| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Hella UP28 vakuumpumpe som ikke vil stoppe  (Read 2200 times)
variator
Full Member
***
Posts: 95


-83 Matra Murena 2.2


« on: October 28, 2013, 10:48:54 pm »

Har nå montert Hella UP28 vakuumpumpe på min 2,2 Murena. Som bryter på denne så har jeg brukt DesignFlex, vacuum switch PSF109S-81-330. Det hele virker som planlagt, men pumpen vil ikke stoppe.
Jeg har prøvd å justere bryteren, men pumpen går bare fortere når jeg justerer skruen innover og saktere når jeg skruer den utover, men den stopper ikke.
Har jeg en lekasje i vakuumkretsen eller er det bremsekraftforsterkeren ev. solenoidet til lysløftet som lekker? Det kan vel også være en lekasje på slangene som går fra solenoidet for lysløftet og til selve løftemekanismen?
Går ut fra at pumpen skal stoppe helt under kjøring?

Det går vel ann å blokkere slangene til de nevnte forbrukerne og utlukke en etter en av disse?

Pumpen ble nå ganske varm etter en prøvetur Sad
« Last Edit: October 29, 2013, 06:48:50 pm by variator » Logged

2001 Saab 9-5 2,3T, 1981 Porsche 928, 1981 Honda cb 900 F, 1968 Triumph Trophy TR6R, 1986 Yamaha RD 350 YPVS
hoffmann
Sr. Member
****
Posts: 168


I'm a llama!


« Reply #1 on: October 29, 2013, 12:09:53 am »

Tjek den hvide retur ventil der sidder lige bag/til højre for Karburator. Simon i tyskland har nye ventiler.
Logged
northmurena
Sr. Member
****
Posts: 203



« Reply #2 on: October 29, 2013, 02:28:42 am »

Tager en vakkum-måler og måler bare den vakuum fra punkt til punkt. Så kan du nemt finde ud af hvor stor er vakuum, justere afbrytter og hvor er måske en lekkage.

Hvor har du tilsluttet UP 28 ? Direkte til lys og bremsekraftforstærkere eller har du tilsluttet den mellem den gammel system med reservoir i motorrum ?
Logged
variator
Full Member
***
Posts: 95


-83 Matra Murena 2.2


« Reply #3 on: October 29, 2013, 09:32:33 am »

Jeg har montert den foran og direkte på lys og bremsekraftforsterker, men jeg har ikke montert noen returventil.
Er dette viktig?

Edit: Monterte enveisventilen og fant ut hvor vakuumet forsvant! Det er i solenoidet til lykteløftet det lekker. Går den ann å åpne denne og reparere eller må man bare skifte den? Denne ventilen skal vel være helt stengt helt til man slår på og løfter lysene?
Finnes det andre deler som kan erstatte dette solenoidet? Går det feks. ann å bruke et EGR-solenoid?

Feks. denne:  http://www.ebay.com/itm/MAZDA-FORD-ASPIRE-EGR-Solenoid-Valve-Vacuum-Switch-K5T44091-/281197302368#ht_923wt_749

eller denne:  http://www.ebay.com/itm/Nissan-200SX-Sentra-Maxima-Pickup-Vacuum-Solenoid-Valve-VSV-K5T46583-AESA123-28-/161137473727?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item25848ab8bf&vxp=mtr#ht_1198wt_749
« Last Edit: October 29, 2013, 06:50:55 pm by variator » Logged

2001 Saab 9-5 2,3T, 1981 Porsche 928, 1981 Honda cb 900 F, 1968 Triumph Trophy TR6R, 1986 Yamaha RD 350 YPVS
hoffmann
Sr. Member
****
Posts: 168


I'm a llama!


« Reply #4 on: October 29, 2013, 03:20:43 pm »

Hvis der stadig er forbindelse til bilens eget vacum er det nødvendig med en retur ventil, ellers tabes luften med det samme motoren ikke kører.
Logged
variator
Full Member
***
Posts: 95


-83 Matra Murena 2.2


« Reply #5 on: October 29, 2013, 03:23:45 pm »

Det er ingen forbindelse med bilens opprinnelige vakuumopplegg, har plassert pumpen foran under panseret og blendet av vakuumet i motorrommet.

Finnes det andre deler som kan erstatte lysløft-solenoidet? Går det feks. ann å bruke et EGR-solenoid?

Feks. denne:  http://www.ebay.com/itm/MAZDA-FORD-ASPIRE-EGR-Solenoid-Valve-Vacuum-Switch-K5T44091-/281197302368#ht_923wt_749

eller denne:  http://www.ebay.com/itm/Nissan-200SX-Sentra-Maxima-Pickup-Vacuum-Solenoid-Valve-VSV-K5T46583-AESA123-28-/161137473727?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item25848ab8bf&vxp=mtr#ht_1198wt_749
« Last Edit: October 30, 2013, 09:12:27 am by variator » Logged

2001 Saab 9-5 2,3T, 1981 Porsche 928, 1981 Honda cb 900 F, 1968 Triumph Trophy TR6R, 1986 Yamaha RD 350 YPVS
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: