| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Afstand mellem forskærm og spoiler  (Read 8026 times)
Fairhansen
Guest
« on: October 04, 2009, 08:02:27 pm »

Hej Kloge hoveder Smiley

På min Murena er der underlig stor afstand mellem forskærm og spoiler - derfor har jeg købt nogle gummilister ved Simmon i Tyskland men hvad skal de sidde fast i Huh

Jeg har ikke lige et billed af gummilisterne men de er ovale og har en slids i top og bund.

Med venlig hilsen

Henrik Hansen
Logged
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #1 on: October 05, 2009, 04:13:07 pm »

Hej Kloge hoveder Smiley

På min Murena er der underlig stor afstand mellem forskærm og spoiler - derfor har jeg købt nogle gummilister ved Simmon i Tyskland men hvad skal de sidde fast i Huh

Jeg har ikke lige et billed af gummilisterne men de er ovale og har en slids i top og bund.

Med venlig hilsen

Henrik Hansen

Hej Henrik.

For mig ser det på dit billede, ud som om der er ændret på din spoiler og underkanten af forskærmen. På min er det en kant begge steder, som skal passe over for hinanden. Der passer så gummilisten ind. Jeg har en af de originale lister og den er "H" formet. Kanterne passer ned mellem benene på H-et.

Det er ellers en flot bil ud fra billedet at se.
Logged

Matranaut par excellence Cool
Fairhansen
Guest
« Reply #2 on: October 05, 2009, 10:28:54 pm »

Ja der mangler nogle kanter til den ovale H gummi-liste.

Er der nogle der har forslag???

Bilen er faktisk vældig flot og ser næsten ud som den gjorde i 1982.
Hækspoileren er dog ikke monteret på bilen og Morena klistermærket i front har jeg givet en anden lavere placering på frontspoileren  men ellers skulle den være orginal.
Øh - den røde farve er fra en italiensk bil med en hest og hedder noget lignende "rosa corsa"
Den er malet i Danmark i 2007 og har fået nye ruder, nye franske dæk og ny renoveret orginale fælge.
Logged
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #3 on: October 06, 2009, 09:12:55 am »

Ja der mangler nogle kanter til den ovale H gummi-liste.

Er der nogle der har forslag???


Det "rigtige" vil selvfølgelig være at støbe kanterne op i glasfiber igen og sætte gummilisten på. Men hvis du ikke har mulighed for det, så ville jeg bukke en plade i "L" facon og popnitte den indvendig på den vandrette kant på skærmen, sådan at den hænger ned og dækker åbningen. Den skal selvfølgelig males i den samme "rosa corsa" farve.  Grin
Logged

Matranaut par excellence Cool
Oskar
Sr. Member
****
Posts: 285



« Reply #4 on: October 06, 2009, 01:01:26 pm »

hej
kan du inte ta bilder på listen mm  Smiley?  jag har samma gap som du mellan spoiler och skärm. Embarrassed
Logged

peugeot 205 gti
murena 1.6
Fairhansen
Guest
« Reply #5 on: October 06, 2009, 06:25:42 pm »

Den hedder 14018 og findes i Simons katalog.

http://www.simon-auto.de/pdf/kapitel_14m.pdf

Jeg kunne ikke tage billeder der er gode nok.
Logged
Fairhansen
Guest
« Reply #6 on: October 11, 2009, 01:58:38 pm »

Ja der mangler nogle kanter til den ovale H gummi-liste.

Er der nogle der har forslag???


Det "rigtige" vil selvfølgelig være at støbe kanterne op i glasfiber igen og sætte gummilisten på. Men hvis du ikke har mulighed for det, så ville jeg bukke en plade i "L" facon og popnitte den indvendig på den vandrette kant på skærmen, sådan at den hænger ned og dækker åbningen. Den skal selvfølgelig males i den samme "rosa corsa" farve.  Grin

Det er en god løsning med en bukket plade og nogle popnittter men jeg kan ikke selv klippe eller bukke osv. så jeg håber at finde en plast kant til gummilisten som kan limes eller nittes.
Logged
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: