| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: 1 [2] Print
Author Topic: Danmarks BEDSTE ekspert på V6 motor søges!  (Read 24101 times)
renaultbiler
Sr. Member
****
Posts: 418



WWW
« Reply #15 on: August 05, 2010, 10:40:56 pm »

Dersom du får VIN av selger, så må du skaffe denne bilens startsperre kode (4 siffer) av en forhandler med adgang til Renaults database. Så kan jeg fortelle hvordan du selv gjør dette.
Logged

1980 Alpine A-310 w/GTA 2.5 V6 Turbo
2000 Grand Espace V6 24v Initiale: http://www.renaultbiler.no/forum/viewtopic.php?id=2529
2000 Scenic RXi 2.0 16v IDE aut DP0: http://www.renaultbiler.no/forum/viewtopic.php?id=3751
1982 R20TX 2.2
Service Online: www.servicehefte.net/servdata/?cid=qqkX
Trolkar
Full Member
***
Posts: 82



« Reply #16 on: August 29, 2010, 09:02:49 am »

Er det muligt at købe en original Renault tester til en rimelig penge?

Bilen har lige været på ophold i 5 dage hos et værksted. (2 personer 6 timer om dagen = 5350 kr)
Motoren stoppede uden varsel, og kan startes. - Men så snart man rører speederen stopper den igen.
Der er INGEN fejlkoder. - Jo, så snart man rører speederen melder stort set ALT fejl.
Men man kan jo ikke skifte fra en ende af.

Efter at have bøvlet med den i 5 dage stod den stille i yderligere 3 dage. - Herefter blev den startet, og har
kørt UDEN fejl (sådan da) lige siden. - Der er simpelthen spøgelser et eller andet sted. - Så jeg leder efter en computer
som kan optage signaler under kørsel. - Kan en original Renault computer ikke det?
En eller anden sensor MÅ være årsag til den pludselig går i stykker.
Logged

'99 Renault Grand Espace 3.0 V6-24v
'97 Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6-24v
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #17 on: August 29, 2010, 07:19:51 pm »

Hej Troels

Hvad har de to personer lavet i de dage? Kan du give os en liste over hvad de har tjekket?
"Stort set alt melder fejl" - hvad ser de helt præcist?

Det lyder stadig som et computerproblem, synes jeg, og så vil du ikke se noget ved at udlæse live data mens du kører, for hvis computeren "giver op" undervejs vil den ikke kunne udlæse de rigtige data. Med mindre det simpelthen er benzinforsyningen, der er for dårlig. Sådan et periodisk problem kunne godt være en benzinpumpe, der sætter ud, men det har de nok tjekket, derfor vil jeg gerne se listen over, hvad de har lavet.

Jeg har en tester, der kan læse fejlkoder, men desværre ikke live-data og jeg mener at det er et problem med alle dem, der findes på markedet. Kun Renaults egen kan, og den er ikke transportabel så vidt jeg ved.

/Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
renaultbiler
Sr. Member
****
Posts: 418



WWW
« Reply #18 on: August 30, 2010, 03:24:40 pm »

Renault CLIP er transportabel, kun en laptop og usb interface
Men jeg tror også at med denne påkoblet vil det neppe kunne avleses, dvs dersom det er en computer feil eller strømforsynings feil.

Mitt tips er ledningsfeil, eller kontaktfeil. Siden dette problem kom etter girkassebytte lurer jeg på om det kan være noe som ligger i klem, eller at en kontakt ikke er skikkelig satt inn -alternativt en stikk i en kontakt som er dradd løs under jobben med girkasse.

Det står en stor kontakt bak innsugsmanifoilen f.eks.....
Sikringsboksen i motor rommet er i tillegg utsatt for irr og kontaktfeil.....
Logged

1980 Alpine A-310 w/GTA 2.5 V6 Turbo
2000 Grand Espace V6 24v Initiale: http://www.renaultbiler.no/forum/viewtopic.php?id=2529
2000 Scenic RXi 2.0 16v IDE aut DP0: http://www.renaultbiler.no/forum/viewtopic.php?id=3751
1982 R20TX 2.2
Service Online: www.servicehefte.net/servdata/?cid=qqkX
Trolkar
Full Member
***
Posts: 82



« Reply #19 on: September 02, 2010, 11:15:56 am »

Problemet med manglende trækkræft var tilstede allerede inden skift af gearkasse.

Jeg har fået et tilbud om at låne følgende fra en skadet bil:

Instrumentbord, motorstyring, nøgler og BII computer.

Kan jeg bytte alle disse ud på én gang, også forvente at motoren kan køre?
Eller skal det "accepteres" via en computer?

Jeg er næsten 100% sikker på, at der sidder en enkelt føler / et enkelt stik som giver mig alle disse problemer.
Jeg kan bare ikke hitte ud af hvilken...

Værkstedet har bare "fejlsøgt"... Det er alt hvad der står på regningen.
Logged

'99 Renault Grand Espace 3.0 V6-24v
'97 Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6-24v
Trolkar
Full Member
***
Posts: 82



« Reply #20 on: September 02, 2010, 11:29:00 am »

Fik forresten lige "Effekttestet" min motor på et meget gammelt rullefelt.
Det målte ikke i HK, men i Kw. (Men det kan jo omregnes :-) )
Trædes speederen i bund (uden at trykke kickdown knappen ned) i "2" (Altså at bilen IKKE må skifte til højere end 2. gear) yder motoren omregnet max 127 hk. - Trædes helt i bund (og kickdown funktionen aktiveres) yder den max 135-140 hk. - Det virker som om, at den "trækker lidt kraftigere" når "knappen trykkes ned". - Men der er langt fra 140 hk til 190 hk.

Vi prøvede også i "3", og her fik vi den op på 160 hk. - Jeg håber, at de manglende heste skyldes det gamle rullefelt.
Det som undrede mig meget var, at når bilen sættes i "D", og speederen trædes helt og forholdsvis hurtigt ned til "knappen", men ikke aktivere knappen, så skifter bilen forholdsvis hurtigt op i gear. - Men ikke på noget tidspunkt trækker den mere end 100-110 hk.
Trækker motoren "økonomisk" med mindre "kickdown" funktionen aktiveres?
Trækker motoren først "rigtig hårdt igennem" i de højere gear? (Rullefeltet måtte ikke køre hurtigere end 140 km/t, så vi fik ikke testet 4 gear)
Logged

'99 Renault Grand Espace 3.0 V6-24v
'97 Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6-24v
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #21 on: September 05, 2010, 04:30:11 pm »

Trækker motoren "økonomisk" med mindre "kickdown" funktionen aktiveres?

Ja. Den går ikke lige så højt op i omdrejninger. Derfor yder den mindre effekt.

Quote
Trækker motoren først "rigtig hårdt igennem" i de højere gear?

Det ved jeg ikke... så hurtigt har jeg aldrig kørt! Min erfaring er at man kan få den til at trække fint igennem i 1ste og 2nden ved at trykke speederen helt i bund (og også trykke "knappen" i bund). Så skifter den først op ved 6000+ Cheesy

/Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Pages: 1 [2] Print 
« previous next »
Jump to: