| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Espace IV (2006-2010)  (Read 3924 times)
Jens
Newbie
*
Posts: 7


« on: August 03, 2013, 12:51:08 am »

Halløj derude. Vi har kigget på en 2007 Espace IV 2,2DCI som jo desværre er en ren Renault. Bortset fra det er det jo en utrolig flot bil, men når jeg forsøger at finde oplysninger omkr. hvor holdbar teknikken er, synes jeg der er meget negativ tale. Specielt omkr. motoren som både tyske og engelske fora refererer til, som noget direkte "klamp". Turboer, gearkasser og hele motorer udskiftet efter 60.000 km....! Den vi har kig på har også fået skiftet både gearkasse, turbo. Kan det virkelig passe at DCI motoren er så ringe, eller er det fordi folk behandler dem ekstremt dårligt ?. Jeg læste at serviceintervallerne var 30.000 km  Huh Hvis det passer, kan jeg da godt forstå at lortet "stiger af". Hvad er jeres erfaringer ?
Et andet spørgsmål kunne være, om vi var bedre og mere problemfrit kørende i en JE ?
Glæder mig til at høre fra jer  Grin
Jens
Logged
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3183



WWW
« Reply #1 on: August 06, 2013, 09:24:03 pm »

Hej Jens

Jeg kan ikke rigtig sige noget til holdbarheden af den motor, udover at 30 tkm er alt for meget til enhver motor. Jeg forstår ikke, hvorfor man foreskriver det?
Udskiftet gearkasse og turbo behøver ikke betyde noget. Om det er mindre problemfyldt at køre JE... godt spørgsmål! JE'ere har også deres små problemer. I dag knak gearvælgekablet til automatgearkassen på min JE V6 fra 2001. Det er dog kun anden gang i de 8 år vi har haft bilen, at den har "svigtet" os, så jeg klager ikke, og selvom den har ry for at have en meget dårlig gearkasse, så har vores nu kørt 265.000 km og den skifter stadig som var den ny. Men her overholder jeg heller ikke serviceinstruktionerne, der siger at den er "sealed for life" og ikke skal have skiftet olive overhovedet. Det får den!

Et godt værksted og god vedligehold er afgørende for enhver bil, mener jeg.

Jeg går ud fra at du har kigget på det tyske Espacefreunde forum?

Held og lykke med det!

Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: