del spørgsmål. Er lige nu i gang med at klargøre min bil til syn. Har været nede med den første gang, den blev kasseret på grund af for højt co2 tal. Prøver med en ny Lambda sonde og hvis ikke det hjælper vender jeg tilbage for at få et godt råd.

Morfar
Logged

91 Espace J63 2,2i
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #1 on: October 25, 2007, 02:51:25 pm »

Hej Morfar, velkommen til og forsinket tillykke med din bil! Lækkert også at se en Espace her så det hele ikke går op i Murena'er Wink

Der kan jo være mange grunde til at CO'en er for høj, men lambdasonden er i hvertifælde et godt bud. Jeg vil nok også kigge efter om vandtemperaturføleren er i orden. Hvis du kan måle ledningerne igennem til computeren vil det være en god begyndelse - det ér set at de knækker, og så kører motoren lidt for "fedt".

Held og lykke med det!

- Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Morfar
Newbie
*
Posts: 4


WWW
« Reply #2 on: October 25, 2007, 10:23:18 pm »

Hvis du kan måle ledningerne igennem til computeren vil det være en god begyndelse - det ér set at de knækker, og så kører motoren lidt for "fedt".

Tak Anders............

....For hurtigt svar, jeg Målte ledningerne igennem og der var en fejl, de var ikke knækket, men der er 2 temp følere og den ene ledning fra hver af dem er samlet. Den samling havde det ikke godt. Det var ikke Lambdasonden, håber at det var den dårlige samling. Vi får se i morgen! Tongue

Morfar
Logged

91 Espace J63 2,2i
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #3 on: October 26, 2007, 08:53:08 am »

....For hurtigt svar, jeg Målte ledningerne igennem og der var en fejl, de var ikke knækket, men der er 2 temp følere og den ene ledning fra hver af dem er samlet. Den samling havde det ikke godt. Det var ikke Lambdasonden, håber at det var den dårlige samling. Vi får se i morgen! Tongue

Det var godt fundet!! Det lyder meget sandsynligt. Jeg krydser fingre for dig!!
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Morfar
Newbie
*
Posts: 4


WWW
« Reply #4 on: October 27, 2007, 12:07:19 am »

Tjaaaa....

......Co2 stadig for højt, men det har hjulpet, de kloge siger at jeg lige skal køre en uges tid, så kan det være at catalysatoren er blevet brændt ren. Fejlen har jo nok været der længe!!

Vi får se........ Tongue

Morfar
Logged

91 Espace J63 2,2i
Morfar
Newbie
*
Posts: 4


WWW
« Reply #5 on: November 14, 2007, 10:14:13 pm »

Ja så er min kære Espace blevet synet, fik mange gode råd, en sagde jeg skulle fylde sprit på i stedet for Benzin. Det forurener ikke!! Jeg valgte så og finde fejlen og må sige at den var ret simpel.............. Catalysatoren var "væk" ..................... Det vil sige den var brændt helt af, et tomt rør. Så en T-Hansen model til 900 kr og et svejseværk og så var co2 tallet ok, det var helt ok, så nu kan jeg køre 2 år igen. Og hvad er der så skiftet på min bil for at få den synet?
Tandstang
Komplet nye bremser
Håndbremse kabler
Bremse rør
Toppakning
Vandpumpe
Stræberarm
Styrkugler
Div gummi ophæng i styrtøj
En ny forlygte
Luftfilter
Pakning i bundkar
Catalysator
Lambdasonde
Komplet udstødning
Luftfilter og en pære i den ene baglygte.

Jeg har lært min bil at kende!  Wink

Morfar
Logged

91 Espace J63 2,2i
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #6 on: November 15, 2007, 09:07:01 am »

Ja så er min kære Espace blevet synet, fik mange gode råd, en sagde jeg skulle fylde sprit på i stedet for Benzin. Det forurener ikke!! Jeg valgte så og finde fejlen og må sige at den var ret simpel.............. Catalysatoren var "væk" ..................... Det vil sige den var brændt helt af, et tomt rør. Så en T-Hansen model til 900 kr og et svejseværk og så var co2 tallet ok, det var helt ok, så nu kan jeg køre 2 år igen.

Hehe, det har jeg også prøvet!

Quote
Og hvad er der så skiftet på min bil for at få den synet?
Tandstang
Komplet nye bremser
Håndbremse kabler
Bremse rør
osv osv osv

Det var da ikke så galt! Wink
Flot arbejde.

Quote
Jeg har lært min bil at kende!  Wink

Ja, det tør siges. Du er en meget vedholdende mand!

- Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: