| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: EBC bremseklodser  (Read 6149 times)
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« on: September 19, 2010, 08:24:56 pm »

Hej venner,

Er der nogen, der skal bruge EBC bremseklodser? Jeg køber et sæt hjem fra http://www.ebcbrakesdirect.com og vi kan jo spare fragt ved at købe sammen.

Jeg er nemlig nødt til at skifte forklodserne, for den ene er slidt skæv. Min bil fejlede til syn på højre forbremse, der trak 30% under den venstre. Det ser ud til at klodserne simpelthen var rustet fast, de var i hverttilfælde ikke til at få af, men nu er cylinderen honet og kaliperen renoveret med nye pakninger og stempel. Cylindervæggen var lidt blankslidt et sted, hvilket undrede mig, men forklaringen er altså at inderklodsen er slidt 0,5 mm skæv så stemplet er blevet tiltet lidt. Jeg vil selvfølgelig ikke sætte en skæv klods på en nyrenoveret kaliper!

Man kan skimte det blankslidte område på dette billede:
« Last Edit: September 19, 2010, 09:22:45 pm by Anders Dinsen » Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #1 on: September 20, 2010, 10:03:43 am »

Hej venner,

Er der nogen, der skal bruge EBC bremseklodser? Jeg køber et sæt hjem fra http://www.ebcbrakesdirect.com og vi kan jo spare fragt ved at købe sammen.

Jeg er nemlig nødt til at skifte forklodserne, for den ene er slidt skæv. Min bil fejlede til syn på højre forbremse, der trak 30% under den venstre. Det ser ud til at klodserne simpelthen var rustet fast, de var i hverttilfælde ikke til at få af, men nu er cylinderen honet og kaliperen renoveret med nye pakninger og stempel. Cylindervæggen var lidt blankslidt et sted, hvilket undrede mig, men forklaringen er altså at inderklodsen er slidt 0,5 mm skæv så stemplet er blevet tiltet lidt. Jeg vil selvfølgelig ikke sætte en skæv klods på en nyrenoveret kaliper!

Man kan skimte det blankslidte område på dette billede:


Hej Anders.
Jeg skiftede til Green Stuff klodser foran, men dem jeg tog ud var næsten nye, så hvis du gerne vil have bremser nu, kan du godt få dem. De er i god stand.
Logged

Matranaut par excellence Cool
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #2 on: September 20, 2010, 11:21:06 am »

Hej Jon

Det tilbud vil jeg godt tage imod! Jeg satte kaliperen og de gamle klodser på i aftes så jeg kan flytte bilen igen, men så behøver jeg ikke bestille nye før til foråret.

Jeg ringer til dig Smiley

/Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Trolkar
Full Member
***
Posts: 82



« Reply #3 on: September 22, 2010, 03:39:15 am »

Ellers vil jeg gerne være med....

Skal alligevel selv snart have nye til Espacen samt min Galant...
Men kan sagtens vente til foråret!
Logged

'99 Renault Grand Espace 3.0 V6-24v
'97 Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6-24v
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: