| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Brændstofforbrug for en Espace 2.2 dt 1998  (Read 8287 times)
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« on: November 07, 2008, 03:50:49 pm »

Hej
Jeg prøver lige på dansk også! (har også skrevet i den engslske Espace rubrik)

Jeg har lige været til syn og toldsyn med min Espace, som jeg lige har hentet i Tyskland.
Da Espacen ikke blev importeteret til Danmark af Renault i disse årgange, og bilen dermed ikke er typegodkendt i Danmark, kan Applus + ikke finde bilen i div databaser.
De mangler således oplysninger om bilens officielle brændstofforbrug (til fastsættelse af import afgift og grøn ejerafgift). Desværrre står dette ikke i instruktionsbogen, og jeg går udfra at Renault Danmark ikke kan eller gider hjælpe, da de ikke har været involveret i salget.

Bilen er en Grand Espace turbo diesel dvs 2.2 dt fra juni 1998.

Er der nogen der har den nødvendige dokumenttion liggende?

På forhånd tak

Hans
Logged
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #1 on: November 08, 2008, 12:31:09 am »

Hej Hans

Har du rekvireret den der übereinsstimmungsbescheinigung fra Renault i Tyskland? Hvis bilen ellers er ny nok skal det nemlig stå på den. Det er også et officielt dokument knyttet til netop din bil, så det vil de være rigtig glade for i synshallen og hos Skat. Hvis det ikke står dér, så står bilens egenvægt der i hverttilfælde, og så har synshallen en omregningstabel, der kan sætte forbruget.

- Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #2 on: November 09, 2008, 05:32:41 pm »

Hej
Jeg købte bilen hos en lille brugtvognsforandler og fremskaffelse af en "übereinsstimmungsbescheinigung" mente han ikke, at han kunne hjælpe med. Men documentet vil helt sikkert give bilinspectionen de oplysninger som de har brug for.
Jeg har været forbi en autoriseret vejer og har fået en vejeseddel på bilen. At bilinspektionen skulle kunne regne sig frem til benzinforbruget, var ikke noget som Applus+ her i Aalborg var klar over, man slog bare op på hjemmesiden "Hvor langt på literen", og da en Espace årgang 1998 ikke var med på listen, så gik prøveassistenterne kolde. Desværre står de officielle normtal for forbruget ikke i ínstruktionsbogen, det vile man havde accepteret.
I Danmark kan man på færdselsstyrelsens hjemmeside downloade typegodkendelser af stort set alle biler, der er typegodkendt i Danmark siden ca 1990. Men da Espacen ikke blev solgt i DK i de årgange findes dens typegodkendelse ikkes.
Jeg havde håbet på at der var en eller anden der lå inde med en tysk type godkendelse, som jeg kunne få en kopi af.

Jeg har talt med Johnny fra vores Matra klub, og han mener, at han kan skaffe mig en gratis kopi af "übereinsstimmungsbescheinigung"  gennem hans samarbejdspartnere hos TüV.

Jeg har fundet en hjemmeside, der hedder EUROCOC.com (Certificate Of Conformity), der kan skaffe kopi af alle europæiske tykegodkendelser. Pris 110 Euro og 3 ugers leveringstid. De skal have en kopi at indregistrerings attesten. Så det er lidt dyrt og langsomt.

Mvh Hans



Logged
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #3 on: November 09, 2008, 07:17:46 pm »

Jeg har været forbi en autoriseret vejer og har fået en vejeseddel på bilen. At bilinspektionen skulle kunne regne sig frem til benzinforbruget, var ikke noget som Applus+ her i Aalborg var klar over, man slog bare op på hjemmesiden "Hvor langt på literen", og da en Espace årgang 1998 ikke var med på listen, så gik prøveassistenterne kolde.

Tsk tsk!

Quote
Jeg har fundet en hjemmeside, der hedder EUROCOC.com (Certificate Of Conformity), der kan skaffe kopi af alle europæiske tykegodkendelser. Pris 110 Euro og 3 ugers leveringstid. De skal have en kopi at indregistrerings attesten. Så det er lidt dyrt og langsomt.

Det er bondefangeri! Den er gratis - du skal henvende dig til Renault i Tyskland. Skriv f.eks. et brev/fax til dem at du er den nuværende ejer af denne bil. Vedlæg kopi af den tyske registreringsattest. De svarer med det samme (effektivt tysk bureaukrati!), så en god uges tid efter har du dokumentet. Sværere er det ikke!

- Anders

« Last Edit: November 09, 2008, 07:22:59 pm by Anders Dinsen » Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #4 on: November 12, 2008, 09:11:59 am »

Mon også de kan skaffe en typegodkendelse til en murena 2.2 "S" ?
Eller findes sådan en slet ikke?
Logged
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #5 on: November 12, 2008, 01:48:10 pm »

Hej
Jeg har lige været inde på eurococ.eu/de, og har søgt i deres database.
Men selv om Talbot er med på deres liste over bilmærker, så er der ingen hits når man søger efter CoC'er.
Jeg mener at de dækker det meste fra først i halvfemserne og frem, men ikke ældre.

mvh Hans
Logged
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: