| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: 1 [2] Print
Author Topic: Ny murena i DK  (Read 31459 times)
Carsten
Jr. Member
**
Posts: 25


VF85


« Reply #15 on: March 07, 2008, 11:41:27 pm »

Der er to ting i verden jeg ikke kan ,det ene er at føde børn det andet er at amme  Grin
Så det med at bukke skulle ikke være noget problem .

 http://www.aco-engineering.com/Default.asp?ID=17
Logged

hru
Sr. Member
****
Posts: 172


Murena Lover :-)


« Reply #16 on: March 08, 2008, 08:59:38 pm »

Hej Carsten

Det er jo ren slaraffenland af pladebearbejdning  Tongue Tongue Tongue

Jeg skal lige gå og kigge lidt  på det....... så vender jeg nok tilbage med et par skitser.

Hilsen
Henrik
Logged

Matra Murena 2.2
Carsten
Jr. Member
**
Posts: 25


VF85


« Reply #17 on: March 09, 2008, 06:06:27 pm »

Det gør du bare ,så ser vi på det   Roll Eyes
Logged

RazorbackNOR
Sr. Member
****
Posts: 494



« Reply #18 on: March 09, 2008, 08:30:34 pm »

Hej, hva er det dere benytter av skærefiler da? Er taknisk tegner selv, så kanskje man kan hjelpe med noget.
Logged

2010 Mazda 3 1,6  Diesel Gunmetal Blue
1983 Matra Murena 2.2 Platine
50cc Pocketbike
IPSC shooter
Carsten
Jr. Member
**
Posts: 25


VF85


« Reply #19 on: March 10, 2008, 04:33:25 pm »

Hejsa.
Det betyder ikke så meget hvilken måde han laver de tegninger på  ,bare en tegning der er målfast så skal jeg nok få lavet de skærefiler ,men det er pænt  af dig at tilbyde din hjælp  Wink
 
 
Logged

RazorbackNOR
Sr. Member
****
Posts: 494



« Reply #20 on: March 10, 2008, 09:15:39 pm »

Ok, vi benytter en LVD cnc maskin på min jobb, der benytter SAT filer som jeg laver til den.
Logged

2010 Mazda 3 1,6  Diesel Gunmetal Blue
1983 Matra Murena 2.2 Platine
50cc Pocketbike
IPSC shooter
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #21 on: March 23, 2008, 06:37:46 am »

Hey Carsten.
Jeg skal også have en turbo på murenaen når jeg kommer hjem fra Kosovo igen (hvilket ikke kan gå hurtigt nok.)
Hans og jeg har været i gang med ben arbejdet mht hvad der er lovligt... og 225 hypper lyder MEGET ulovligt med mindre du har papirer på det fra tüv i Tyskland.
Men hvis du har.. vil vi MEGET gerne ha en kopi af dem, da det vil gøre det ikke så lidt lettere at få synet vores biler.

Jeg har selv fået fat i en vand /luft intercooler samt diversese stumper fra en 505 turbo til projektet, men vil meget gerne høre mere om hvad du har tænkt dig at bruge at stumper osv.. så jeg måske kan undgå at løbe ind i samme problemer som dig mht maskinen.
Har du evt et par billeder mere ? gerne af din intercooler Smiley.

Hvad kører du med af kobling?
Har du oliekøler på ?
Hvor har du fået fat på den udstødning?
Kan du anbefale et sted at få lavet/checket  blok/krumtap etc?
Og kan du evt lave sådan en top pakning til mig også? Smiley


Ps: Fede billeder på bilgalleri... jeg havde også min på derinde, men en advarsel skal lyde herfra.
Min bil stod fast parkeret i Aalborg i over et år... men under en måned efter at jeg skrev den havde spjældhuse og programmerbar motorstyring, var der nogen der prøvede at stikke af med den.... en murena er jo en temmelig nem bil at spotte.
Så den røg af igen...
Blot en advarsel...

Pps: Det ligner en murena 2.2 blok du har der, og ikke en pug turbo.
« Last Edit: March 23, 2008, 07:35:44 am by krede » Logged
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #22 on: March 23, 2008, 06:06:01 pm »

Hej
Jeg holder stadig ud her i Sudan. Det har til tider været lidt anstrengende at være her, men efter genoptrykket af Mohammed tegningerne er tingene blevet meget værre. Det har lige op til påsken (som i år faldt sammen med profetens fødselsdag) været anti danske demonstrationer i den lille by hvor jeg bor, og der har været kastet sten efter mig i gaderne, så også her kan det ikke gå hurtigt nok med at komme hjem. (lige nu er der helt nøjagtig een måned til afrejse)
Check evt mit indlæg vedr at være dansker i udlandet i JP http://jp.dk/udland/article1301101.ece
Når jeg kommer hjem fra Sudan til maj skal jeg også som første projekt have den turbo motor i Murenaen og så skal den bil på gaden igen.
225 HK er meget til bilen og rigtigt meget ifølge de danske regler. Men iflg Velli Mati i Finland er det helt uproblematisk for motoren.
Nu er det Krede, der har arbejdet på at få klargjort de danske regler, jeg har været med på frihjul. Krede har fået færdselsstyrelsens ord for, at i Danmark må vi turbo-tune en 115 HK Murena til 170 HK. Det er da ikke så ringe endda.
Da Carstens bil er håndbygget af en tidligere ejer i Odense er det mere end usandsynligt at der skulle være nogle TUV på den bil. Men lad Carsten selv svare for det.
Men jeg vil foreslå at Krede og jeg, når vi begge er retur i DK, tager på en pilgrimsrejse for at besigtige Carstens bil i detalier.
Og hvis det er sådan en ”håndskåret” kobber toppakning, der skal til for at den holder til trykket, så vil jeg også gerne skrive mig op til en.

Hans
Logged
Carsten
Jr. Member
**
Posts: 25


VF85


« Reply #23 on: March 25, 2008, 09:05:24 am »

Hejså I to .
Det kan godt være at jeres næste pilgrimsrejes skal gå til et lidt mindre farlige sted  Wink I skal være velkommen til at slå et slag forbi Fyn.
Det med lovligheden er et stort spørsmål ,men der er jo ingen garenti for at den har 225 hk når den skal til syn..... Wink men ellers er det sandt hvad krede siger ,så skal den "bare" synes i tyskland. 
Det med de fotos skal jeg nok se at få noget gjort noget ved  http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=20412

Med hensyn til kobilng  ,koblingsnav er fra en Peugeot 3,0 v6 24v (SACHS NO. 1862,689,001) og trykpladen er fra Peugeot 505 turbo injektion 1989.

Olie køler er der ikke nogen af .

Udstødeningen er hone made ,men den bagerste potte fra en Toyota Supra 3,0 turbo kan også gøre det .

Bo Kristiansen  West Speed Kirkebakken 1, Varde Tlf : 75254165 han er meget dygtig og en flinke fyr .

Det med de toppakninger skal vi nok finde ud af  ,har en 5-6 stk på lager.

Kan I to globetrotter passe godt på jer selv ,så kan vi tage et møde over en Matra ,når I kommer hjem.

Logged

krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #24 on: March 25, 2008, 02:53:26 pm »

...Og knægten har en a86, en murena turbo og 3!! af de gamle celicaer...
... alle sammen biler der LIGE er noget for Kreden... Smiley
Logged
Carsten
Jr. Member
**
Posts: 25


VF85


« Reply #25 on: March 25, 2008, 07:31:19 pm »

Ro på Krede ,har haft.... har "kun" Murenaen og en gammel Audi 80 ....  Cheesy
Logged

krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #26 on: March 26, 2008, 07:39:42 am »

---Kreden tager det roligt---
Logged
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #27 on: May 23, 2008, 05:58:56 pm »

Angående de toppakninger der...
Kunne det tænkes at der kunne laves en til større cylinder boring?
Jeg skal ha boret min blok op og ha lavet smedede stempler.. og så kan man jo lige så godt få det lavet i en GOD overstørrelse da blokken kan tage ikke så lidt.
Logged
Carsten
Jr. Member
**
Posts: 25


VF85


« Reply #28 on: May 24, 2008, 08:07:11 am »

Mon ikke vi kan finde ud af det ... skal "bare" havde nogle matrialer at gøre med ,
ellers sliber vi bare den til så den passer.
Logged

Pages: 1 [2] Print 
« previous next »
Jump to: