| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Skal demontere bremsekraft-forsterker...  (Read 7312 times)
variator
Full Member
***
Posts: 95


-83 Matra Murena 2.2


« on: September 24, 2013, 10:16:10 am »

Da bremskraft-forsterkeren på min bil er veldig rusten og stygg så vil jeg ta den av og lakkere den.
Det jeg gruer meg for da er at jeg får luft inn i HELE bremsesystemet med dertil etterfølgende lufting av bremsesystemet.
Er det noen måte å unngå dette eller er det bare å lufte i vei? Smiley
Logged

2001 Saab 9-5 2,3T, 1981 Porsche 928, 1981 Honda cb 900 F, 1968 Triumph Trophy TR6R, 1986 Yamaha RD 350 YPVS
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #1 on: September 27, 2013, 01:00:01 pm »

Da bremskraft-forsterkeren på min bil er veldig rusten og stygg så vil jeg ta den av og lakkere den.
Det jeg gruer meg for da er at jeg får luft inn i HELE bremsesystemet med dertil etterfølgende lufting av bremsesystemet.
Er det noen måte å unngå dette eller er det bare å lufte i vei? Smiley
Hver gang du åbnet bremsesystemet ved at skrue rør af kalibre, forstærker, reduktionsventil, osv. så er der kun een sikker vej tilbage. Det hele luftes ud.  Sad
Logged

Matranaut par excellence Cool
variator
Full Member
***
Posts: 95


-83 Matra Murena 2.2


« Reply #2 on: September 27, 2013, 01:36:50 pm »

Takk skal du ha Jon!

Tenkte nok at det var slik det måtte være, men det KUNNE jo tenkes at det var en luring her som hadde funnet på noe lurt Grin
Logged

2001 Saab 9-5 2,3T, 1981 Porsche 928, 1981 Honda cb 900 F, 1968 Triumph Trophy TR6R, 1986 Yamaha RD 350 YPVS
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #3 on: September 28, 2013, 09:32:16 am »

Men der findes gode værktøjer til at hjælpe med udluftningen.
Dette er min favorit:
http://www.carbuildersolutions.com/uk/search?q=power+brake+bleeder

Hans
Logged
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #4 on: September 28, 2013, 07:16:00 pm »

Takk skal du ha Jon!

Tenkte nok at det var slik det måtte være, men det KUNNE jo tenkes at det var en luring her som hadde funnet på noe lurt Grin
Har lige læst din post igen. Hvis du kun skal male vacuumforstærkeren, så KAN den tages af uden at afmontere bremserør fra hovedcylindren. Mener at jeg gjorde det på den måde.
Hvis du har hovedcylindren afmonteret, så kan det måske lade sig gøre at trykke bremsevæske tilbage i den fra en af kalibrene, da de jo sidder lavere end hovedcylindren. For at være sikker skal der nok trykkes bremsevæske ind fra alle kalibre for at sikre at hele cylindren fyldes. MEN der er stadig risiko for at efterlade luft, så det sikre er en normal udluftning.
Logged

Matranaut par excellence Cool
RazorbackNOR
Sr. Member
****
Posts: 494



« Reply #5 on: October 03, 2013, 09:50:16 am »

Ikke noe å bekymre seg for Terje. Bremsekraftforsterkeren har ikke noe med væsken i systemet å gjøre, så den er bare å demontere. Den jobber mot bremsesylinderen med et stempel. Jeg har hatt av min og det gikk helt uten problem. Ta kontakt dersom du trenger noe hjelp med den. PS, jeg plukket den fra hverandre for å sandblåse og lakkere, vær obs på at det ligger en sylindertettning der som IKKE er mulig å ta ut, så ikke prøv på det engag da du bare ødelegger den i forsøket og ikke mulig å få noen erstatning for den....

Bilder fra min omgang med den: http://www.matrasport.dk/forum/index.php/topic,898.msg17503.html#msg17503
« Last Edit: October 03, 2013, 09:58:42 am by RazorbackNOR » Logged

2010 Mazda 3 1,6  Diesel Gunmetal Blue
1983 Matra Murena 2.2 Platine
50cc Pocketbike
IPSC shooter
variator
Full Member
***
Posts: 95


-83 Matra Murena 2.2


« Reply #6 on: October 16, 2013, 10:18:35 am »

Bremsesylinderen er stygg den også så den må vel av,...etterhvert, men da kan jeg altså ta det i to omganger da kanskje?
Logged

2001 Saab 9-5 2,3T, 1981 Porsche 928, 1981 Honda cb 900 F, 1968 Triumph Trophy TR6R, 1986 Yamaha RD 350 YPVS
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: