Mit baklys virker ikke, jeg har målt ved fatningen og der er ingen forbindelse. (Der sidder kun pære i det ene baklys men det skulle vel ikke betyde noget?) hvor sidder kontakten til baklyset?
Jeg kan se i at der er en kontrollampe for choker, den virker ikke, hvor sidder kontakten til chokeren?
Jeg kan jo godt begynde at måle mig frem, men springer over hvor gærdet er lavest, og spørger eksperterne og spare lidt tid
Da jeg købte bilen, var det uden donkraft. Hvis jeg køber en donkraft, hvor kan jeg sætte den til uden risiko for at ødelægge noget, er der nogle faste steder?
Mine fælge er de originale, men guldfarvet, er det en standard eller er de uoriginalt. Blandt mine venner er der delte meninger om de skulle være guld, sølv eller hvide, jeg synes nu de passer meget godt til det karamelfarvet læderindtræk.
Hvad er det der er så specielt ved de fælge til bilen, kan forstå her på forummet at man ikke umiddelbart kan købe nogle fælge der passer?
Men baklyskontakten sidder oven på gearkassen til venstre for og lidt bagud for vælgerarmen. Kontakten kan selvfølgelig være defekt, men på min var det bare korrosion af stik og ben. Kontakten kan tages af med en topnøgle, men rens stik og ben og mål eventuelt med et ohmmetet om kontakten slutter når du sætter bilen i bakgear. For at teste ledningerne kan du, efter at have renset dem, kortslutte stikkene med en papirklips. Forudsat at du har tændingen slået til, så burde baklyset være tændt.
Kontakten til chokeren sidder under dækslet omkring gearskifteren inde i bilen. Der burde sidde 2-4 skruer (2 på hver side) som holder det fast. Når de er fjernet kan du løfte dækslet af. Kontakten burde så sidde ved siden af choker armen. Chek at den slutter til med et ohmmeter. Jeg mener at den blot laver stelforbindelse til ledningen (jeg har ikke selv en choker kontakt) så hvis det er tilfældet, så kan du med tændingen slået til se om lampen lyser ved at føre ledningen til stel.
Med hensyn til donkraft, så kig langs siden af underkanten på bilen. Lige omkring døren er der ligesom en slids hvor donkraften er beregnet til at holde fast. Det er de ENESTE sted langs kanten hvor du med sikkerhed kan løfte bilen uden at beskadige noget. Men derudover så kan du løfte på vangerne som løber længere inde under bilen. Det er det bedste hvis du bruger en hydraulisk værkstedsdonkraft. Husk at lægge et stykke træ i mellem, så du ikke beskadiger galvaniseringen.
Fælgene er jeg lidt usikker på. Men jeg vil tro at guld- og sølvfarvet var standard afhængig af bilens farve. Guld kunne se godt ud med en hvid, sort eller blå model, efter min mening.
Den røde, grønne og andre var nok pænest med sølvfarvede fælge, selvom jeg har hørt om en rød med hvide fælge der så "sej" ud. Jeg ved ikke om hvid var en option eller custom.
Mvh.
Jon.